Ja hoor...blaasontsteking

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sarah84, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het is zo ver, precies wat ik zelf al verwachtte.
    Ik dacht, als iedereen zo tegen lactacyd is, probeer ik idd maar eens een weekje volhouden en met een "gore" muts rondlopen, maar helaas, de blaasontsteking is alweer tevoorschijn gekomen.
    En nee, het komt niet door het niet plassen na de sex, want ik heb al een poosje niet geklust.

Wat kan hier (behalve het stoppen met lactacyd) nou nog meer aan bijgedragen hebben, wordt er namelijk een beetje moe van, steeds weer die a.b.kuur

kan dat trouwens geen kwaad tijdens het proberen, of wordt de kans dat je zwanger raakt hierdoor alleen minder?

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou vragen of ze een kweek willen laten maken zodat ze kunnen uitvinden waarom je steeds blaasontsteking heb

3. wat voor lactacyd gebruik je dan, en hoe vaak?
    je hoeft niet gelijk te stoppen met lactacyd alleen is het beter als je het niet rond de vruchtbare periode gebruikt.
    en een gore muts, dat klinkt wel overdreven hoor.. weet niet hoe dat dan normaal gesproken is zonder lactacyd bij jou :)

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik gebruik die wasemulsie, dus alleen voor aan de buitenkant. En ik vind het gewoon frisser als ik me daarmee was, heb een vies gevoel als ik me alleen met water was, helemaal als ik ongi ben!

Ik zal idd vragen of ze het op kweek zetten, want dit wordt toch te gek!?

Mijn zus heeft het ook een periode zo erg gehad, en die heeft toen een speciale kuur gehad van 3 maanden, dat lijkt me dus ook geen pretje!

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Heeft dat er mee te maken dan?
    Een blaasontsteking en lactacyd?

Volgens mij heeft een blaasontsteking niks met hygiene te maken...een schimmel daarintegen kan er wel mee te maken hebben....
    Ik kan het ook fout hebben hoor!

Ik was me van onderen gewoon met water en heb toch geen vieze doos ofzo :rolleyes:

Misschien van die doekjes van lactacys gebruiken om een aantal keer per dag schoon te maken want een vieze doos lijkt me niet echt lekker fris :(

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar dat vermoeden heb ik. Want ik heb al eerder gehad dat ik het een paar dagen niet gebruikte en toen kreeg ik het ook.
    Ik ben er best wel vatbaar voor, maar zou nu geen andere reden kunnen bedenken.
    Ik drink genoeg, ga altijd plassen na het klussen, ik ga op tijd naar de wc, drink niet te koude dranken, enz enz...

Het is ook niet zo dat ik echt een gore muts krijg, maar dat gevoel heb ik dan zelf, ik vind het fris als ik me met lactacyd het gewassen.

Kan het stoppen met de pil er niets mee te maken hebben, want sinds in gestopt ben heb ik al twee blaasontsteking gehad, of is dit toeval?

7. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi

Ik heb ook regelmatig last van een blaasonsteking en dat heeft echt niet altijd met sex te maken... Toevallig zit ik nu ook weer aan een kuurtje.

Misschien wat tips: pillen met cranberry en vitamine c slikken, veel drinken en op tijd naar de wc.

En bij mij is het vaak zo dat als mijn weerstand iets lager wordt, ik het er langzaam in voel sluipen.

Ik zou het gebruik van lactacyd iets minderen als ik jou was, niet meer ieder dag. Je vagina wordt 'lui'. Het reinigt zichzelf en dat is meestal voldoende.

8. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Een beetje wat suhe ook al zei: veel Cranberrysap of sinaasappelsap drinken.

9. Trees

Trees Niet meer actief

pillen met cranberry werken ook goed. Of een keer je blaas laten spoelen. Op deze manier weet je zeker dat er geen bacterieen achterblijven van een vorige ontsteking. Dat kan je doen door één of ander smerig goedje van je HA te drinken.
    Water met citroensap is ook een goeie. De bacterieen in je blaas hebben moeite met zure sappen en gaan daar dood van.

10. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

ik had vroeger elke maand blaasontsteking
    bleek dat hij bij mij ook kon komen door tampons
    doordat deze dingen soms een klein scheurtje aan de binnenkant kunnen maken kunnen daar bacterien zich ophopen. dit kan het veroorzaken. hoeft niet eens gelijk kan soms een week later pas optreden. maandverband was voor mij een optie

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    volgens mij heeft een blaasontsteking niks met je vagina te maken.

Je kunt een blaasonsteking krijgen als je niet goed uitplast. Ook zijn er mensen die een chronische blaasontsteking hebben.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Blaasontsteking krijg je doordat zich bacteriën ophopen in je blaas. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat je blaas een soort van 'kneuzinkje' oploopt, waardoor een milieu ontstaat waarin die bacteriën gedijen. Het kneuzinkje kan komen door bijv. seks of tampongebruik. Direct plassen na seks KAN een blaasontsteking helpen voorkomen, maar het is geen garantie. Als je altijd lactacyd gebruikt hebt en je nu alleen met water wast, bestaat de kans dat er afscheiding van je vagina of een miniscuul restje ontlasting richting je urinebuis gaat en dat zou daar kunnen gaan broeien. Het kan dus wel met elkaar te maken hebben, er moet gewoon in je blasa/urinebuis een klimaat ontstaan waarin de bacteriën zich vermenigvuldigen en dat kan op die manier ook. Daarom geldt ook: altijd wassen en afvegen van voor naar achter.
    Ik heb zelf enkele jaren geleden zes keer binnen drie maanden blaasontsteking gehad. Uiteindelijk ging het, na een langere antibioticakuur, over. Nu heb ik 'gewoon' ongeveer een keer per jaar blaasontsteking.
    Mijn tips:
    - Ga naar je huisarts met dit probleem!
    - Altijd plassen na het vrijen.
    - Gebruik alleen tampons als het echt nodig is (bijv. bij bepaalde sporten) en dan de kleinst mogelijke maat. Wees voorzichtig met het inbrengen.
    - Altijd van voor naar achter afvegen na toiletbezoek. Ook van voor naar achter wassen. Wil je je niet met water wassen, dan kun je je met verdunde lactacyd wassen (dus een klein beetje wasemulsie en veel water).
    Succes.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @danabelle: zo leer je nog eens wat. Ik werk met oudere mensen, en ja die gebruiken geen tampons meer ;)

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Misschien dat het dan idd door die tampons komt, ben vorige week voor de eerste keer na mn pil"gewoon ongesteld geweest, en dat was echt heftig! Erg veel bloed verlies en dus heb ik tampons gebruikt, normaal heb ik meestal maandverband, maar dat ving nu gewoon niet genoeg op, zeg maar :oops:

Dat van die cranberries heb ik hier idd al eens eerder gelezen, dat heb je ook in pilletjes? Net zoiets als een gewone vitamine c tablet? Want die slik ik ook...

ben blij dat meer mensen dit weleens hebben.

Als het nu na deze kuur weer aan blijft houden moets ik gelijk terug naar de dokter, en dan gaan ze verder kijken.

Hopen dathet wegblijft!

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Kan het trouwens kwaad om nu sex te hebben? Of is het beter om te wachten tot het weg is?

16. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Je hebt van tabletten cranberry + vitamine C. Een "overdosis" vitamine C innemen wil bij mij heel goed helpen. Zodra ik het aan voel komen neem ik wat extra vitamine C tabletjes. Het teveel aan vitamine C plas je uit en maakt je urine zuur. Waar de bacterie die de bo veroorzaakt dus niet van houdt!
    En zoals al eerder gezegd is. Af en toe wassen met lactacyd is niet erg maar te vaak verstoord het natuurlijk evenwicht. Als je vagina zo vaak net ph-zeep gewassen word kan deze zelf het ph-gehalte niet goed regelen. Goed spoelen met schoon water is vaak al voldoende. De intiemdoekjes of deo zijn vaak geen goed idee.
    En als je bo vaak terugkeert kan het ook zijn dat je antibiotica aangepast moet worden. Echt een keer een kweek laten maken zodat ze goed weten welke bacterie er in je blaas huist.
    Succes er mee!
    Voor zo ver ik weet kan vrijen met een bo geen kwaad maar of het prettig voelt is een ander verhaal.

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Vrijen als je blaasontsteking hebt voelt doorgaans niet prettig nee. En je kunt het genezingsproces ermee vertragen, doordat de urinewegen weer wat gekneusd kunnen raken van het vrijen. Als je op dit moment al antibiotica gebruikt om de blaasontsteking weg te werken zou ik als ik jou was even met vrijen wachten tot de AB-kuur is afgelopen.

Deel Deze Pagina