Je kindje vlak voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pebbles22, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pebbles22

    Pebbles22 Actief lid

    2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Hi ladies,

    Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaring wat betreft het bewegen van je kindje vlak voor de bevalling!
    Was je baby veel rustiger dan normaal of juist veel bewegelijker? Of begon het gewoon terwijl je niets anders dan anders had gemerkt?

    Vraag dit omdat ik al 2 weken met voorweeën loop. Eigenlijk dagelijks wel een uurtje met zeer regelmatige 'oefenweetjes'. Afgelopen vrijdag op de CTG was te zien dat ze om de 4 minuten kwamen. Ons kindje wilde toen echt absoluut niet bewegen. Normaal als ik em een beetje ga zitten porren komt er wel reactie, maar toen dus niet.
    Hij is het hele weekend verder rustig gebleven, tot vannacht! Hij blijft nu maar continu bewegen. Heb ook echt heel erge steken (ik vermoed dat waar ik het voel mijn baarmoedermond zit).... Snap gewoon helemaal niets van die extreme verandering ;)
     
  2. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    sorrie ik heb geen antwoord op je vraag, maar wilde ongeveer dezelfde vraag stellen. Hier ook heel wisselende bewegingen in de buik en ook regelmatig voorweeen/ oefenweeen. Vroeg me ook af hoe de activiteit vlak voor de bevalling is bij de meeste ?
     
  3. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    de week voor mijn bevalling zeer rustig
    de avond voor mijn bevalling (3 weken te vroeg) zeer druk
     
  4. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    De dag voor de bevalling was ze errug rustig, heb op t punt gestaan vk te bellen omdat ik bijna niets voelde.
    Dag zelf 'normaal'en na het avondeten begon het te rommelen.
    Ik hoor wel vaker dat kindjes net vooer de bevalling wat rustiger kunnen zijn, maar das lang niet bij iedereen zo.

    hopelijk beval je snel!
    Suc6
     
  5. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Renske was heel bewegelijk toen ik de volle laag met rugweeen kreeg. Dat maakte het zo mogelijk nog moeilijker voor mij, maar ik vond het heel fijn om haar te voelen. Ook tijdens de voorweeen was ze even bewegelijk als altijd.
     
  6. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Chelsey was heerlijk aan het bewegen, vanaf dat de weeën kwamen. Ik wist dus dat met haar wel alles goed was haha.
     
  7. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tijdens de weeën schopte hij wel regelmatig maar niet harder dan normaal.. Toen zijn hoofdje stond kreeg ik nog een trap na vlak voor hij er helemaal uit was:D
    Tijdens voorweeën was hij wel heel duidelijk aanwezig;)
     
  8. sanoo

    sanoo Lid

    12 sep 2007
    61
    2
    8
    lizzie spartelde er zelfs nog tijdens de bevalling op los dus ik merkte niks aan haar dat de bevalling begon..
     
  9. Pebbles22

    Pebbles22 Actief lid

    2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Dank jullie wel voor alle reacties!
    Ik wacht het maar gewoon rustig af ;)
    De uk heeft gewoon geen ritme meer. Hij is veel rustiger dan een week of 3 geleden, maar kan soms toch ineens mijn hele buik nog laten 'golven'. Inmiddels ga ik er maar vanuit dat ie met 42 weken 'gehaald moet worden'. Komt ie toch nog wel uit zichzelf (waar ik na ruim 2,5 week dagelijkse uurtjes voorweeën eigenlijk dus niet zo meer in geloof) dan is dat gewoon mooi meegenomen. :p
     
  10. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Op maandag zijn ze bij mij begonnen met inleiden op dinsdagavond was er nog geen kindje maar ik had al wel last van krampen / harde buiken (had ik eigenlijk ook al weeekkeen)
    CTG gemaakt en daarop was te zien dat de kleine eruugg druk was en zeker 10 minuten een hartslag had van 175 - 180 slagen per minuut! Daarna zakte het ineens naar 70 en was ze ineens weg.. Gelukkig haar toen weer terug kunnen vinden en was de hartslag weer normaal!
    Uiteindelijk zijn die nacht mijn vliezen spontaan gebroken!

    Maar ze hebben toch zeker wel een echo bij je gemaakt om te kijken of er een oorzaak is waarom je kleine zo rustig is? of hebben ze dat niet gedaan?
     
  11. Pebbles22

    Pebbles22 Actief lid

    2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Ja, ik heb al 3 CTG's gehad en vanaf 36 weken bij mijn wekelijkse controle een echo. Ook bij de CTG-onderzoeken steeds een echo. Afgelopen vrijdag reageerde de frummel helemaal nergens op. Op de echo was te zien dat ik nog steeds voldoende vruchtwater heb, dat het kindje een volle blaas had en het hartje doet het dus ook perfect. Kortom...ze kunnen me niet vertellen waarom hij op sommige momenten nergens meer op wil reageren.... Heb alleen maar het advies gehad dat als ie weer té rustig is vergeleken bij normaal dat ik aan de bel moet blijven trekken. Ze kijken liever een keer voor niets, dan dat ik denk 'ik bel maar niet' en er is dan ineens wel iets.
    Ik moet nu om de 3 dagen op controle waarbij ze standaard een echo maken, dus dat is wel iets geruststellender.
     
  12. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oké gelukkig houden ze je wel goed in de gaten :)
     
  13. Pebbles22

    Pebbles22 Actief lid

    2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Nou, de topic kan rusten wat mij betreft!
    Jens is geboren!!! Met precies 41 weken. In de 3 weken voor de bevalling dus veel voorweeën gehad en de activiteit van Jens varieerde van 'extreem rustiger' tot zelfs ietsjes drukker tot het moment van bevallen.

    Bedankt iedereen voor de reacties.
     
  14. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Zit hier even na te denken. Volgens mij was ze iets rustiger maar dat weet ik niet zeker. Voelde me de dag voor de bevalling wel een beetje vaag, niet helemaal fit maar niet ziek ofzo.
    Tijdens de bevalling was ze aardig aanwezig, heb haar bijna tot op het laatst steeds gevoeld.
     

Deel Deze Pagina