IVF met weinig (4 follikels) graag wat succesverhalen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pien15, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi allemaal!

    Afgelopen woensdag plaatste ik nog een berichtje met de vraag of er kans was dat er naast mijn 6 follikels nog een aantal bij zouden kunnen komen na ophoging van de menopur (van 150 naar 225). Nou vandaag kreeg ik te horen dat het er zelfs minder zijn geworden :(:(. Het zijn er nu nog maar 4. Vorige keer had ik 9 follikels, dus dan is dit wel erg teleurstellend. De arts vond het geen reden om van de punctie af te zien dus ik ben daar maar in meegegaan. Woensdag is de punctie. De vorige keer had ik uiteindelijk maar 1 terugplaatsing (+ 1 niet goed ontdooide cryo)...

    Graag hoor ik wat succesverhalen van meiden die ook maar weinig follikels hadden en die toch een terugplaatsing hebben gehad. Zwanger hoeft nog niet eens, ik maak me al zo'n zorgen of de terugplaatsing überhaupt wel door zal gaan...

    Ik had hier helemaal niet op gerekend eigenlijk of zou ik de eerste keer geluk gehad hebben? Hopelijk kan iemand mij wat opbeuren?
     
  2. sita90

    sita90 Niet meer actief

    Geen ervaring mee sorry.
    Ik vind dit best slecht van het ziekenhuis als ik eerlijk ben. Je moet zoveel mogelijk eitjes rijpen (tot een bepaald aantal natuurlijk) om zo je kansen zoveel mogelijk te benutten. Jouw medicijnen moeten dus hoger.

    Maar goed, je weet maar nooit! Het hoeft er maar 1 te zijn:) Ik duim voor je.
     
  3. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat weet ik Sita, maar voor sommige vrouwen is 4 follikels het maximaal haalbare of soms nog minder, in die zin is het geen exacte wetenschap dat er een minimaal aantal eitjes moet zijn. Voor de een is 4 een super mooi aantal en voor de ander (voor mij dan even) is 4 gewoon teleurstellend weinig... En ja het is natuurlijk veel mooier als het er meer zijn, stuk of 10 is gewoon heel mooi.
    Iemand wel een succesverhaal?
     
  4. sjak

    sjak Niet meer actief

    Ja succesverhaal! Bij min derde icsi had ik ongeveer 30 follikels, serieus een hel!! Uiteindelijk een verse tp en een vsn de cryo's, de rest allemaal slecht uit de ontdooiing gekomen!
    Icsi nr 4 was ik bang voor weer overdtimulatie, maar ik had maar 5 follikels. 3 bevruchtingen, waarvan er twee teruggeplaatst zijn en hieruit is mijn dochter geboren!
    Bij mij is er letterlijk gezegd dat de kwaliteit vaak omhoog gaat bij minder follikels.
     
  5. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sjak: ja dank je zoiets wilde ik graag horen :), dankje! Ik hoop maar zo dat dit inderdaad echt toppers zijn! En dat er ook echt 4 eitjes uitkomen, of minimaal 3... vorige keer kwamen er ook maar 6 uit 9 follikels dus aantal follikels zegt ook nog niet alles... Het wordt echt een kwestie van geluk, ik hoop dat het geluk ook een keer aan mijn kant staat ;).
     
  6. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Een vriendin van mij was heel moeilijk te stimuleren en had uiteindelijk 3 follikels waarvan 2 eitjes en maar 1 bevrucht, en ook nog eens een matige embryo. Vriendin is inmiddels toch 37 weken zwanger.
     
  7. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Katja: da's ook een mooi verhaal :). Nu wij nog!
     
  8. sita90

    sita90 Niet meer actief

    Oh;) Excuses. Ik dacht dat gemiddeld toch wel zo rond de 8 a 9 zat.
    4 is inderdaad teleurstellend weinig.
    Ik hoop t beste voor je.
     
  9. holagirl

    holagirl Actief lid

    3 feb 2009
    232
    0
    0
    Ik had ook maar 5 follikels. Volgens mijn arts was kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Ik zal door tegenvallende bloedwaarden nooit veeeeel follikels produceren.
    Er waren er ook 4 bevrucht! Één teruggeplaatst en nu 22 weken zwanger. We hebben er nog 2 in de vriezer.
    Ik was gedurende het traject ook erg onzeker. Maar ja.... sommige vrouwen kunnen er niet meer produceren!
    Dus. ... blijf optimistisch!
     
  10. pippeke

    pippeke Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee maar lees best veel dat de kwaliteit beter is bij minder eitjes!
     
  11. Anja1977

    Anja1977 Fanatiek lid

    22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik deel graag mijn ervaring. Ik had ook 5 follikels die aangeprikt zijn bij de punctie. Dat viel mij ook tegen (aantal), maar wel allemaal bevrucht en als 8 cellig ingevroren. Helaas nog niet zwanger. Maar kwaliteit gaat echt boven kwantiteit!
    Succes meis
     
  12. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankjulliewel meiden! Ik hoop inderdaad dat ik 4 top follikels heb met daaruit ook top eitjes :).
    Mijn angst dat de terugplaatsing niet doorgaat komt ook wel doordat we in oktober een cryo tp zouden krijgen, maar die ging niet door omdat het niet goed ontdooide. Ik had bij de eerste verse tp een miskraam gehad dus had wel goede hoop op de volgende kans. Maar die kans ging dus mooi niet door... dus mijn laatste kans is alweer 6 maanden geleden en ik wil zo graag weer eens kans maken ;).
     
  13. babytjuhh

    babytjuhh Bekend lid

    24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden de 2e icsi maar 5 follikels..in die 5 follikels zaten toch 5 eitjes!
    daarvan 3 bevrucht..waarvan 1 af viel!
    2x 8 cellig over waarvan ik van de verse tp zwanger ben geworden en de ander zelfs in de vriezer zit!

    ik begrijp dat je angst hebt..hadden wij ook!
    maar het gaat niet om hoeveel je hebt meid..er hoeft er immers maar 1 topper tussen te zitten!!

    Succes met de punctie!!
     
  14. Robing

    Robing Actief lid

    1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    Kan hoor :)

    Hier maar 3 follikels, waarvan 2 bevrucht en beide tp en de kleine man loopt alweer ruim 2 jaar rond! !

    Succes en ik ga voor jullie duimen!
     
  15. Mieksel

    Mieksel Fanatiek lid

    15 okt 2013
    1.712
    187
    63
    Hier ook een succesverhaal!

    Vier follikels (225 eh Gonal-F), drie eitjes, twee bevruchtingen, tp van een acht-cellige topper, en zie mijn banner!!! :D :D

    Dus, het kàn! Ik schreef mee in een topic met andere meiden en ik stond het 'slechtst' voorgesorteerd, maar ik was uiteindelijk als enige zwanger...
    *dankbaar*

    Succes woensdag!
     
  16. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O wat fijn om nog even wat positieve verhalen te lezen, dankjulliewel :). De punctie vind ik niet eens zo spannend, als er maar gewoon wat uitkomt en teruggeplaatst kan worden ;). Bedankt voor jullie duimen :D!
     
  17. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Tegen mij zeiden ze voor de punctie altijd dat het er minder waren en de dag van de punctie werden er toch altijd meer aangeprikt dus hoop houden dat de kleintjes ineens een groeispurt gaan maken!!

    En je hebt maar 1 gouden ei nodig.. ;)

    Niettemin snap ik heus je onzekerheid.. denk dat iedereen dat hier wel snapt.
     
  18. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Poppetje: dankje meid. Ik hoop in elk geval op 1 top embryo :). Ik zie dat jij ook weer een poging gaat wagen? Zal wel erg spannend zijn of niet, na wat jij hebt mee moeten maken... Ik gun je van harte een goede zwangerschap en een gezond kindje!
     
  19. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    We hebben nog 1 cryo.. hoop dat het raak is anders weer een hele nieuwe poging..

    Na wat wij hebben meegemaakt is het doodeng, zwanger zijn zal ook doodeng zijn.. ik ben pas gerust als er ooit een gezond kindje in mijn armen ligt..

    Hoop dat dit voor ons allemaal een jaar wordt waar dromen uit mogen komen! Ons doel is een positieve test dit jaar.. natuurlijk het liefste gelijk deze cryo maar in ieder geval dit jaar!

    En ik duim voor jouw topper, stiekem hoop ik dat al zijn het er maar een paar, allemaal toppers!
     
  20. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Zou mooi zijn als het gelijk met de cryo lukt Poppetje! Maar inderdaad als je dan al zwanger bent, dan is het de eerste maanden eigenlijk alleen maar heel erg spannend denk ik. Ik zou dat al hebben, maar voor jou helemaal. We gaan het in elk geval weer proberen, want anders weten we zeker dat we niets hebben. Jij ook heel veel succes!
     

Deel Deze Pagina