Je figuur na een keizersnede....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi hoi...

    Ik heb 2 weken geleden een KS gehad, en vroeg me nu wat dingen af.

    Kan ik al iets aan mijn figuur doen behalve lijnen? Ik eet gezond en ben met de zwangerschap 3 kilo aangekomen en erna 12,5 kilo afgevallen dus ben niet ontevreden....maar die hangbuik :confused: (ben wel stevig gebouwd ;) )
    Het lijkt ook wel of mijn heupen breeder zijn, kan in geen enkele kleding :x

    Ik weet dat ik waarschijnlijk veel geduld moet hebben, ook ivm de KS maar miss kan iemand me alvast tips geven of hun ervaringen vertellen over hoe het bij jou ging.

    Ben heeeel benieuwd! :D
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heyy meid

    allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter

    ik heb in september een KS gehad

    ik geloof dat je 6/8 weken rustig aan moet doen nog geen buikspier oefeningen enz

    ik heb ook hele brede heupen gekegen
    ben wel dikker geworden door de zwangerschap
    als ik in de spiegel kijk wel mooi fuguur maar dan kijk ik naar mijn heupen pff en idd ook die hangbuik he
    ik lijk nog 6 maand zwanger

    ik denk dat je het nog ff moet afwachten
    en het is al 10 maand geleden probeer minder te eten
    enz
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Gefeliciteerd met je meisje!

    Heb zelf ook een keizersnee gehad en je mag de eerste 6 weken niet tillen, niet stofzuigen enz enz.
    Dus ook nog niet sporten :(

    En bij mij ging het zowiezo al snel want ik kon met 2/3 weken mijn oude kleding alweer aan en zat ik alweer op mijn oude gewicht.

    ALs je straks weer alles "mag" na die 6 weken kan je het langzaam op gaan bouwen.

    Liefs
     
  4. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb nu 6 weken geleden een KS gehad en idd die hangbuik is wat minder, zelfs mn vader begon er van de week over :confused: :( .
    Mn heupen zijn wel breder, maar dat vind ik op zich niet zo heel erg.
    Mn oude kleding kan ik echt nog niet aan, loop nog steeds in zwangerschapsbroeken enzo.

    Na 6 of 8 weken mag je inderdaad langzaamaan weer gaan sporten, maar doe het niet te snel. Nu moet je gewoon nog voldoende rust nemen, hoor wie het zegt :oops: ik liep na 3 a 4 weken al verder dan ik eigenlijk nog mocht en kon, hierna ben ik ook echt wel iets beter op mezelf gaan letten.
    Heb je van het ZH geen brochures meegekregen over wat je wel en niet mag na een KS? Ik kreeg namelijk een heel boekwerk mee :( .

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  5. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai. Ik heb in november een ks gehad. De buik wordt vanzelf minder. Bij mij is hij nu iets slapper, maar eigenlijk is alles wel weer een beetje normaal. En ik was 28 kilo gegroeid. Ik ben niet gaan lijnen, maar wel op gaan letten dat niet alles naar binnen ging. Ook heb ik veel gewandeld.
    groetjes Bianca
     
  6. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    het is inderdaad wel erg belangrijk dat je de eerste weken gewoon erg rustig aan doet. Ik heb ook te snel te veel gedaan, en nu merk ik dat ook nog steeds. En van mij is het alweer bijna 4 maanden geleden :oops:

    Dus zorg maar dat je niet te snel alles weer doet. Beter rustig aan, dat je straks weer alles kan!
     
  7. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Die buik is echt helemaal niet leuk. Heb ik december een ks gehad. Ik zit inmiddels onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap (dat heeft al bloed, zweet en tranen gekost) maar die buik blijft 2x zo dik. Daatbij heb ik ook vreselijk last van striae gehad dus dat ziet er ok echt niet uit. Nee dat wordt geen bikini deze zomer...
     
  8. Kelly19

    Kelly19 Actief lid

    26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    tja.. kan hierover mee praten.. :(
    heb in februarie een KS gehad..
    wat een gedoe..
    heb nu echt nog een pens van hier tot gunder.. :x
    ook erge last van striae :rolleyes:
    ook niet leuk.. en weet ook echt niet hoe ik het eraf kan krijgen..
    eet niks verkeerds naar mijn weten oke af en toe snoep of chips maar moet kunnen..
    echt een drama..
    lijnen helpt bij mij niet want hou me er toch niet aan :x
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 2x een ks gehad en die buik.. na de 2de is het nog erger geworden en ik denk echt dat daar weinig aan te doen is. Als ik let op wat ik eet val ik wel af maar die buik blijft gewoon. Ik ben na 6 weken gewoon weer naar de psortschool gegaan en doe dat braaf 2 tot 4x per week maak ik merk nog geen verschil hoor. Ik heb gewoon echt zo´n flap hangen.

    Ik accepteer het maar gewoon, misschien als ik ooit uitgekinderd ben dat ik er dan wat aan laat doen door een plastisch chirurg maar voor nu zit het er gewoon.
     
  10. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    mischien kunnen ze dat combineren ;) ? Als je toch een keizersnee moet, gelijk vragen of ze het wat strakker kunnen hechten :) :) :) ?

    Gelukkig heb ik er geen last van maar het lijkt me inderdaad minder leuk.
     
  11. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik heb in april mijn keizersnee gehad, en ben nu 3 kilo minder dan voor mijn zwangerschap. Kan sinds een maand al mijn gewone kleding weer aan. Ben van maatje 38 van voor de zwangerschap naar maatje 36 nu. Mijn buik is nog wel iets slapper, maar echt veel is het niet! Alleen die hangtieten ben ik nu al zat! Ik ben van 75C naar 85E gegaan tijdens mijn zwangerschap en heb ook lekker flinke striae op mijn borsten. Dus ik ben blij met mijn buik, maar niet met mijn borsten. Ik heb eigenlijk helemaal niets gedaan aan sporten, ben alleen heel veel gaan wandelen met de kleine vanaf week 3. Dus een half uurtje lopen, half uurtje zitten en half uurtje terug lopen. Dat heeft dus wel geholpen.
     
  12. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik heb september 2005 een keizersnede gehad. Tot mijn huidige zwangerschap ben ik een buikje blijven houden. De huisarts zei een keer tegen mij dat mijn buik er niet mooier op was geworden sinds de keizersnede.

    Wat ik je alleen kan adviseren als je er iets aan wilt doen: goed naar je lichaam luisteren en langzaam beginnen met eventuele oefeningen. Als het teveel pijn gaat doen dan is je lichaam er nog niet aan toe.
     
  13. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Gezellige huisarts heb je dan! Wat verwacht ie dan? Dat alle vrouwen die een kleintje op de wereld hebben gezet, gelijk weer een wasbordje hebben?
     
  14. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zeker een mannelijke huisarts die dat zei? Wat een zak zeg!

    Hier ook nog een dikkere buik van de KS. Beetje op je eten letten, en lekker bewegen,meer kan je denk ik niet doen.
     
  15. Esmeesmama

    Esmeesmama Actief lid

    29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben sinds een week of 6 fanatiek bezig met 3x per week een half uur buikspieroefeningen... Tot nu toe zonder resultaat... Echt frustrerend! :x

    Ik dacht altijd dat ik m'n buikje wel weer plat zou krijgen, maar ik begin die hoop nu wel langzaam op te geven...

    Nou ja, Esmée is bijna 1 jaar en dan gaan we toch weer oefenen voor nummer 2... Dan wordt m'n buik (hopelijk) ook weer mooi strak, maar dan de andere kant op! :)
     
  16. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik heb ook een keizersnee gehad...was 24 kilo aangekomen! Ikmoet er nog steeds negen af krijgen :oops: Ikmoet eerlijk zeggen dat ik veel snoep nu... Dus ik weet ook dat als ik ze eraf wil hebben aan de slag zal moeten! Na de vakantie heb ik me voorgenomen :) :) ! Maar is het zo dan dat het met een keizersnede erger is als met een gewone bevalling?
     
  17. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik heb eind maart een ks gehad, en ben nu nog 6 kilo te zwaar, mijn buik is echt een ramp, echt zo'n flap ook met erge striae, ik doe elke dag 10 a 15 minuten pilates voor mijn BBB. En probeer zo min mogelijk te snoepen en veel water te drinken, maar dit gaat niet altijd even goed, ik denk dat als ik weer op mijn oude gewicht ben dat we tegen die tijd wel weer zwanger zijn....
     

Deel Deze Pagina