IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Het is ook niet niets als je een mmm nodig bent voor een gezinnetje. Mentaal en fysiek vraagd dat veel van je idd dat heel logisch dat je dan emotioneleel word. Dan nog de tijdsdruk van het wachten tot de start data... die aanloop tijd gaat veel te sloom. Begrijp dat. Kun je thuis een beetje ventileren erover?
     
  2. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Jawel hoor. Mijn vriend en ik kunnen er goed over praten. Alleen ben ik misschien iets minder nuchter en wat emotioneler. Sinds ik gestopt met de pil ben ik überhaupt een stuk emotioneler. Dus ik denk wel dat ik er meer mee bezig ben, maar ben van nature ook best wel ongeduldig :rolleyes:

    Als we na de 30e gewoon weten waar we aan toe zijn is het denk ik iets makkelijker. Hoop ik.

    Heb nu al een boel respect voor jullie allemaal! Pfff. En het is erg fijn om hier even je hart te kunnen luchten.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  3. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Gelukkig dat is al een hele drempel minder als je der samen goed over kunt praten :thumup: ja het pil verhaal is bij mij niet bekend :rolleyes: dus geen idee over reacties erop of als je 'm juist niet hebt haha
    Hoop de 30ste op goed nieuws voor jullie gevolgd met een snelle posi test :)
     
  4. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Zit weer op het wachtbankje.. de laatste voor het intakegesprek. Voelt toch ook wel een beetje gek. Afwachten maar weer!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  5. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Welkom op het "horror" bankje :roflmao: heel veel succes met wachten en hopelijk word t beloond :thumup:
     
  6. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hoe gaat het met allen?
     
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hier op 12 dpo een witte test helaas.
    Hopelijk nog te vroeg. Maar voel de bui al hangen. Morgenvroeg maar weer eens kijken...
     
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi meiden,

    Mag ik hier ook aanschuiven?
    Wij hebben 30 oktober de intake gehad voor IVF/ICSI. In eerste instantie vanwege het slechte zaad van mijn man. Na de intake werd er bij mij bloedonderzoek gedaan, waaruit blijkt dat ik een laag eicelreserve heb (AMH 0,6) en dat vervroegd in de overgang kom. Ook zal ik waarschijnlijk minder goed reageren op stimulatie bij IVF/ICSI.
    Vandaag hadden we het evaluatiegesprek en besloten om half januari weer verder te kijken. Eerst moet mijn BMI 2 punten omlaag, voordat we mogen starten. Dat betekent dat er nog zo’n 5kg af moet. Ik heb er vertrouwen in dat dat in 2 maanden gaat lukken, dus dat we half januari ook echt mogen starten.
    Ik zal dan een iets aangepast protocol krijgen vanwege mijn lage AMH, ze gaan dan wat hogere dosis FSH geven..
    Aan de ene kant vind ik het heel frustrerend dat ik nog 2 maanden moet wachten, aan de andere kant weet ik dat het beter is om pas te starten als mijn BMI wat lager is.. :rolleyes: Erg dubbel gevoel dus..
    We trekken maar weer een potje geduld open :rolleyes:
     
    Thirza78 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  9. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Jess89 ja zeker mag je hier ook mee schrijven :) welkom :thumup:
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  10. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    IVF/ICSI lijst 2019

    Leden:

    Mauzy82, 36 jaar, 1e kindje
    Traject: 6 x IUI / 15-01-2019 intake IVF
    Status: IUI ronde 5. 1-11-18 IUI -> NOD 15-11-18

    Killy88, 30 jaar, 1e kindje
    Traject: Interrelationele eiceldonatie dmv icsi met donorzaad cryos.
    Status: Eind december start icsi Geertgen

    Nog anoniem - 40 jaar - 1ste kindje
    Kinderwens sinds januari 2016
    Traject: 8 keer iui (6 keer na mk)
    Januari 2019 start IVF/ICSI Geertgen
    Status: nov '18 ronde rust, eind nov/begin dec 7e en laatste iui (eigen keuze) nod 19 nov. '18

    Kwibus - 32 jaar - 1ste kindje
    Traject: 4x iui / 4 december intake IVF
    Status: rustperiode tot IVF.

    Luna87 - 31 jaar - 1e kindje
    Traject: ivf/icsi
    Status: 30 november intake ivf/icsi

    Jess89 - 29 jaar - 1e kindje
    Traject: IVF/ICSI
    Status: Half januari start IVF/ICSI - Eerst afvallen: nog 5kg te gaan!


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  11. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Mauzy82 Haha thnx! Fijn een “bekend gezicht”.

    @Nog anoniem ken ik ook wel, uit NOD-groepjes denk ik? En ik volg jou stiekem altijd een beetje, omdat ik het je gewoon heel hard gun om een of andere reden :oops:. Ik hoop dat IVF/ICSI jullie het wondertje gaan geven waar jullie al zo lang op wachten!

    Ik hoop trouwens voor iedereen dat IVF/ICSI jullie een mooi wondertje gaat opleveren <3!
     
    Nog anoniem en Mauzy82 vinden dit leuk.
  12. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Wat lief, dankjewel x
    Voor jou ga ik ook heel hard duimen dat ivf gaat werken
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  13. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Vandaag hier cyclus dag 1 weer bereikt op 14 dpo. Dus erg vroeg dit keer. Morgen echo en horen we het plan. En of het vocht weg is uit de eileider. Hopelijk is dat het geval dan hebben we nu onze laatste iui en dan volgend jaar intake IVF. Zo niet dan word het eerst verholpen en zal dan wat later aan de ivf mogen beginnen. Deze iui zal ws zowiezo nog doorgaan als de eitjes ook een beetje mee willen werken.

    Hoe gaat het hier met iedereen ?
    @Kwibus @Luna87 @Killy88 @Jess89 @Nog anoniem
     
  14. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Spannend voor morgen, hopelijk werken je eitjes mee en kun je deze laatste iui nog benutten.

    @hier op 10 of 11 dpo. Kon het testen weer niet laten en zit dus weer met zo'n vaag schaduwlijntje. Over 2 dagen nog maar eens proberen, al verwacht ik er niks meer van. Zou ook wel errug toevallig zijn als ik nu in die ene maand rust zonder hulp wel opeens zwanger zou raken. Maar goed, hoop houden doe je toch. Op de foto testje van gisteren en vandaag
     
  15. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Nou eh ik deel je mening op de onderste zie ik ook in de verte een lijntje.
    Niet om het 1 of ander ik had 12 en 13 dpo ook zo soort lijntje en toch vol ongi geworden. Al is jou streepje wel duidelijker dan de mijne. Ik ga me suf duimen hoor dat het dan toh stiekum gelukt is zo.
     
  16. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Hahaah dat zou een giller zijn, maar zal niet de eerste keer zijn dat ik pas op 12 of 13 dpo positief test. Zaterdag gewoon nog een poging wagen en als er dan geen streep staat is het gewoon niet raak. Lijntje is overigens echt maar heel vaag en grijzig daarom verwacht ik er niks meer van. Over 2 dagen laat ik het wel weten
     
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Wonderen zijn de wereld nog niet uit he ;) ik hoop het over 2 dagen voor je :thumup:
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  18. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier alles goed! Heb even wat afstand genomen om er een beetje minder mee bezig te zijn. dat is gelukt dus ik kwam weer even een kijkje nemen. Morgen is mijn NOD, maar mijn lichaam verteld mij dat ik ongesteld ga worden. Ik wacht rustig af.. ook nog niet de behoefte gehad om een test te doen.

    Verder is het nog twee weken afwachten tot onze afspraak in het ziekenhuis. Ik ben inmiddels 4 kilo afgevallen! Mijn BMI zit binnen de grens die het moet zijn. Het positieve in dit gehele verhaal is dat het me wel motiveert om af te vallen dus het relatief makkelijk gaat om ergens nee tegen te zeggen.

    @Jess89 Mag ik vragen wat je BMI is en welke BMI je ziekenhuis hanteert? Bij ons is het max 35.

    @Nog anoniem Hoe is het afgelopen?
     
  19. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Wat goed van je dat je die 4 kilo kwijt bent, heel knap! Balen dat je ws ongesteld gaat worden, ik hoop natuurlijk van niet.

    @hier ook niet meer getest, en ook gisteren al wat lichte ongi krampjes gehad maar nog geen bruinverlies dus ik denk niet dat mijn menstruatie vandaag komt. Heb ik ws toch weer later eisprong gehad dan ik dacht.
    Over een uurtje een afspraak bij de hypnotherapeut voor een informatief gesprek. Ben benieuwd wanneer ik de eerste sessie kan doen om te stoppen met roken.
     
  20. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    613
    117
    43
    Vrouw
    Hoi Dames,

    Ook ik zou willen aanschuiven bij deze groepje
    Wij kunnen pas starten als ik 5 kilo ben afgevallen.
    Ik hoop dat ik dan volgend jaar 5 kilo lichter ben en dat ik kan starten aan ivf.

    @Jess89 ik las dat jij ook moest afvallen
    In welke ziekenhuis loop jij.
    Ik in Renier de graaf

    @Luna87
    Ook jij moet een aantal kilo's kwijt.
    Wat goed van je dat je die 4 kilo kwijt bent.
    In hoeveel weken tijd is dat je gelukt?
    En wat eet je op een dag?
    Sport jij daarnaast?

    Wat een hoop vragen he.
    Maar hoop dat het me gaat lukken met de maand als december waar alleen maar lekkers wordt gegeten pfffff.
    Streef is echt januari
    Moet toch lukken
     

Deel Deze Pagina