Jehova’s getuigen onder toezicht plaatsen?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Huismuisie, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Whoopy vindt dit leuk.
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    Ik vind dit echt veel te ver gaan. Het meeste misbruik heeft immers in privé omstandigheden plaatsgevonden. En over de RK kerk waar het meeste misbruik juist in de kerk (of klooster) plaatsvindt, hoor je zoiets weer niet.
     
    suus1983, Vergeten, nosilla en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik geloof dat kinderen onder toezicht plaatsen is vanwegen dat ze teveel tijd aan de kerk besteden ipv aan hun school/studie.

    Maar dan nog, dat moet je als gezin toch bepalen.
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    O zo, ik heb niet goed en te snel gelezen.

    Dat is aan het gezin zelf denk ik ja.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ik denk juist dat een deel van het toezicht goed is juist omdat het misbruik binnen de gesloten gemeenschap plaatsvindt (“Van de meldingen gaat 4 procent over misbruik door een ouderling van de kerk. Het merendeel vond buiten de kerk plaats, in familiekringen of bij leden van de kerk thuis.”). Deze mensen houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd, dus wie moet er dan voor de misbruikten opkomen?

    Wat betreft de katholieke kerk: ik denk dat de priesters sowieso al onder een vergrootglas liggen nu het taboe doorbroken lijkt.
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Dat die gesloten gemeenschappen niet voor iedereen prettig zijn dat lijkt me wel duidelijk.
    Maar heel eerlijk ik ervaar de Jehova’s getuigen niet als een vreselijk gesloten club. Ik ben op de bruiloft van een vriendin geweest. En ik was samen met mijn vriend en collega de enige niet jehova’s getuigen.
    De zus van haar man is ook geen getuigen terwijl die wel in een jehova’s gezin is geboren. En die gaat gewoon mee naar de speciale dingen die binnen de gemeenschap worden gedaan.

    Er heeft nooit iemand geprobeerd me over te halen ook lid te worden. Als je wat wil vragen kan het en er is gewoon wederzijds respect voor de mening van een ander.

    Wel heb ik mijn bedenkingen over bepaalde dingen. Waardoor ik zelf me totaal niet geroepen voel om bij dit geloof aansluiting te zoeken.
    Maar het onder toezicht plaatsen van kinderen vind ik wel heel erg ver gaan.
     
    Vergeten en Whoopy vinden dit leuk.
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik denk: het zal niet voor niks worden gedaan.
     
    Aszz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina