Dat komt vanaf Veghel En de tien druppels die er in zaten zijn hier op onze komkommerplant gevallen, sorry... Whahaha!
Ja het heeft in Maastricht een paar druppels geregend maar bij ons thuis bakken in een keer. Wat een warmte heh. Om 10 uur was het al 28 graden pffff
welkom maartje wij hebben nog niks geregeld, hier hebben ze het liefst dat je kraamzorg regelt voor de 16 weken, heb nog ff dus ook nog niks gekocht. vanavond heeft het even geregend en geonweerd, heeft lekker afgekoeld, vriendlief merkte op dat ik ineens een stuk vrolijker ben
Hallo allemaal! Ik ben weer terug uit Amerika! Ik was donderdag al terug maar heb erg last van een jetlag. Ben nu pas een beetje bijgekomen! De reis was erg leuk, alleen soms wel vermoeiend. Door het vele autorijden was ik ook regelmatig misselijk. Maar over het algemeen ging het goed! En hoe is het met jullie?! Het is voor mij geen doen om alles bij te lezen dus misschien wil iemand mij op de hoogte brengen van het belangrijkste nieuws?! Ik hoop het niet maar zijn er nog meiden die een miskraam of slechte echo hebben gehad?! Of gaat het met iedereen goed??! Beginnen jullie je al iets beter te voelen? Of valt het mee met de kwaaltjes? Vanaf nu ga ik weer actief meelezen en meekletsen!!!!
Hoi, Ik lees af en toe nog even met jullie mee. Zag dat iemand een leuk pensionnetje zoekt, evt in Giethoorn? Wij zijn 2 jaar geleden in het "rieten mandje" geweest, was super! Even googelen en je vindt het wel. Anders kun je ook kijken op www.erfgoedlogies.nl Sinds wij een dochter hebben gaan we altijd 2x per jaar samen een weekendje weg, kan ik iedereen aanraden! We kiezen ook altijd voor dit soort leuke adresjes. Ik ben nog steeds bezig met de miskraam (2 juni te horen gekregen dat de echo niet goed was, bij 6/7 weken gestopt met groeien), daarna 2 weken op vakantie gegaan, niks gebeurd, vervolgens medicijnen gekregen die de miskraam opgewekt hebben en heftige bloedingen, daarna continu nog wat klachten, bloedverlies, steken in mijn buik enz. Vrijdag weer in ziekenhuis geweest en nu word ik maandag gebeld wanneer de curretage gaat plaatsvinden. Zijn we inmiddels een maand verder! Lichamelijk behoorlijk wat gedoe dus, dat heb ik behoorlijk onderschat. Geestelijk gaat het eigenlijk wel. Zwangerschap was vroeg geeindigd en we hebben gelukkig al een kindje. Ik heb er ook wel alle vertrouwen in dat het een volgende keer wel beter zal gaan. Ik had trouwens wel die heeeeele mooie uitgerekende datum 11-1-11....Alle lof voor de verloskundigen, ze hebben een paar keer gebeld hoe het met me ging, terwijl ik al onder behandeling was van de gyn. Dat geeft ook vertrouwen voor een volgende keer, super serieuze en betrokken meiden. Wie weet durf ik ooit wel een thuisbevalling aan. Jullie allemaal veel succes, als ik over een tijdje goed nieuws heb laat ik het nog wel horen!
suus, heftig hoor, dat je al weer een maand verder bent! sterkte ermee! en leuk als je laat weten als je nieuws hebt wij hadden eind vd week uitslag van de combinatietest. geen verhoogde kans (1 op 2200). fijn dus! brademarie, las dat jullie ook een goede uitslag hadden. goed zeg! verder begin ik wel op te knappen van de kwaaltjes, al word ik van de warmte ook weer sloom. fijne dag allemaal!
maartje, opvang en kraamzorg heb ik al geregeld. meubeltjes (wiegje, commode) hebben we nog van de eerste. nog bedenken of de oudste een groter bed krijgt of we er een ledikant bij regelen/kopen. nog een kastje erbij kopen. kinderwagenbak zetten we weer op de buggy. en van mijn zusje mag ik de duowagen lenen. mijn dochter zit nog weinig in de buggy, maar wel fijn als we nog een wagen hebben dat het kan. als het een meisje is heb ik ook nog veel leuke accessoires en kleertjes. als het een jongen is ga ik die na de 20 weken echo zoeken. en heb jij al veel geregeld?
Lauwie, fijn dat je al zo veel in huis hebt! Ik heb de kraamzorg vrijdag aangevraagd. Verzekering ook gebeld en die sturen in de 7de maand een kraampakket. Ben me nog aan het orienteren op opvang, vind het moeilijk omdat ik mijn rooster straks niet weet.. Ik ga gelukkig maar 16 uur werken dus opvang zal 1 of 2 dagen zijn want mijn moeder wil 1 dag oppassen. Heb al veel kleertjes gekregen van vrienden, die ook een kleintje hebben gehad. De rest kopen we na de 20 weken echo.
@Maartje Hier is de kraamzorg ook al geregeld, van de verzekering moet dit voor de 12 weken zwangerschap. Opvang is ook geregeld voor 24 uur en gezegd bij aanmelding dat ik de precieze dagen nog niet wist. Kinderkamer is binnen, kinderwagen uitgezocht en bestellen we in september ofzo. Tja wat moet je nog meer van te voren regelen? Die kleine dingetjes aanschaffen gaan we langzamerhand een beetje doen en kleertjes pas als we weten wat het gaat worden. @Elif Veel plezier vandaag met je echo/nekplooimeting! @Suus Wat een heftig verhaal zeg, heel veel sterkte en laat idd weten als je nieuws hebt. Fijne zondag allemaal, het is alweer warm hier.
Goeiemorgen! ZO, ik ben weer een beetje wakker... Gisteren avond een feest gehad en iedereen schrok van mijn borstpartij Vanaf nu een nieuwe bijnaam van mijn vriend gekregen "The fallen Madonna with the big boobies" Waren netjes op tijd thuis omdat ik vanmorgen om 7 uur moest werken... heb me dus heerlijk verslapen maar was toch nog op tijd. Bammetje in de auto op. Had ook de hele nacht niets geslapen want had buikpijn van lucht in mn darmen Na een paar flinke winden en even op de wc door te hebben gebracht is dat nu over gelukkig. Heerlijk zwanger zijn Vanavond weer een verjaardag dus ga zo even lekker op bed liggen. Het is hier wel lekker afgekoeld.
Jeetje wat een verhaal meis! Neem de tijd om het lichamelijk en geestelijk te verwerken, is echt belangrijk. Wel fijn dat de vkpraktijk zo meeleeft. Blijf vertrouwen houden! Kijk maar naar mij (onderschrift)
regelzaken... Hier is de kraamzorg geregeld, ook mijn verzekeraars zijn op de hoogte. Opvang word een ellende vrees ik... Ik werk 20 uur in de zorg. Dat betekend dus de ene week meer andere week minder, als ik aan het eind van het kwartaal maar genoeg uren heb. We mogen maar 1 wens opgeven, en dat word dus 1 vaste dag per week van 8 uur. Maar dan blijven er dus nog al wat uurtjes over... De ellende is dat we veel korte diensten hebben (spitsuren sochtends) Op het moment kan ik dus 5 x per week op komen draven voor diensten van 3-4 uurtjes... 1 x per week een avond dienst van, als het mee zit, 6,5 uren. Jullie zien de bui dus al hangen... 1 dag (vaste werkdag) mijn ouders die gaan oppassen. En dan een aantal korte dagen daan een gastouder. Ik heb er al 1 op het oog en ga een afspraak maken om te gaan kijken en het een en ander te bespreken.
Hey meiden, Geregeld hier: ik beval in het ziekenhuis, maar moest een verloskundige regelen voor nacontrole. Heb gebeld, maar het is voldoende als ik bel als ik na de bevalling weer thuis ben. Maandag ga ik de kraamzorg bellen, moet voor 16 weken dus heb nog even de tijd. Ben al aan het kijken naar leuke zwangerschapscursussen, maar ben er niet uit wat iets voor mij is. Maar ook daar nog een paar weken de tijd voor. Opvang: mijn ouders willen wel twee halve dagen oppassen. Ik werk twee dagen van 12 tot 17 uur. Daarnaast doe ik freelance opdrachten vanuit thuis, dan is er geen opvang nodig. Mijn vriend vindt het belangrijk als het kindje ook met andere kinderen in aanraking komt. Ik maak me hier niet zo druk over, mijn ouders wonen in een zeer kinderrijke wijk en hebben goed en leuk contact met de buren die zelf nog jonge kinderen hebben.
@cyntje: hier ook problemen voor de opvang. Mijn vriend werkt ploegendienst, die kan en gaat niet minder werken. Ik ga waarschijnlijk 3 dagen werken. Dus 3 dagen opvang nodig. Maar het gaat eigenlijk maar om max 4 uurtjes per dag. Schoonouders willen wel oppassen. Vind het voor hen wel een verplichting. Maar kinderopvang vind ik ook weer zonde. Want sommige weken hebben we helemaal geen kinder opvang nodig als mijn vriend vrij is. Naja zal nog maar eens goed moeten nadenken en overleggen enz... @ regelzaken: ik moet alles nog regelen, maar ik heb volgende week vakantie en wil dan eigenlijk alles in orde maken. Kraamzorg, gemeente, verzekering enz....hebben jullie ook omring? Hoe is jullie ervaring daarmee?
ohja ik heb een heel schattig schommelwiegje gekocht. Voor de eerste periode. Ga proberen borstvoeding te geven en lijkt me fijn de kleine dan nog dichtbij te hebben. In het babykamertje komt een ledikant en commode enz.... Heb al wat op het oog. Wat zouden jullie betalen voor een nog als nieuw kamertje. Van heel stevig hardhout. Wat nieuw ongv 600-700 euro heeft gekost, maar wel 4 jaar oud is? Ben via marktplaats aan het bieden.
Oh meiden we zijn zoooo blij Masha'Allah alles is goed de nekplooi was 1.3 mm heel goed dus. Het bewoog volop. Dolgelukkig in de album staat een foto