IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    hoi,

    Ik heb een paar vragen mbt het ivf traject, en hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen.

    Ben gister geopereerd aan m’n baarmoeder en daar hebben ze één verkleving in m’n baarmoeder kunnen weghalen. Daarnaast zitten mijn eierstokken helemaal verkleefd tegen de wand aan, deze hebben ze niet kunnen verwijderen althans het had geen nu volgens de gyn want deze groeien ook weer terug. Een paar maanden geleden is bij mij chlamydia geconstateerd en hier heb ik gelijk een tabletje voor gehad. Voordat ik met mijn huidige vriend kreeg heb ik me nog laten testen hierop, en toen had ik het niet. Maar dat betekend dat ik hier wel bijna 3 jaar mee rond gelopen heb, en het heeft in die tijd toch een hoop schade aangericht helaas.

    Kreeg gister ook te horen dat een natuurlijke zwangerschap niet uitgesloten is, maar dat wij toch de keuze heb om via ivf zwanger te raken. Hierbij hebben we de meeste kans van slagen. In de eerste instantie was ik erg geschrokken natuurlijk , maar ben ook weer blij dat er altijd nog een andere optie is.
    Wij zijn nu 1,5 jaar bezig en onze kinderwens is echt heel erg groot.

    Nu ben ik zelf helemaal nieuw in het ivf gebeuren. Heb wel een hoop informatie van internet af kunnen halen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    En ben benieuwd naar de voor en nadelen, en wat me straks allemaal te wachten staat.

    Alvast bedankt
     
  2. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wat heftig om het nieuws te horen van chlamydia denk ik.

    Ik weet niet welke vragen je precies hebt en wat je wil weten.

    Wij hadden geen aanwijsbare oorzaak waarom het nog mocht lukken. Daarom zijn wij begonnen met iui, helaas niet gelukt.

    Ivf is bij ons in de eerste ronde direct gelukt. Ik had alleen geen verse terugplaatsing ivm bijna overstimulatie.
    Ik heb dus een positieve ervaring.

    Echt nadelen heb ik niet ondervonden. natuurlijk doen hormonen spuiten doe je niet voor je lol, maar de hormonen die ik kreeg voor iui waren rotter om te spuiten. Verder heb ik nooit last van bijwerkingen gehad.

    Heel veel sterkte en succes in dit traject. Weet je al wanneer je mag gaan starten?
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Bedankt voor je positieve verhaal. Dat doet me goed om te horen !
    Moet je in zo’n traject vaak ziekenhuis op en neer of valt het mee ?
    En van de hormonen zelf heb je geen last gehad ?

    Ja het was inderdaad even schrikken toen het nieuws van de chlamydia naar boven kwam. Maar wist zeker dat ik het voor mijn huidige relatie niet had. Dus ergens was het een geruststelling dat het er dan niet al langer zat. Maar goed in die bijna 3 jaar dat ik met mijn vriend ga, heeft het helaas toch al een hoop ellende aangericht.
    Hij voelt zich schuldig, omdat hij zich nog nooit had laten testen. Maar dat is de pest met soa’s e.d mensen denken altijd het overkomt mij toch niet.
    En ben blij dat ze er alsnog nu achter zijn gekomen, anders wil ik niet weten hoeveel de schade was als ik er nog langer mee door had gelopen.

    Ik weet nog niet wanneer we mogen beginne , heb eerst 9 augustus een afspraak bij de gyn. Dan zal ze alles gaan uitleggen. Kan voor mij niet snel genoeg gaan
     
  4. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ja dat heen en weer naar ziekenhuis is wel een dingetje. Ik weet niet hoe je qua werk zit of in hoeverre je het wil vertellen aan anderen. Maar ik moest soms 3x per week naar ziekenhuis toe voor controle hoe de eitjes groeide, dus ja ik moest het wel vertellen.

    Idd last van de hormonen totaal niet gehad, ik weet dat daar ook echt andere verhalen van zijn, helaas.

    Ik hoop dat jullie snel aan de slag kunnen
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat heftig zeg... :(
    Ik ga vanaf maandag beginnen met hormoon spuiten voor IVF, dus ik kan je nog niet iets vertellen over voor of na delen, of hoe ik reageer op de hormonen. Wel heel spannend.
    Ik wil je heel veelsucces wensen meis!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  6. Bella28

    Bella28 Fanatiek lid

    9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb in dec een punctie gehad.. deze heb ik als zéér pijnlijk ervaren! Het heen en weer naar het zh kost veel tijd.. soms wel 3 a 4x pw terug ..
    Ik heb overstimulatie gekregen en dat was ook geen pretje.. de 1e 4 terugplaatsingen zijn mislukt en deze 5e blasto tp is gelukt.. en we hopen dat dit goed mag gaan!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ohw wat spannend voor je !! Wil je het me laten weten wat jij ervan vindt zodra je begonnen bent ?
    Ik zie dat jij al een hele weg gehad hebt.
    Wil jou ook heel veel succes en sterkte wensen , en hoop dat je snel een mooie en gezonde plakkerd mag hebben
     
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Jeetje wat heftig zeg !!
    Ja van wat ik lees op internet had ik inderdaad begrepen dat we veel ziekenhuis bezoeken gaan krijgen.
    Maar wat mooi voor jou dat het nu eindelijk wel gelukt is.
    Ik wens jou alle geluk en succes, dat het deze keer goed mag gaan.
     
  9. suusxoxo

    suusxoxo Bekend lid

    15 mei 2016
    587
    419
    63

    Hee,

    Ik snap goed heel goed dat je geschrokken bent. Het is ook niet niks..
    Ik wil mijn verhaal wel met je delen. Wij zijn bezig met een ICSI traject. Dat is ongeveer hetzelfde als IVF alleen is de bevruchting net ietjes anders.
    Ik heb nog niet heel het traject doorlopen maar ben sinds 26 juni gestart met het spuiten van Decapeptyl. Ik zag erg op tegen het spuiten maar het valt me reuze mee! Ik raad wel aan om het spuitje een half uur voordat je prikt uit de koelkast te halen. Dan voel je de vloeistof minder.
    Ik heb 10 juli mijn eerste echo en als alles goed is start ik dan met het spuiten bij Gonal F. De Decapeptyl moet je erbij blijven spuiten dus je hebt dan 2 prikjes op een dag.
    Tot nu toe heb ik geen last van bijwerkingen ofzo.
    Dit is op dit moment het enige wat ik ervan kan vertellen :).
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Heel erg bedankt voor jou ervaring. Gelukkig valt het je tot nu allemaal mee, dat klinkt positief !! Hoelang duurt zoiets eigenlijk ? Je moet hormonen spuiten en wanneer gaan ze dan voor het eerst een bevrucht eitje inbrengen ?
     
  11. suusxoxo

    suusxoxo Bekend lid

    15 mei 2016
    587
    419
    63
    Ik heb tot nu toe 3 echos gepland staan. De eerste op 10 juli , als het goed is kan ik dan starten met de Gonal F.
    De tweede op 17 juli om te kijken hoe hard de eitjes groeien..
    Dan de derde op 19 juli en vanuit daar kijken ze wanneer de punctie gaat zijn. Het ligt er dus aan hoe hard mijn eitjes groeien.. voor de punctie moet je nog een laatste spuit zitten ( ik weet zo eventjes niet meer hoe die heet ) en als die gezet is, kan de punctie worden gedaan.

    Ik verwacht dat ik rond de 22e de punctie ga hebben en dan zal rond de 25e de terugplaatsing zijn als alles goed gaat. :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  12. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Jeetje spannend allemaal hè ... Dus 1x per week een echo elke dag spuiten. En als je eitjes goed gegroeid zijn , wordt er een datum afgesproken voor de punctie.

    Hoop zo voor jou dat ze goed groeien en dat je snel je eerste punctie mag hebben, en dese ook gelijk goed zal gaan.
    Ik ga voor je duimen !!

    Ik moet zoiezo nog 4 weken wachten tot het gesprek, en dan maar hopen dat ze zo snel mogelijk tijd hebben.
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je, ja ik zal t je zeker laten weten :)
    Tja alles voor een beebje zeg ik dan maar :)
     
  14. suusxoxo

    suusxoxo Bekend lid

    15 mei 2016
    587
    419
    63
    Dat hoop ik ook voor je, ik ga ervoor duimen! Dat wachten elke keer is echt killing pfff. Maar gelukkig weet je waar je het voor doet :) Ik blijf je volgen goed?
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  15. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja het duurt voor m’n gevoel al zo lang ... Maar we blijven hopen en heel hard duimen , dat het op deze manier wel lukt.
    Ja tuurlijk is dat goed :rolleyes::)
     
  16. suusxoxo

    suusxoxo Bekend lid

    15 mei 2016
    587
    419
    63
    Heb je wel al een afspraak staan of nog niet ?
     
  17. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja 9 augustus moeten we weer naar de gynaecoloog toe. Dus nog 4 weken wachten
     
  18. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad van de hormonen (behalve de pilletjes die ik slikte bij cryoterugplaatsing, progynova) en de punctie is mij ook enorm meegevallen! De laatste 2x punctie had ik in Dusseldorf en waren verplicht onder narcose dus daar kan ik weinig over zeggen. Het is inderdaad regelmatig naar het zkh voor echo's met name de week voor de punctie, en het blijft tot het eind onvoorspelbaar op welke dag de punctie dan zal vallen.

    Je kunt ook eens kijken op de forums bij MMM-clubs, daar zijn veel groepen die op hetzelfde moment een traject in gaan en ervaringen met elkaar delen.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  19. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel voor je reactie ... Tot nu toe lees ik gelukkig best positieve ervaringen. Dat doet me goed !! Bedankt voor je tip, ik zal daar ook eens gaan rondneuzen :oops::)
     
  20. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Sab88 Hier maar even een update want ik vond mijn oorspronkelijke post rond verkleefde eierstok niet meer terug. Door een irritant lange cyclus plots is de laparoscopie uitgesteld tot 24 augustus ofzo, ivm vakantie dokter en mij. Ik baal enorm. Het zal dus nog even duren tot ik meer weet...
     
    Sab88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina