IVF ICSI nieuwe partner

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kitty13, 27 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty13

    Kitty13 Lid

    27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Goedemiddag allemaal,

    Ik ben nieuw hier ‍♀️

    Ik heb 4 jaar een relatie met mijn vriend waarvan wij 2 jaar bezig voor een kindje. Sinds de eerste date weet ik dat hij verminderde zaadkwaliteit heeft. Hij is hier altijd eerlijk over geweest. Ik was er toen helemaal niet mee bezig en dacht dat het wel goed zou komen. Alleen is het nu 2 jaar later en ben ik nog nooit zwanger geweest. Vorige week zijn wij langs het ziekenhuis geweest. Bij mij zag alles er goed uit op de echo, normale menstruatie etc. Mijn vriend moet binnenkort zijn zaad inleveren en ik verwacht geen goede uitslag in verband met het verleden en huidige situatie.

    Mijn vriend heeft met zijn ex vriendin 3 vruchtbaarheidsbehandelingen gehad. 1 x IVF, 2 x ICSI. Hier is nooit een zwangerschap uit ontstaan. De 1 of 2 embryo’s per keer waren van slechte kwaliteit. De embryo’s brokkelden af na een paar dagen. Onze gyn zegt dat dit meestal ligt aan de eicelkwaliteit?! Terwijl het zaad waarschijnlijk (ook) niet goed is. Zijn ex vriendin heeft inmiddels een nieuwe vriend, een miskraam gehad en nu opnieuw zwanger. Ik merk dat ik me erg fixeer op het traject van mijn vriend en zijn ex vriendin en zit met vragen als; Heeft het zin om nog een traject aan te gaan als het bij de vorige vriendin is mislukt? Gaat het ons dan wel lukken? Natuurlijk weet je dat nooit van te voren maar toch…

    Zit iemand in een soortgelijke situatie? Of kent iemand die hetzelfde doormaakt?

    Bedankt voor jullie verhalen xxx
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Als en ei kwaliteit en zaadkwaliteit niet goed zijn dan is dat een beetje dubbelop, en bemoeilijkt dat het proces tot blijvend zwanger worden/überhaupt zwanger worden.

    Als jou eikwaliteit goed is, dan is er zeker kans van slagen.
    Hier was t namelijk zo; vriend onvruchtbaar, maar mijn eikwaliteit was goed.
    Wel hebben wij uiteindelijk ivf moeten doen (wel met donorzaad) om blijvend zwanger te raken. Daar zijn mn middelste en jongste uit voortgekomen gelukkig.
    Dus het heeft zeker wel zin om een traject aan te gaan samen :)
     
  3. Kitty13

    Kitty13 Lid

    27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Hoi Kimmetjuh90, Dank voor je reactie. Het is mij niet duidelijk of haar eicel kwaliteit wel of niet goed was. De mijne is alleen op de echo bekeken, dus bij een behandeling wordt het nog spannend ;) Uit jouw verhaal begrijp ik dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Fijn dat het bij jullie alsnog is goedgekomen ❤️
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa klopt, ik hoop dat het jullie ook gegund word samen :) veel succes!
     
  5. Kitty13

    Kitty13 Lid

    27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Dat is erg lief van je
     
  6. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Iedereen de feestdagen een beetje overleeft?

    Ik ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest voor de prikinstructie. Alles opgehaald bij de apotheek. Nu komt het echt heel dichtbij, maar ik heb er zin in!

    Dat voor ons allemaal 2023 ons jaar mag worden!
     
    Cassie21 vindt dit leuk.
  7. Kitty13

    Kitty13 Lid

    27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Hoi Marie, feestdagen inderdaad overleefd! Nu alleen nog oud en nieuw

    Wat voor traject ga je in? Heel veel succes. Wij kunnen dit

    Op naar 2023!
     
  8. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw

    Hoi Kitty,

    Haha ja, dat ook nog…

    Een ICSI traject. Mijn partner heeft twee kinderen uit een vorige relatie maar heeft zich destijds laten steriliseren. Hersteloperatie ondergaan en dat is allemaal gelukt gelukkig, maar de kwaliteit laat wat te wensen over. Bij mij is alles goed gelukkig!
     
  9. Kitty13

    Kitty13 Lid

    27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Fijn dat bij jou in ieder geval alles goed is. Dat scheelt toch. Soms lees ik ook weleens dat bij allebei iets aan de hand is. Hopelijk heb je over een aantal weken goed nieuws!!!
     
  10. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Ja… laten we het hopen! Ik probeer maar nergens vanuit te gaan.

    Wat voor traject ga jij in?
     
  11. Kitty13

    Kitty13 Lid

    27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Ik duim in ieder geval voor je! Bij ons is het nog onbekend. Eind januari horen we de uitslag van het zaad van m’n vriend en wordt een plan gemaakt, dus het is nog even spannend. Alleen uit een eerdere relatie was de zaad al als slecht aangemerkt. We gaan het zien…
     

Deel Deze Pagina