Januari gestopt met de pil, klets gezellig met ons mee Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kim1990, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hey meiden.

Hier even een kort berichtje van mijn kant.

Kim: Wat een geweldig filmpje van je echo!:D

Naomï: Balen van je babyfoon! :(
    En fijn dat je cyclus op gang begint te komen!

Pinda: Dikke knuf voor jou meisje!!

Sweet: Heb destijds met Stan hele avonden met de beentjes liggen te fietsen en het buikje gewreven.

Ga nu de film mama mia afkijken!!

Alvast slaap lekker allemaal!!

Liefs vanaf hier

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sweet: buikje masseren dmv met 2 vingers rondjes draaien met de klok mee, van klein naar groot naar klein naar groot enz.
    verder heeft hier venkelthee heel goed geholpen en de dr. browns fles! (of geef je bv ?)

ik ga gauw slapen! ik zit nu eindelijk voor de 2e x vandaag maar ben doodmoe dus snel gaan slapen en morgen op vakantie :D:D:D:D
    ik zal in de loop van de week nog een keertje langs wippen want we hebben internet op de camping!

3. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Goedenavond,

Naomi,balen dat je niet lekker hebt gereden.
    Doet de babyfoon het ondertussen alweer?

Jeej lang leve de ongi!

Nijntje,

T84,goed van je hoor dat je aan het sporten bent.

Het is inderdaad een stilte.

Miranda,mooi zo dat het goed gaat.

Weet je het zeker dat je niet meer wilt hihi:p

Pindakoek,zie dat alles goed is gegaan,wat mooi zeg meid en nou op naar een beebje!
    Begrijp het helemaal hoor dat je wat minder bent op ZP,rust kan ook heel veel doen.

Remmar,jeetje je zit alweer op 7 DPO ben benieuwd wat het deze ronde brengt!

Iedereen die naar bed is gegaan Welterusten:D

Hier vandaag een paar boodschapjes gedaan,en lekker Manderijntjes,bananen en meloen opgehaald.

Voor de rest niet veel bijzonders,nog maar 3 nachtjes slapen tot de geslachtsecho:D!!

4. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

He meiden,

@pinda
    Wow alles was goed. Super! Nu op naar de iui. En dan snel zwanger :)

@naomi
    Fijjne vakantie en fijn dat je ongi weer op gang komt.
    Dat wordt snel aan de slag voor een beebje :)

@sweet
    Ah wat zielig dat je kleine meid krampjes heeft. Hoop dat het snel over is.

5. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Goede morgen,

Naomi: Veel plezier op de camping.
    Hoop voor je dat het weer een beetje mee gaat vallen, maar hier waait het heel erg hard. :(

Kim: Ja alweer op 8 dpo vandaag. Kon op de ipad op vakantie op de 1 of andere manier mn banner en handtekening niet aanpassen :(
    Dus heb dat gisteren pas gedaan.
    Spannend geslachtsbepaling!! Willen jullie het weten??

Nijntje: Zo jij was ook al weer vroeg wakker!;)
    Hier hebben we Stan dinsdag, woensdag en donderdag wakker moeten maken om naar het KDV te gaan. Gister en vandaag was meneer dus helaas er al om 7.15.
    Dus uitslapen zit er helaas niet in :(

Pinda: Hopelijk ben je met iui snel zwanger!!
    Wel heel fijn dat bij jou alles er goed uitzag.
    Maar balen dat je buik net een ballon was na dat onderzoek.:(
    Hopelijk is het nu al wat minder!!

Rest: Zwaai!!! :D

6. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

hey lieve meiden,

sorry dat ik zo weinig langskom en reageer! Ik lees af en toe wel met jullie mee hoor!

sweet: wat fijn te horen dat het goed gaat... sneu dat jullie kleine meid zo last heeft van krampjes! Wij geven Jurre Infacol... Dat werkt wel.. maar het zorgt er niet voor dat hij nooit geen krampjes meer heeft. Als nog schreeuwt hij het soms uit. Sneu he!

Naomi: heel veel plezier op de camping! lekker!

Kim: Mooi dat filmpje van jullie kleintje op de echo! lekker gezond bezig met het fruit! Oeh spannend! Geslachtsbepaling! Tjonge wat gaat de tijd snel zeg...heb je een voor gevoel?

Pinda: beetje zp rust kan idd nooit kwaad, wat goed om te horen dat het goed is bij jou, maar wel pittig dat het als nog veel invloed heeft op je lichaam... helaas krijg je zulke dingen er bij... maar hopenlijk ben je snel zwanger met iui. Ik duim heel hard voor je!

Nijn: met jou zwangerschap ook alles goed? zie dat je alweer 14 en halve week bent... Fijn zeg! Hoe voel jij je er onder?

remmar: duim ook voor jou dat het snel raak mag zijn meid! verder alles goed bij jullie? zwaait terug

T84: leuk dat je weer gaat beginnen met sgw, en goed bezig met trainen jij! Hoe gaat het verder met je lichaam nu een tijd na de bevalling?

Miranda: jij je gezinnetje compleet zo te lezen? :d alles goed ook met jullie?

Rest: sorry wie ik vergeten ben Zwaai Zwaai

All: Hier gaat het uitstekend met onze zoon... een heerlijk makkelijk mannetje! Daar zijn we echt blij mee... want een kindje die veel aandacht zou vragen was niet makkelijk geweest in onze situatie. Met mijn bekken gaat het erg langzaam.. sinds 2 weken mag ik weer langzaam Jurre tillen en de zorg terug krijgen. Pittig om alle hulp van anderen te krijgen terwijl je het liefst zelf alles doet! De hulp is natuurlijk goed bedoeld... maar in mijn hoofd heb ik daar wel moeite mee. Loop bij een bekken therapeut, en heb inmiddels ook maatschappelijkwerk aangevraagd... Ik wil niet van een lichamelijk probleem ook nog eens een psychisch probleem krijgen.
    Verder is Jurre gisteren voor het eerst op het kdv wezen wennen (het kdv waar ik zelf ook werk) Ging erg goed, maar wat was hij bek af... zo veel indrukken dat hij thuis de hele middag en avond sliep.
    In tussentijd dat Jurre ging wennen had ik een gesprek met mijn werkgever....en alsof ik nog niet genoeg pech heb met mijn bekken...word mijn contract ook nog eens niet verlengd!
    Voor wie er wat meer over wil lezen... ik heb een vraag gesteld aan het UWV Webcare team en daar staat in hoe mijn werkgever het gebracht heeft.. net of we er beide beter van zouden worden?
    http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-uwv-webcareteam/282946-rare-regeling-mag.html

Dit weekend word een praat weekend, brief opstellen aan mn werkgever met allemaal vragen... en ik denk dat we gelijk de opzeg brief voor jurre maar indienen... want dan hoeft hij daar van mij ook niet meer heen!

Sorry voor dit lange ego verhaal.... maar zijn jullie ook weer beetje op de hoogte!

Liefs

7. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Jeetje Wian, wat een ellende met die werkgevers tegenwoordig!!! :x
    Aan de ene kant snap ik het wel van de werkgever, maar snap er geen bal van dat hij verwacht dat dit stil wordt gehouden!! :(
    En wat als tijdens jou herstel iemand anders langs komt om jouw functie al dan niet tijdelijk over te nemen?
    Hoe zeker is hij dat je terug kunt komen?
    En wil je daar zelf blijven werken??
    Zo ie zo als je bij het uwv komt heb je een sollicitatieplicht.
    Meld je je niet als werkeloos aan, krijg je volgens mij ook geen uitkering.
    Zou inderdaad wel even goed navraag doen, eventueel bij rechtsbijstand ofzo.
    Zo zie je maar dat er zelfs bij mij een hoop vragen boven komen ;) en ik zit niet in dat schuitje.

En ja... wat is verstandig met jurre. :(
    Kan me voorstellen dat je zegt, als ik thuis ben zorg ik zelf voor hem en hoeft hij niet naar het kdv.
    Maar wat als je straks weer werk hebt , maar geen opvang.
    Hier is er namelijk een lange wachttijd bij de kinderdagverblijven.
    Zodra je weet dat je zwanger net moet je ze al aanmelden en dan nog is het de vraag of je op tijd opvang hebt.

Hoop zo voor je dat er een goede oplossing komt!!

Liefs van mij

8. wianhalu

#4228 wianhalu, 18 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2011
    Ik begrijp het van mijn werkgever ook wel... want had dit natuurlijk ook wel een beetje aan zien komen... had tenslotte nog een jaar contract, en ik kost hem geld zo.

Wat betreft uitkering... ik omdat ik straks ziek uit dienst word gemeld bij het uwv en het door mijn zwangerschap komt dat ik in de ziekte wet zit.. heb ik in totaal 104 weken recht op ziektewet uitkering. 100%. Dus daar zit ik niet over in... Sollicitatie plicht is pas wanneer je uit de ziektewet in de ww komt... en zover hoeft het niet te komen omdat ik bij deze werkgever weer terug mag..
    Vind de constructie alleen heel raar, en idd dat het stil gehouden moet worden voor de anderen. Het is gewoon zoals het is, en ik vind dat dat ook zo benoemd mag worden. Wil er ook niet een geheim van maken. Het feit dat ik terug mag komen vind ik opzich fijn, want dan kan ik daar wel weer reintergreren... leuk is de situatie niet, maar dat scheelt wel weer solliciteren.

* later toegevoegd omdat ik de vraag vergeten ben te beantwoorden*

Ik wil graag zwart op wit hebben dat ik straks voor twee vaste dagen terug mag komen... en het liefst ook de stap hoger in de schaal die ik anders dit jaar bij mijn contract verlenging anders ook had gekregen.

Jurre van het kdv halen heb ik net ook besproken met mijn man. Vertelde hem dat er ook gastouders zijn, en daar kan je veel sneller terecht dan bij een kdv. In dit geval zou dit wel een makkelijkere optie zijn, omdat ik wanneer ik weer ga reïntergreren maar een paar uur per keer hoef, en er dan ook maar een paar uur voor hoef te betalen.. ipv 2 dagen 10 uur per dag betalen!
    En ik kan zolang ik in de z-w zit hem ook hier thuis houden, Nadeel is wel het opzegtermijn (volgensmij 2 maand bij ons). Hoop dat we een regeling kunnen treffen dat ik hem er dan eind juli af zou kunnen hebben.

Hoop geregel enzo in eens hoor! Opzich wel handig zo'n uwvwebcare team hier op de site, want die beantwoorden je vragen goed.

Bedankt voor je reactie remmar!

9. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hey wain,

Ja gastouder zou dan een mooie oplossing kunnen zijn.
    En een uwvwebcare hier op de site?? :$
    Wauw, dat is een goede bedoeling!!
    Kun je het gelijk via je favo site navragen ;)

Zo even lekker kwarktaart maken.
    Heb/had zo'n zin in gebak :)
    En vanmorgen rammelde ik echt van de honger maar heb met veel pijn en moeite een plak ontbijtkoek binnen gekregen. ;)
    Kreeg geen hap door mn keel.

"Spreek" jullie later!!

Liefs vanaf hier

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Even een zwaai. Hoop dat ik morgen meer tijd heb om gelezen en reageren! Liefs!!

11. nijnonijntje

Hier vandaan ook even een zwaai naar iedereen.
    Zit lekker lui op de bank.

12. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Haha :D ik zwaai even naar Sweet en Nijn ;)

13. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zwaai ook even.. hier druk weekend gehad!
    Zal morgen reageren!
    Slaap lekker meisjes!

14. wianhalu

hoi meiden,

schrikken he, als er ineenkeer zo lap tekst staat, haha..
    ik heb dit weekend een brief gemaakt voor mn werkgever, en die zal ik hem zo mailen. Verder Jurre lekker thuis gehouden... ik kan het echt niet over mn hart verkrijgen om hem daar heen te doen, terwijl ik thuis huilend zit te wachten tot hij weer thuis komt. Als ik nou van alles kon doen,,, maar dat kan ik niet, dus wil in iedergeval genieten van ons mannetje!

jullie allemaal goed weekend gehad? en nog aan vaderdag gedaan?
    Wij hebben papa een fotolijstje gegeven waarop staat papa's kanjer. daar in een schaterlach foto en een afdruk van zijn voetje er op.

15. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    We krijgen een meisje!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D

16. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Kim, gefeliciteeeeeeerd! Meiden zijn top hihi..

Sorry meiden, dat ik er zo weinig ben, maar het is gewoon heel druk met alle visite en ik moet gewoon wennen aan de baby, wanneer ze wil drinken, wanneer ze moet slapen Enzo. Ik geniet me rot, alleen geen tijd voor zp. Ik lees lekker mee hoor, alleen reageren lukt niet zo.

Wian, vervelend zeg, hoe het gaat op je werk! Geniet van je kleintje!

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Kim, wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!

Hier nog steeds een beetje ziekjes....buikgriepje houdt aan, vandaar dat ik nog steeds niet zo heel veel mee lees en praat....maar komt goed meiden :)

18. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hey meiden,

Kim: Wauw een meisje!!! :D
    Was alles duidelijk te zien op de echo??

Alice: Balen van je buikgriep.
    Hopelijk is het toch snel een keertje over.

Sweet: Ik geef je groot gelijk. Geniet en wen eerst eens lekker van je kleine meid!!!
    Wij wachten hier wel ;)

Wian: Ik snap jullie beslissing heel goed. Probeer in elk geval te genieten van het kleine manneke.

Vaderdag: Stan had een sleutelhanger gemaakt op het KDV.
    Verder hadden we eitjes gekookt voor een ontbijtje op bed.
    Met 2 zachte broodjes en een bakje koffie.
    Papa was daar heel blij mee.

Hier aan het wachten op wel/geen ongi.
    Nog 4 daagjes te gaan :$
    Had vanmorgen snel een testje gedaan, maar hem vergeten af te lezen :)
    Hoe bedoel je dom, maar moesten haasten om op tijd bij de tandarts te zijn. :$:(
    Brachten we vanavond Stan naar bed kijk ik op die test zie ik een streepje staan, maar is volgens mij echt een indroger.
    Was vanaf de streep ook helemaal gelig, dus ik ga er maar niet vanuit.
    Wel vreselijk zere borsten en lijken te groot voor mn bh.
    Ach ja over een paar dagen weten we meer.
    Kan vaak al aan mn temp zien hoe laat het is ;)

Zo meiden, ik ga nog even lekker bank hangen en dan heerlijk mn bedje in.
    Allemaal alvast slaap lekker.

Liefs vanaf deze kant

19. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    @Kim, leuk een meisje!!
    @Alice, vervelend dat je er nog niet vanaf bent..beterschap iig!
    @Sweet, geef toch niet meis. Geniet heerlijk van je meisje!!
    @Wian, ik begrijp ook je beslissing, lekker bij je houden je kleine man.
    @Renmar, oh spannend meis!! Ik hoop het zo voor je.. ik duim voor je. Wanneer ga je weer testen?

Hier gaat alles goed, weer aan het werk. Tuin is bijna af, lukte niet helemaal door het noodweer zondag.. we dreven zowat weg, zoveel regen viel er.
    Met Ryan gaat ook alles goed, vrijdag mag ie afzwemmen voor zijn teddybeerdiploma, haha.. echt leuk!!

20. nijnonijntje

Gefeliciteerd kim.
    Een meisje!
    Hoe was de echo. Heeft je vriend ook nog een beetjje genoten? ;)

Deel Deze Pagina