zwemmen met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door winnietje, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnietje

    winnietje Niet meer actief

    heey meiden,

    even een vraagje. over een paar weken mogen we gaan zwemmen met onze baby. en dat willen we natuurlijk heel erg graag. dan hij is ongeveer 8 weken oud. kan hij dan al in zo'n zwemband? of moeten we hem gewoon op de arm houden? ik kan trouwens nergens leuke zwembanden voor baby's vinden weten jullie iets?

    gr winnie
     
  2. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    je hebt zwembanden waar de bab in kan zitten:
    [​IMG]
     
  3. Gewoon lekker dicht bij je houden. Lekker vasthouden, lijkt me zeker op die leeftijd nog het gemakkelijkst ook. Jelle was al wel iets ouder dan dan toen ik met hem ging zwemmen, maar ik heb tot nu toe nog nooit zo'n zwemband gebruikt.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kindje kan nog niet zitten, dus in zo'n zwemband hangen ze alleen, dat is nog veels te groot. Dus inderdaad wat eveline zegt, lekker bij je houden en goed op je kindje letten qua reactie en kleurtje. 10 minuutjes kan al ontzettend lang zijn voor zo'n kleintje.
     
  5. Cynthia1978

    Cynthia1978 Bekend lid

    26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Naar aanleiding van het zwemmen met je baby. Ik ga over 2 weken beginnen met de kleine voor babyzwemmen. Ik vroeg me af hoe de moeders het doen als ze gaan aankleden, want je hebt ook je kleine nog om te kleden. Waar laat je je kleine als je zelf gaat aankleden. Wie iemand hoe dat gaat?
     
  6. Thirza02

    Thirza02 Fanatiek lid

    20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Bij ons kleden we (de moeders) zich om in de grote gezamelijke kleedkamer. De kleintjes gaan dan gewoon mee de kleedkamer in.
    In het zwembad zijn commodes. Dus eerst worden de kindjes aangekleed. Dan met buggy's, kinderwagens en maxi-cosi's een "optocht'' naar de grote kleedkamer.
     
  7. Ja, hier hetzelfde :)
    Je kleintje kan nog gemakkelijk in de maxicosi al lekker wegdutten na dat vermoeiende zwemmen, zeker als ze zo klein zijn. De kindjes die te groot zijn voor de maxicosi kunnen meestal ook al wel zitten, of in de kleedkamer rondscharrelen terwijl mama zich weer aankleedt.
     
  8. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    kleintje gewoon lekker bij je houden met zwemmen en nog niet in zo'n bandje doen. En eerst jezelf omkleden en de kleine wacht in de maxi cosi. Daarna de kleine en die op de arm mee het zwembad in. Na het zwemmen eerst de kleine afdrogen en aankleden en hup in de maxi cosi en dan mama pas aankleden. Dan naar de bar om de kleine zn fles te geven, want hij valt in de auto (of op weg er naar toe) als een blok in slaap en slaapt dan 2 tot 3 uur en anders kom ik in de knoop met zn flessen. geniet ervan het is super leuk.
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Wij zijn toevallig zaterdag voor het eerst wezen zwemmen en ik vond het echt geen succes. Het tochte enorm in het zwembad en na 6 minuten kreeg onze kleine al blauwe lipjes. We wachten voorlopig maar weer hoor!
     
  10. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hadden we C ook lekker tegen ons aan. Dan kan hij ook nog wat warmte "stelen" van ons.

    Hier mogen de buggy's/kinder/wandelwagens ook mee het zwembad in. De verschoningmatjes liggen wel in de kleedkamer. Dus meestal neem ik C op mijn arm mee, of ik zet hem met handdoek en al in de buggy.
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier was het ook geen succes toen ze nog zo jong was. Rond een maand of 8 vond ze het echt leuk!
     
  12. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik ben ook met mijn meisje gaan zwemmen toen ze 8 wk oud was maar het viel erg tegen. Het is best een gedoe en ze vond er volgens mij niets aan.
    Het wordt pas leuk als ze wat ouder zijn en nu gaan we iedere week!
     
  13. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Ben toevallig gister voor het eerst met mijn zoontje wezen zwemmen, had zo'n zwembandje gekocht maar dat is geen succes want daar is mijn zoontje echt te klein voor. Dus ben lekker verder gegaan met hem in mijn armen en hij vond het geweldig! Alleen werd ik na een tijd geattenteerd door de badjuffrouw dat ik wel op de tijd moest letten want met zo'n kleintje mag je dus niet te lang in het water vanwege de lagere temperatuur.

    En het omkleden ging wel goed hoor! Had hem op mijn schoot uitgekleed in een hokje en een zwemluier omgedaan en toen in de maxicosi gelegd en zelf uitgekleed. En toen we weggingen heb ik hem op een commode aangekleed en zijn we samen een hokje ingegaan en toen heb ik me aangekleed. Was goed te doen hoor!
     

Deel Deze Pagina