Jee, wat zouden jullie doen als je dit overkwam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen met de camera en toebehoren?

  1. Zelf houden en gebruiken

  2. Aangeven bij de politie

  3. Verpatsen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Komt mijn man gisteren thuis met een verhaal:

    Hij liep in de stad langs een bouwput en zag daar tussen het zand een tas liggen. Hij pakte de tas, maakte hem open en wat zat er in.. Een vette digiale camera met verschillende lenzen en verdere toebehoren t.w.v. €15.000,=!

    De vraag dus, wat zouden jullie doen?
     
  2. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ikzelf ben misschien wel te eerlijk maar ik zou hem afgeven bij de politie. Gewetenskwestie denk ik...
     
  3. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Als het zoiets waardevols is zou ik het aangeven bij de politie.
    Ik geloof er niet in dit soort dingen zelf te houden.
    What goes around comes around denk ik dan maar.
    Doe wat je hart je ingeeft, wat dat ook mag zijn.
     
  4. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zou hem afgeven bij de politie.
    Zal wel moeten ... mijn man werkt bij de politie. ;)
    Anders had ik hem ook wel afgegeven. Als je zelf iets kwijt bent hoop je ook dat mensen zo eerlijk zijn om het af te geven.
     
  5. zorra

    zorra Fanatiek lid

    16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik zou hem afgeven bij de politie, zeker bij zoiets waardevols. En je zal er denk ik dan altijd een schuldgevoel bij houden als je ém houdt. En wie weet staan er wel ergens camera's bij die bouwplaats? ;)
     
  6. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    tja toch eerlijk naar de politie brengen!Zometeen verpats je het en is het gestolen!Zou er zelf absoluut geen goed gevoel aan overhouden en ok het is veel geld maar denk eens aan degene die het kwijt is geraakt en hoe hard die er voor heeft moeten werken!

    succes
     
  7. Niet meer actief

    ik zou het houden om heel eerlijk te zijn
     
  8. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Afgeven bij de politie. Wat niet van mij is hoef ik ook niet ;)
     
  9. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Meteen mee naar de politie, misschien is iemand hem per ongeluk vergeten en heeft er heel hard voor gewerkt/gespaard. Zou hem zeker niet houden.
     
  10. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    Aangeven bij de politie.
    In geen geval verpatsen. De camera is volgens jou zeggen van die waarde dat er zeker een serienummer in zit. Als iemand dit bij toeval ziet (bij een evt reparatie o.i.d.) kan er veel aan het rollen gebracht worden en ben jij de pineut.
    Succes!

    ennuh... eerlijkheid duurt het langst zeggen ze wel es..
     
  11. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    kan me voorstellen dat het verleidelijk is,maar wat nou als je idd gepakt word!Dan heb je de poppen aan het dansen :(
     
  12. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik zou het afgeven bij de politie.
    Ten eerste omdat ik dat niet kan, spullen die niet van mij zijn, houden. Maar ook omdat ik zelf als ik zoiets zou verliezen ook zou willen dat iemand het terugbrengt naar de politie.
    Eerlijkheid duurt nog altijd het langst!
     
  13. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Afgeven...

    Toen wij vorig jaar sept. in center parcs waren was ik per ongeluk mijn camera vergeten in het omkleedhokje van t zwembad. (niet zo'n dure trouwens, maar toch...) We verhuisden van het ene naar het andere hokje (meer ruimte). In t andere hokje zei ik meteen "waar is de camera". Dus mijn vriend " ow die ligt daar nog". Hokje was al bezet, wij gewacht tot die mensen eruit kwamen, vragen of ze onze camera hadden "nee hoor geen camera gezien". jaja... ik wist toch echt heel zeker dat ie daar nog moest liggen.
    Hele dag naar de badmeesterpost en verloren voorwerpen gelopen om te kijken of iemand m had gevonden en gebracht, niets te zien.

    We komen na t zwemmen bij de bungalow en daar hangt een briefje aan de deur "mijn vriendin had uw camera meegnomen en durft hem zelf niet terugbrengen, ik kom vanavond nog even langs om te kijken of jullie er zijn". Jaja... haar vriendin... Nou ja s avonds is ze hem dus komen brengen (ze had ons bungalownr. op de foto's gezien, ik had foto van de bungalow gemaakt).

    Nou ja we hadden hem dus terug, maar ik had het echt heel erg gevonden als iemand hem had meegenomen en niet teruggebracht.
    En zelf zou ik niet eens met dat schuldgevoel kunnen blijven zitten en rustig foto's met die camera gaan maken zeg... Misschien heeft iemand wel heel lang gespaard om zo'n ding te kunnen kopen.
     
  14. Niet meer actief


    en hoe zou ik gepakt moeten worden, ik ga geen folders uitdelen met daar naam en nummer op en de melding: ik heb een gevonden tas met inhoud gehouden :)


    trouwens ik zeg het nu wel maar misschien zou ik ook wel last krijgen van mijn geweten als het echt zou gebeuren
     
  15. usMommy

    usMommy Fanatiek lid

    11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik zou hem ook naar de politie brengen. Als ik mijn camera kwijt zou raken zou ik ook graag willen dat iemand hem naar de politie zou brengen. en die van ons was niet eens een tiende van de prijs van deze. Misschien krijg je er nog en beloning voor.
     
  16. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    om slapeloze nachten en een vretend geweten te voorkomen naar de politie ermee........
     
  17. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik denk dat ik last van mijn geweten zou krijgen als ik het zou verpatsen of zelf zou houden..... :cry:

    dus ik heb gekozen voor aangeven bij de politie....
     
  18. Niet meer actief

    ooooh wacht eens even er zitten alleen maar spullen in :( geen eens geld?

    wat moet ik daarmee, weg ermee naar de politie...ik dacht er zit geld in :)
     
  19. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    haha doos! :) :)
     
  20. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mn eerste gedachte was een mengeling van verpatsen en aangeven bij de politie, ik zou het bij de politie afgeven, zowiezo omdat het een gewetenskwestie is, het zou aan me vreten en ik geloof er heilig in wie goed doet goeds terugkrijgt in hun leven :)
     

Deel Deze Pagina