Ivf in het buitenland

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Emma1995, 2 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hi!

    Zijn er mensen die ervaring hebben met ivf in het buitenland en dan vooral in België Duitsland of Spanje.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Wij lopen in Belgie bij het UZ Gent. Wat zou je willen weten?
     
  3. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ik ben heel benieuwd wat het verschil is tussen ivf in Nederland of in belgie en hoe zij omgaan met patiënten en de manier van aanpak. Nederland houdt zich bijvoorbeeld vast aan protocollen.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Ik heb eerst 4 ICSI pogingen in Nederland gehad en de laatste afgelopen februari in Gent. Het grootste verschil tussen Nederland en het buitenland is dat Nederland vast zit aan protocollen. Het buitenland kijkt naar de individuele behoefte. Zo is de hoogste dosering hormonen binnen Nederland bijvoorbeeld 300eh en in het buitenland 450eh. Ook kan je in het buitenland een combi van hormonen krijgen (2 soorten door elkaar) en binnen Nederland maar 1 soort hormoon. Ook na de terugplaatsing zijn er wat verschillen te bemerken. In het buitenland durven ze te experimenteren met medicatie als aspirine, fraxipirine en bijvoorbeeld prednison. Iets waar ze in Nederland totaal niet achterstaan.

    Ook de onderzoeken vooraf zijn veel uitgebreider dan in Nederland. Als je de keuze hebt, ga naar het buitenland. Ik baal dat ik het niet eerder gedaan heb.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik maak even een conversatie aan!
     
  6. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Hoi! Wij zijn ook naar België gegaan, Life Leuven, enorm tevreden over de manier van werken daar. Vlotte (uitgebreide!) onderzoeken en uitslagen, duidelijke behandeling op maat en vriendelijke mensen. Heel blij dat we de keuze hebben gemaakt niet in NL te blijven.
     
  7. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik lees mee.

    We hebben nog 1 poging over.

    We hebben geen cryos. Iedere icsi was zoals een IUI 1 kans voor ons.

    We willen weten waarom onze embryo's niet goed willen doordelen. Heb vandaag contact gezocht met de kliniek in wolvega of zij iets van onderzoek doen. Anders zit ik aan Duitsland of België te denken. Wij willen weten waarom het niet lukt.
     
  8. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig dat iedere poging er ook bij 1 blijft! Ik heb hier wel van iemand gelezen dat ze in Gent met calcium extra ondersteuning doen (MOAT?) zodat er wel meer embryo’s vormen. Daar weet ik zelf het fijne niet van, maar misschien wel
    Google-waardig?
     
  9. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik gebruik sinds kort calcium. Heb onderzoek gelezen over dat extra calcium kan helpen de bevruchte eicel te verstevigen.

    Ik drink geen koffie of thee als wij bezig zijn met een behandeling vermijd cafeïne omdat het schadelijk kan zijn voor jonge embryo's.

    We begrijpen gewoon niet waarom het niet lukt.
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Klopt dit doen ze in Gent. MOAT is een muizentest. Hierbij wordt de zaadcellen van een man geïnjecteerd in eicellen van een muis. Dit om de eicelactiverende capaciteit te onderzoeken. Als hieruit blijkt dat de zaadcellen geen of minder activatie hebben, dan doen ze bij een nieuwe ICSI poging de AOA methode. Ze injecteren de eicel dan ter activatie met calcium. e.e.a. hierover is te lezen op de site van het UZ Gent. Ze zijn in Gent vooral geen op de zaadcellen van de man. Cuypers & Cuypers weten en doen heel veel onderzoek naar de eicellen van de vrouw. @catlady Je zou bij beide eens je verhaal kunnen doen en kijken wat ze voor je zouden kunnen betekenen. Sowieso is de overstap naar het buitenland heel prettig. Wij zijn na ICSI-4 overgestapt maar had het veel eerder moeten doen.
     
    catlady vindt dit leuk.
  11. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt voor de informatie. Mocht je 4 vanuit je zorgverzekering?
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Nee wij hebben poging 4 en 5 zelf betaald. Poging 3 zwanger en missed abortion in mei. Had dan moeten wachten tot januari voor een nieuwe poging omdat ik dan eerst zou moeten overstappen van verzekeraar en gezien mijn leeftijd (40) wilde we dat niet en zijn we in augustus met poging 4 gestart.
     
  13. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ah kijk @Kramertje, dankjewel voor de info! Weer wat wijzer :)
    Hopelijk gaat jouw laatste vrieskuiken het wondertje zijn waar jullie het allemaal voor doen!! :thumup:

    Hoop dat de info jou ook wat goeds oplevert @catlady
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina