Mamalindaa, wat vreselijk!!!!Dit is toch je ergste nachtmerrie!Idd zal wel ff de vk bellen...heel veel sterkte/succes met alles, knuffel!
Mamalindaa, wat erg! Ik ben wel blij te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat. Dat is echt het aller belangrijkste. Ik hoop dat jullie het snel met de verzekeraar rond kunnen krijgen en schoon hebben zodat je voor het bevallen weer in je huisje zit. Heel veel sterkte. Knuffel
Mamalinda, ik zag idd dat het niet helemaal overeen kwam maar wel voor een groot deel. Fijn dat je toch een beetje hebt kunnen slapen. Hier even toegegeven aan mijn nesteldrang en flink aan de poets gegaan. Ml is nu nog aan het stofzuigen en dweilen. Heerlijk. Ook de babykamer is helemaal opgeruimd. Zl zit bij opa en oma. Wanneer we hem ophalen nemen we meteen hebt wiegje en de maxi cosi mee. Dadelijk lekker even plat.
Ohh wat schrik ik hiervan, mamalinda ben blij dat met jullie alles goed is, maar wat een schrik moet dat zijn, sterkte met alles! Julia en Schmidt heerlijk die extra verlofweken. Starry, love Koeka, wil ook nog eentje bestellen, maar mijn moeder is ook druk bezig met spulletjes maken voor de baby. Miekie snap je zorgen helemaal! Had ik ook gehad. Hier een wat mindere nacht gehad alles zat vast toen ik opstond, maarjah hoort erbij hé die laatste loodjes. Mijn zoontje die was trouwens geboren met 39+1, hoop dat zijn broertje hetzelfde komt. Maandag controle en zag net dat de kraamzorg gemaild heeft dat ze contact gaan opnemen met ons. Hier vanavond ook aan de pannekoeken, maar nu eerst zl aan de lunch en dutje laten doen. Fijne dag nog...
Jeetje mamalindaa!!! Schrikken zeg! Hoop dat alles snel geregeld wordt voor jullie..pff... Gelukkig niks met jullie idd! Wij gaan vanavond naar het ziekenhuis voor de uitleg rondom de bevalling.. ben benieuwd.. Afgelopen nacht redelijk goed geslapen maar een keer eruit en grummel was vanaf 23.00 uur rustig, dus tot 6 kunnen slapen...heerlijk.. Was gisteren ook wel weer redelijk op! Ik heb me voorgenomen niet eens meer te reageren op mijn leidinggevende.. had een vraag gesteld en kreeg een mail terug dat het niet kon (ze weet gewoon niet hoe en wat) en eindigde met Groetend! naam. Vooral dat uitroepteken...lekker professioneel.. Ik ben al 5 maanden aan het vragen om een berekening van uren, als ik een middag ontslag zou pakken.. Heb vanmorgen een directeur op een andere school gevraagd en gewoon antwoord en uitleg gekregen... nou.... Fijne middag dames!
MommyChar, mjammie...pannenkoeken. Ellis, laat je niet gek maken. Maarum, wil je ouderschapsverlof nemen. Want dat is gewoon een recht en kun je mededelen.
Mamalinda, wat klote zeg! Maar fijn dat jullie er allemaal zonder kleerscheuren zijn afgekomen. Pffff wat zal je geschrokken zijn!
@Schmidt, ja sowieso ouderschapsverlof. Maar ik was nog aan het denken om een halve dag ontslag te pakken.. Wil eigenlijk weten hoeveel ik dan zou inleveren qua salaris.. maar in het onderwijs ben je de uren gewoon kwijt als je ontslag pakt... tenminste in het PO..bij jullie ook? Dus kan ik beter onbetaald en betaald ouderschapsverlof pakken...
Mamalindaa, pfoew, heftig!! Gelukkig enkel materiële schade, hoewel dit ook wel voor stress zorgt... Hopelijk kunnen jullie snel alles terug in orde krijgen -ook met het papierwerk . Miekielief, ze kunnen er toch nog wat naast zitten op een groeiecho, niet? Hoe wordt dit bij jullie gedaan? Hier is elke echo standaard een groeiecho, de omtrek van het hoofdje en bot in bovenbeentje worden dan gemeten en zo wordt nagegaan of de termijn ongeveer klopt en wat het gewicht zou zijn. Bij dochter en zoon telkens 500 gram verkeerd ingeschat (bij dochter te weinig en bij zoon teveel ) dus die speling heb je sowieso... Anieska, bij de echo vandaag op 31w, woog de beeb al 1900 gram, best flink dus! Vier weken geleden was dit 1000gram, dus als er elke 4 weken bijna nog een kilo bijkomt... Binnen 4 weken mag ik terug! Daarjuist toch even weer 'stress' dat m/c en wieg toch al moeten klaarstaan... De bekleding van de m/c is gewassen, maar er blijven wat 'gele' vlekken op die er niet echt uitgaan. Ik ging al een nieuwe bekleding maken, maar die is nog làng niet af, dus moet er toch eens aan beginnen ofwel deze bekleding er terug opdoen... Het gaat zo op en af qua stress, meestal ben ik heel relax en verwacht ik niet dat de beeb zich voor de 2e week januari zal melden, langs de andere kant moeten er natuurlijk wel de belangrijkste dingen klaarstaan voor als ie komt! Mijn man krijgt zoiets namelijk écht niet geregeld . over Landal: dat is wel duidelijk dan, dan ga ik tevoren nog wel boodschappen halen ipv ginds alles te kopen, misschien enkel het gehakt voor de spaghetti en verse broodjes 's morgens van daar. Ik heb ook een pietenbezoekje geboekt voor als we daar zijn, dat gaat vast spannend worden voor de kids, ik kijk er zelf al naar uit ! voor de lijst: donderdag 18 dec boerderijmama- afspraak bij gyn
Pffff ik moet ff wat van me afschrijven, ik had me 2 weekjes terug al gemeld bij de laatste 10 weken aftel topic. Ik kom net van mijn afspraak voor een groei echo vandaag. En helaas, is onze kleine meid haar buikje wat aan de te kleine kant. En nu word ik doorgestuurd naar de gyn. De verloskundige zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar ja dat doe je dan toch. Ik ben zelf hindoestaanse, en ze vertelde me wel al dat "hindoestanen" wat lichtere baby's krijgen. Weet nie zo goed wat ik nu moet doen. Ik kan me ook ff nie concentreren op me werk voel me egt rot........ Maar moest het ff ook van me afschrijven.
Wow Mamalindaa wat heftig zeg! Gelukkig hebben jullie zelf niks.. Maar dit is niet echt iets wat je er nu bij kunt hebben. Hopelijk is het snel allemaal weer in orde met alles regelen en schoonmaken. Boerderijmama, dat is al een flink kindje! Leuk dat pietenbezoek in Landal! Merida, vervelend! Begrijpelijk dat je schrikt. Maar nu word je gewoon extra gecontroleerd en het zal vast wel goed zijn als Hindoestaanse kindjes wat onder de lijn liggen meestal. Sterkte! Hier vanmorgen nuchter bloedsuiker laten prikken. Hopen dat het weer goed is. Hebben jullie al weekendplannen? Zaterdag is mijn vriend de hele dag weg dus ga ik gezellig bij m'n ouders eten en een boswandeling maken denk ik. Afhankelijk van hoe fit ik ben. Verder lekker het huis schoonmaken. En maandag komt hier kraamzorg, willen ze dan ook het kamertje zien en moet het bedje opgemaakt zijn?
Julia, toen hier de kraamzorg bij mijn eerste zwangerschap kwam, waren mijn meubeltjes er nog niet eens. Ze zei dat ze het altijd leuk vond om de babykamertjes bij mensen te zien, maar niet dat dat verplicht was. Ze zei als ik bij mensen kom waar het bijv. 1 ongeorganiseerde bende is en ze zich afvroeg komt dit wel goed, dat ze dan wel graag het 1 en ander willlen checken. Maar bij mij vroeg ze het alleen voor de leuk en niet omdat het moest. Maak je dus geen zorgen, je wordt niet gecontroleerd maar gewoon even kennis maken met de organisatie en vertellen hoe het in zijn werk gaat allemaal! Mamalinda, sterkte met alles. Gelukkig mankeren jullie niks!
Ellis, dat geldt bij ons ook. Betreffende het betaalde en onbetaalde verlof gaat er iets veranderen vanaf 1 januari. Het is niet meer aftrekbaar bij de belastingdienst. Daarnaast is het betaalde verlof afgeschaft. Elke werkgever is vrij hoe dit in te vullen. Bij ons wordt dit vanaf dan betaald door de werkgever. Ik kies er bewust voor om nu het betaalde deel op te nemen. Uiteraard gunstiger in onze situatie nu ml geen werk heeft, maar ook omdat ik geen vertrouwen meer heb in de regelgeving en wil het voor zijn voor als het betaalde deel bij ons ook helemaal stipt. Boerderijmama, wat anderen al zeggen hoef je, je geen zorgen te maken over de kraamzorg. Hier is ook nooit gekeken naar het kamertje. Dit gebeurt alleen wanneer ze hun twijfels hebben over bepaalde ouders, maar daar zul jij echt niet bij horen. En dan nog hoeft niet alles af te zijn. Als ze maar zien dat het de goede kant uit gaat. Heel veel plezier bij landal!!! Merida, logisch dat jij je zorgen maakt. Deed ik bij nr 1 ook toen ik hoorde dat het buikje ver voor liep. Nu is het een gegeven dat we een groot kind krijgen, en us mijn enige zorg dat ik hoop dat ze de kleine op tijd halen. Dat het buikje achterloopt is natuurlijk geen fijne gedachten en ze zullen het voor de zekerheid goed in de gaten willen houden, dat de kleine straks genoeg reserves heeft. Ieder kindje heeft nou eenmaal een andere bouw wat vaak samenhangt met de herkomst. Ik zie dit in jouw geval juist als een geruststelling. Vraag om duidelijke uitleg en eventuele gevolgen. Meestal kunnen ze je wel geruststellen. Julia, ik hoop ook voor je dat je bloedsuiker gied is. Hierheen plannen voor het weekend.
Thanks meiden, voor jullie reacties, ik probeer niet te piekeren. En idd ieder kind groeit anders, en de bouw is ook altijd anders. Ik moet idd maar zo denken dat door mijn herkomst ik een wat kleinere baby heb. Ik w8 nog op een telefoontje van de verloskundige. Die zou alle papieren regelen, en dan hoop ik dat ik zsm terecht kan bij het ziekenhuis. (het liefst morgen natuurlijk, maar denk dat dat te voorbarig is, dus ik hoop op maandag) Thanks nog
Hoe verloopt zo'n groeiecho dan juist bij jullie? Ik ben er wel benieuwd naar nu, omdat hier nooit naar de buikomstrek gekeken wordt...
Hier vandaag intake kraamzorg gehad en ze heeft niet gekeken naar het kamertje. Alleen uitgelegd hoeveel uren we kunnen afnemen en wat ze zoal doen. Ook wanneer we moeten bellen en dat soort zaken. Ik begin steeds meer een onrustig gevoel te krijgen bah, wil alles af hebben en de tijd kan niet snel genoeg gaan. Morgen en overmorgen weer werken dus afleiding. Merida zou me idd niet teveel zorgen maken, elk kindje is anders hè. Ze willen het gewoon zeker weten denk ik, ter geruststelling. En jeetje mamalinda wat een verhaal! Zou me helemaal rot schrikken! Heel veel sterkte komende tijd, denk je alles klaar te hebben gebeurt zoiets😨 Ga waarschijnlijk morgen nog een wiegje halen, voor een mooi prijsje gevonden via marktplaats. Is toch wel fijn voor de eerste periode en mijn voornemen borstvoeding te gaan geven.