Je laten testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Secretstar, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Eventjes een vraagje. Wij hebben katten, nu ben ik vandaag met mn mama geweest en net alsof ze het wist begon ze over een eventuele zwangerschap.
    Wij hebben dus drie katten, is het nodig dat ik me alvorens we proberen om zwanger te worden ik me laat testen op toxoplasmose.
    Is het zowiezo ook nodig om een uitstrijkje te laten doen en een bloedtest of niet? ;)
     
  2. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    een uitstrijkje is altijd goed toch, maar ik denk als je naar een dokter gaat met de vraag ik wil een uitstrijkje omdat we kinderen willen dat hij dat niet om die reden gaat doen. Meestal moet je een jaar zelf proberen voordat een arts je gaat helpen. Maar goed je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis :)

    Ik denk trouwens niet dat het noodzakelijk is om alles te laten testen, of je moet zelf het gevoel hebben dat je iets opgelopen hebt.
     
  3. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Dit is wat ik ook dacht ja!
    Dus die test op toxoplasmose is niet nodig denk je?
     
  4. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ben niet zo thuis met katten, maar de vrouwen in mijn omgeving die zwanger willen worden of zwanger zijn hebben nog nooit zo'n test gedaan. Misschien is het wel een idee om even contact met de arts op te nemen.
     
  5. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Ik zal het hem vragen ja, moet er zowiezo toch eens langsgaan ;)
     
  6. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik wens je veel succes!
     
  7. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Dank je, jij ook :D
     
  8. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    dank je wel :thumup:
     
  9. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik vraag het niet voor die tijd, maar wel om te laten testen met de onderzoeken van de verloskundige (als ze toch bloed gaan testen).
    Bij zwangerschap; iemand anders de bak laten schoonmaken, of zelf handschoenen aan en daarna alsnog goed handen wassen.
    Het gaat volgens mij vooral om jonge katten en uitwerpselen die wat ouder zijn..
     
  10. Niet meer actief

    Wij hebben ook twee katten, en vanaf het moment dat ik stopte met de pil is Peter de kattenbak gaan verschonen daar zit de meeste risico in dat je toxoplasmose mee oploopt.
     
  11. auraly

    auraly Fanatiek lid

    28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik zou toch die test laten doen ..
    mss dat het hier in belgie gemakkelijker gaat maar hier doen ze dat direct

    ik denk dat je beter op voorhand kan weten of er al dan niet kans op bestaat dat je het kan krijgen

    als tijdens je zwangerschap blijkt dat je immuun bent kan je je altijd de vraag stellen of het zo al was voor je zwanger was of je mss besmet bent geraakt tijdens

    en draai het of keer het, het is heel erg gevaarlijk voor je ongeboren kind

    wat is een bloedprik nu, ik kan me niet voorstellen dat je huisarts dat niet zou verstaan

    in ieder geval heel veel geluk met het zwanger worden !
    :)

    groetjes
     
  12. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Ik maar zowiezo zelden de bak schoon, is meestal mijn man die dat doet omdat het drie verdiepen naar onder zijn.
    Mijn diertjes zijn ook perfect gezond en uitwerpselen worden elke dag opgeruimd.
    Is maar dat ik zonder zorgen kan beginnen 'klussen' alhoewel het wel niet van de eerste keer raak zal zijn vermoed ik ;)
     
  13. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

    Ik heb zelf 4 katten.
    En wat ik weet is dat je zelf waarschijnlijk al Toxoplasmose hebt gehad en het voor jou niet schadelijk is maar wel als de baby het krijgt.
    De kattebak schoonmaken mag dus niet meer en zorg ervoor dat de katten je niet krabben (de bacterien onder hun nagels kunnen dan in jouw bloed komen en zo ook bij je baby).
    En het betreft dus niet alleen uitwerpselen van jonge katten, in je tuin 'werken'..... handschoenen aan!

    Groetjes
     
  14. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Hmm en hoe vermijd je nu dat de kat je krabt :(
    Lijkt me sterk dat ik al die maanden geen kattenkrabje mag krijgen.
    Kan een konijnenkrab ook kwaad trouwens, want tis het konijn die me het meetste krabt hahaha niet de katten.
    Overgings komen mn katten niet naar buiten. Misschien dat het risico dan ook minder is :(
    En waarom ben je zo zeker dat ik al besmet ben geweest Miran, ik ken de parasiet niet echt goed maar weet dus dat het niet goed is tijdens een zwangerschap ;)
     
  15. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi, ik heb 2 katten die ook niet naar buiten gaan en ik heb me niet laten testen.
    mn man doet de kattenbak en als ik het toch moet doen, trek ik van die sexy roze handschoenen aan :D

    gewoon voorzichtig zijn en goed je handen wassen. succes met zwanger worden!
     
  16. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, de meesten die al jaren katten in huis hebben, hebben taxoplasmose gehad voor zover het bekend en onderzocht is.
    Je hoeft er al mens zijnde niets van te merken, je kan een keertje aan de diaree zijn geweest ofzo.
    Een kind ofzo kan hier wel weer zieker van worden.
    Toen ik zwanger was heb ik zelf ook af en toe de kattenbak verschoont, maar meestal deed mijn man het.
    Anders kreeg ik iedere keer het gezeur van schoonmama aan mijn hoofd.

    Groetjes Irina
     
  17. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Haha...nu ik dit zo lees...

    Ik kan me nog herinneren dat toen ik mijn (binnen) katten nog niet zo heel lang had ik een paar dagen aan de diaree ben geweest met gruwelijke buikpijnen. Toen vermoedde ik al dat het iets met de katten (bak) te maken zou hebben....nu weet ik het zeker..... :) :) :)
     
  18. Mouse

    Mouse Bekend lid

    22 mei 2007
    944
    0
    0
    hiihihi zo is het bij ons ook gegaan, ik heb in middels al een hele tijd geen kattenbak meer schoongemaakt ;)
     
  19. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Ok dus kan ik eigenlijk deze maand al ongestoord beginnen met klussen :)
    Ik heb al jaren katten in huis, verleden jaar zelfs opvang gehad en heel zieke kittens opgevangen (kattenziekte) dus heel wss zal ik dus ook al besmet geweest zijn.
     

Deel Deze Pagina