Jakkes... weer helemaal in de war!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mriek, 19 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi,

    Zoals jullie misschien in eerdere berichtjes misschien al wel hebben gelezen, ik heb waarschijnlijk een miskraam gehad. Waarschijnlijk... zeg ik nu. Hoe meer bloed ik verloor tijdens de miskraam, hoe overtuigder ik er van was dat ik niet meer zwanger kon zijn en dat het echt mis was. Helaas kon de dokter me niet veel wijzer maken en moest ik maar gewoon afwachten. Omdat ik geen zwangerschapskwaaltjes meer had en me niet meer zwanger voelde, kon ik dat wel. Ik was er tenslotte van overtuigd dat ik een miskraam had gehad. Ik hoefde alleen maar te wachten tot ik ongesteld zou worden. Morgen moet ik van de dokter nog een laatste testje doen om te kijken of ik écht niet zwanger ben. En begin deze week is de twijfel weer toegeslagen. Ik besefte me dat ik eigenlijk wel gigantisch moe ben (ik ben in staat om 's middags tijdens het studeren zo in slaap te vallen) en mijn borsten worden er ook nog niet kleiner op (deze zijn tijdens de zwangerschap flink gegroeid). Andere kwaaltjes heb ik niet meer...
    Morgen weet ik hopelijk meer... maar tot die tijd blijf ik met al die vragen in m'n hoofd... Ben ik misschien zwanger? Hoe zit dat dan met dat bloedverlies en die krampen? Waar komt die vermoeidheid van als ik negatief test? Wanneer worden je borsten kleiner na een miskraam?
    Brrr... hopelijk weet ik morgen alle antwoorden! Tot die tijd schrijf ik het maar even van me af en jullie zijn verkozen tot slachtoffer!!!

    Een compleet-in-de-war-Mriekje :(
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoi Mriek,

    Ik had ook de weken na mijn miskraam nog last van moeheid, verstopping en hele zachte borsten. Het zwangerschapshormoon verlaat je lichaam langzaam en niet ineens.

    Als je nu negatief test lijkt me dat je niet meer zwanger bent. Ga je morgen naar de huisarts (je schrijft dat je morgen meer weet)?

    Pim
     
  3. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Ik moet morgen een test doen. Als deze positief is bel ik meteen de huisarts en dan ga ik er vanuit dat ik dezelfde dag nog terecht kan. Als de test negatief is, dan ben ik zeker van de miskraam en ga ik er vanuit dat de rest nog wel verdwijnt (vermoeidheid e.d.)

    Mriek
     
  4. keda

    keda Nieuw lid

    17 dec 2005
    3
    1
    0
    Hoi ,
    Ik heb voor 4weken terug een MK gehad , maar ik ben ook sávonds nog steeds moe en ik heb ook nog last van mijn borsten , dus bij mij zit de twijfel ook nog wel ,dus ik hoop dat ik gauw ong wordt zodat ik dit hoofdstuk kan sluiten , succes bij de dokter gr keda :rolleyes:
     
  5. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Nou.. vanmorgen getest en positief. Grrr... Kan om half twee bellen tijdens het telefonisch spreekuur dus het wachten is daarop.

    Keda & Pim, fijn om te horen dat het bij jullie een beetje hetzelfde aanvoelde. Ik ga er ook niet meer vanuit dat ik zwanger ben, maar ik twijfel een beetje doordat de dokter zei dat ik op dit moment wel negatief zou moeten testen....
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou er echt op staan dat je vandaag nog kunt komen! Of dat ze je een verwijsbrief geven voor een gyno. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Aan een telefonische afspraak heb je nu niets. Naar mijn idee kan alleen een bloedtest en een inwendige echo uitsluitsel geven.

    Pim
     
  7. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Nou... volgens de (andere) dokter, moest ik gewoon nog een weekje wachten. Het hormoon is pas drie of vier weken na het begin van de miskraam uit je lichaam. bij mij is dat nu drie weken geleden. Achja, ga er maar gewoon vanuit dat ik alles gehad heb dan. En dan gooi ik er tegen oud & nieuw nog maar weer een testje tegenaan als ik nog niet ongesteld ben geworden.
    Aan de ene kant baal ik er wel van dat ik nu nóg niks weet, maar omdat ik nu weet dat je ook na je miskraam nog steeds moe kunt zijn en ik me verder niet meer zwanger voel, moet ik me er waarschijnlijk ook niet te druk om maken.
    Gelukkig komen de feestdagen er weer aan. Ik vind dat ik dan lekker een wijntje mag drinken want voorzichtig zijn doe ik deze weken even niet meer aan. Even proberen alles uit m'n hoofd te zetten en gewoon te genieten tijdens de feestdagen. En stiekem hebben we de condooms alweer aan de kant gegooid en zijn we maar vast begonnen aan de volgende ronde.

    Zo... ik word alweer steeds positiever nu ik het even van me af klets. Dank je voor jullie reacties, ze hebben me wel een beetje gerustgesteld (beter dan de dokter).

    Groetjes Mriek
     
    SofiaG vindt dit leuk.
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik blijf het wel vreemd vinden dat je HA niets doet, maar ja.

    Ik vond het ook fijn om meteen weer te mogen proberen zwanger te raken. Dat geeft weer hoop (en brengt ook weer onrust met zich, maar dat neem ik maar voor lief).

    Ik ga ook genieten met de feestdagen en proberen alles wat van me af te zetten.


    Pim
     
  9. keda

    keda Nieuw lid

    17 dec 2005
    3
    1
    0
    Hoi Hoi

    Volgens mijn HA moet ik wachten totdat ik ong ben geweest en dan kunnen we weer een poging wagen :( Nou ja dat doen we dan maar netjes want aan de ene kant ben ik ook wel een beetje angstig er voor ,stel je voor dat het weer mis gaat . Tuurlijk ik weet ook wel dat dat risico er altijd wel in zit maar toch :(: jeetje ik baal er wel wat van dat het zo lang duurt hoor gatver kunnen we nog niet gewoon verder :rolleyes: Vandaag vertelde een vriendin dat ze in verwachting is van haar derde , Hmmm ik had het anders ook bijna kunnen vertellen denk je dan , daarom ben ik wel heel blij voor haar hoor het was ook iets wat ze heel graag wou , maar toch ik had liever het over een paar weken ook willen vertellen , maar ja misschien over een paar maanden . Zo sorry hoor ik moest het even kwijt . groetjes keda
     
    SofiaG vindt dit leuk.
  10. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Geeft niet hoor, iedereen mag even klagen. Mijn huisarts adviseerde ook om te wachten tot ik weer gewoon ongesteld was geworden, omdat je dan makkelijker kunt uitrekenen hoe lang je zwanger bent. Voor je lichamelijke gesteldheid maakte het volgens hem niet veel uit. Daarom dus toch stiekem maar vast begonnen...

    veel succes en ik zal voor je duimen dat je gauw 'n keertje ongesteld wordt!

    Mriek
     
  11. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi allemaal

    Ik wil jullie hele fijne feestdagen wensen . en zoals jullie zelf al zeggen even lekker alles van je af zetten .

    yvonne
     
  12. keda

    keda Nieuw lid

    17 dec 2005
    3
    1
    0
    hoi hoi ....

    Ja ik wens ook iedereen fijne feestdagen toe en dat 2006 maar heel veel goeds mag brengen ...En yvonne een hele goede bevalling toegewenst en een gezond kindje . :) groetjes keda
     

Deel Deze Pagina