Januari 2019 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door KatiRogo, 27 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Hoi,

    4 januari is onze kanjer Tobias geboren. Inmiddels nu 3 weekjes oud. Tobias is onze derde zoontje. Grote broer Benjamin is 3 jaar, bijna 4 en Ruben onze tweede zoon is helaas 3 september 2017 stil levenloos geboren.

    Met Tobias ging gelukkig alles goed, wel uiteindelijk met een spoedkeizersnee (navelstreng prolapse) geboren.

    Lijkt mij leuk om hier met andere januari mama's te babbelen en ervaringen uit te wisselen.
     
  2. Mimi91

    Mimi91 Actief lid

    24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Hoi! Nog gefeliciteerd met kleine Tobias :).
    Wat hebben jullie een heftige tijd meegemaakt. Hoe heb je de zwangerschap van Tobias ervaren?

    Ik ben 15 januari bevallen van mijn eerste kind, een zoon, Luuk. Het was een heftige bevalling en mijn placenta grotendeels heeft losgelaten en mijn ontsluiting vorderde niet. Bij 9,5 cm begon ik eigenlijk ‘leeg’ te bloeden en heeft Luuk te veel bloed ingeademd en gedronken. Hij is toen binnen 7 minuten geboren met vacuüm en knip en is direct gereanimeerd en zijn maagje is leeggepompt. Hij heeft een slechte start gehad. Ik heb hem ongeveer 2 uur later pas kunnen zien. Gelukkig doet kleine Luuk het nu hartstikke goed en heb ik alleen nog maar last van het vele bloedverlies.

    Het lijkt me leuk om mee te praten :)
     
  3. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Leuk Mimi91! Jij ook gefeliciteerd met Luuk! Pfff, maar idd wat een heftige bevalling!! Wat zouden jullie geschrokken zijn en in angst gezeten hebben! Wat een eng spannend begin zo! Gereanimeerd nog wel! Kun je het wel allemaal een beetje verwerken, behoorlijk traumatisch gegaan zo. Gelukkig doet Luuk het nu goed! Idd herstel voor jou zal wel wat zwaarder zijn met al het bloedverlies.

    Zwangerschap van Tobias niet echt onbezorgd genieten, maar was wel een mooi lichtpuntje in ons verdriet. Gelukkig waren alle controles gewoon goed, dat gaf wel echt hoop en moed om het vol te houden en ook genietmomenten te hebben. We leefden eigenlijk van echo tot echo. En dat de spannende bevalling, en opeens die paniek vanwege de navelstreng die uitzakte. Best heel heftig, gelukkig ging het allemaal heel snel. Gelukkig had Tobias een goede start, zag alleen heel bleek, maar huilde meteen. Ik kreeg hem even op mijn borst, daarna met mijn man en kinderarts mee. Ik kreeg hem 2 uur later bij mij, moest op temperatuur komen.

    Nu 3 weken verder komen we fijn tot rust.
     

Deel Deze Pagina