Ivf na sterilisatie vrouw ( spijtoptant) lotgenoten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Driester, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Driester

    Driester Lid

    26 sep 2018
    10
    14
    3
    Vrouw
    Hi,
    Ben jij net als ik begonnen met IVF na zelf gesteriliseerd te zijn?
    Ik zoek moeders die na sterilisatie (heb zelf al 6 jaar clips) toch nieuwe kinderwens hebben. Ik heb kinderen uit mijn eerste huwelijk; daar heb ik een heel hechte band mee. Mijn man en ik zijn inmiddels getrouwd, al jaren gelukkig en dachten dat we compleet waren... maar we hebben toch nog een kinderwens. Samen. En dus staat mijn sterilisatie een natuurlijke zwangerschap in de weg.
    In ons geval is het aangeraden door de gyneacoloog om direct met IVF te starten. De andere optie is eerst een hersteloperatie van de eileiders. De clips worden dan verwijderd, de eileiders aan elkaar gezet; maar in dat geval zou ik voor heel hoge operatiekosten staan, of eerst moeten overstappen van zorgverzekeraar die hier wel een vergoeding voor levert ( overstappen van zorgverzekeraar kan pas per januari) en dan pas hele traject in gang zetten, met wachttijd operatie, hersteltijd etc.. nu ben ik vast niet de enige.. wie reageert?
     
  2. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hihi, ik heb geen ervaring met sterilisatie. Maar ik heb altijd last gehad tijdens ivf behandelingen met die eileiders. Of ze zwellen op, of er staat water in of ze zitten dicht. Inmiddels heb ik HSG, hycosy en laparoscopies gehad. Om onder meer problemen aan mijn eileiders, baarmoeder te verhelpen. Ik zou de clipjes laten zitten en direct over gaan op ivf.

    Succes met je keuze!
     

Deel Deze Pagina