Help Help Help!!!! Ik heb gisteren op dag 13 van mijn cyclus een inwendige echo gehad. Daarop was niets te zien, dus er zaten nog geen eitjes klaar. Voor het zekerste hebben ze bloed genomen en dat wees inderdaad uit dat mijn cyclus nog niet hervat is. Ik moet vanaf vandaag (dag 14 van mijn cyclus) 5 dagen Clomid nemen. Volgende week donderdag op dag 22 van mijn cyclus moet ik opnieuw voor een inwendige echo... Zorgt Clomid ervoor dat je tijdens de 5 dagen dat je het inneemt, je een eisprong hebt? Hoe moet ik het allemaal zien? Moeten wij nu 5 dagen aan een stuk klussen? Ik begrijp er niets van
Haha nee de clomid geeft een seintje naar je hersens, zodat ze een eitje laten groeien. Op die dag 22 wanneer je weer een echo krijgt gaan ze kijken of er al wat groeit.
Ahzo... ik begreep er niets van!!!! Ik lees hier allemaal dat je clomid begint te nemen vanaf dag 5 van je clyclus en ik zit al op dag 14... ik begreep het niet zo goed Dus clomid zorgt er enkel voor dat je eitjes rijpen en niet voor een eisprong?
Nee soms springen de eitjes dan wel vanzelf, maar meestal word als de eitjes rond de 18millimeter zijn een pregnyl prik gegeven. Dan springt hij tussen de 24en36 uur. Als jij dan bijvoorbeeld ongi word (stel de ronde is mislukt) dan begin je op dag 3 weer met de clomid Komt goed meid. Al wat je niet weet kan je altijd vragen toch Xxxx
Bedankt voor je reactie. Ik heb er heel veel steun aan. Ik heb ondertussen al gebeld naar de gyn voor wat meer info. Wat ik nu nog vergeten te vragen ben... Mag je ovulatietesten gebruiken bij clomid? Vanavond neem ik mijn 2de pilletje.... Is het dan aangewezen om vanaf morgen te beginnen testen? Alvast merci
Inderdaad wel een beetje vreemd dat je pas op cyclusdag 14 met de Clomid begint. Over het algemeen is het zo dat je op cyclusdag 3-5 begint. Later in je cyclus slaat het vaak niet meer aan. Dus meestal wordt er eerst een menstruatie opgewekt en dan opnieuw begonnen. Heb je PCOS? Want bij PCOS is het zo dat ovulatietesten niet altijd betrouwbaar zijn. Door de verstoorde hormoonwaardes krijg je nooit een positieve test of heb je altijd een positieve test. Dit geldt niet voor iedereen, maar is wel vaak zo. Normaal is het zo dat je met Clomid begint aan het begin van je cyclus. Deze pillen neem je vijf dagen. Dus zo ongeveer tot cyclusdag 8-10. Het slaat niet bij iedereen even snel aan. Over het algemeen is het zo dat je eisprong met Clomid iets later komt, omdat de eiblaasjes wat trager op gang komen, langer doorgroeien en later springen. Het is dus niet nodig om nu al met ovulatietesten te beginnen. Daar kun je nog wel een dag of vijf mee wachten. Je hoeft op zich nog niet te beginnen met klussen (alleen als je daar zin in hebt, natuurlijk). Pas als op de echo gezien is dat er iets groeit en de eisprong eraan zit te komen, zou je kunnen beginnen met om de dag klussen.
De gyn wilde eerst mijn cyclus de normale gang laten gaan, op dag 13 zagen we dan dat er geen cyclus was! De dag erna ben ik gestart met clomid. Wat is PCOS? Ik ga waarschijnlijk na mijn clomid een spuit pregnyl krijgen... pregnyl beinvloed de ovulatietesten wel??? Ik denk toch dat we morgen eens gaan klussen je weet maar nooit... Volgende week donderdag (4 dagen na het stoppen met clomid) mag ik opnieuw voor een echo om te kijken of mijn eitjes nu voldoende zijn gerijpt!!!! wat spannend allemaal
Als je pregnyl krijgt dan is het beter als je 10 dagen geen zwangerschaptest doet want die pregnyl heeft je dus een positieve test. Ik ken een meid die op dag 35 eisprong. Kreeg en daarvan zwanger is geworden. Dus vanaf dag 10 of 12 na slikken kun je wel met ovu testen beginnen. Ik heb dus pcos en ik kan ze beter niet gebruiken want dan zijn ze onbetrouwbaar. Xxxx