Jeroen bosch ziekenhuis of bernhoven??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Christiana, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Hallo dames,

    Even een kleine samenvatting.
    Ikzelf ben met 26 weken in het groot zgh geboren in den bosch ruim 30 jaar geleden. Vandaar de keuze den bosch.

    Ons zoontje van inmiddels bijna 5 jaar is in bernhoven geboren met 36 weken. Pff wat een nare ervaring was dat. Nu heb ik altijd gezegd dat ik niet meer met de 2e in bernhoven wil bevallen. Dus ben ik op zoek naar ervaringen bij het jbz, ik snap dat overal iets kan gebeuren en dat ik die zekerheid nergens heb. Maar rondvragen mag altijd toch?

    Klein bevallingsverhaaltje, woensdag aan de ctg ivm vochtverlies. Niks aan de hand zeiden ze en gewoon weer naar huis en ik had nog een paar dagen te werken. Achteraf dus met een vliesscheur. Kreeg koorts tijdens de bevallig en antibiotica.
    ivm rand prematuur naar het ziekenhuis om 24 uur zondagnacht omdat ik toch harde buiken bleef houden en 2 cm ontsluiting had. Om 3 uur volledig vliezen gebroken en een dikke weeen storm buik en rug. Ruggenprik kon niet er was geen anethesist aanwezig.. fijn. Voordat die er was had ik 9cm en ging het niet meer. Na 15 min persen is zoon geboren om 6 uur met een ruime 7 pond.

    Ik ben afgevoerd naar de ok voor een ballon en erna ruim 2.5 liter bloed bij. Eind vd middag zag ik dan eindelijk mijn zoontje. Deze had geelzucht, anti biotica, meer dan 10% afgevallen en gewoon naar huis gestuurd, verborgen reflux en een koemelkallergie. Borstvoeding kon niet op de couveuze afdeling want zoonlief had rust nodig ook buidelen kende ze daar niet. Ook qua verschonen en wakker maken of in slaap zien vallen mocht niet. Zoon had rust nodig... we waren alleen goed om de fles erin te duwen.

    Na veel klagen uiteindelijk een rooming in aanbod gekregen ook om de band met baby op te bouwen. Dit was dan wel netjes.

    Erna na 6 maanden de titel huilbaby te krijgen en niks medisch.... dat was de druppel. Na veel struggels zijn we er dan achter gekomen dat het wel medisch was. Deze start hoop ik nooit meer mee te maken.

    Dat de kleine iets heeft dat kan natuurlijk. Maar de omgang met net nieuwe ouders en een baby met meer dan 10% afgevallen naar huis te sturen. Vind ik toch wel raar.


    ik hoop dat ik na de bevalling snel naar huis mag. Maar zijn er hier dames die in het jbz zijn bevallen en eventueel een langere tijd hebben moeten blijven? Hoe de begeleiding was?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Je mag me een pb sturen, ivm herkenbaarheid.
     
  3. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    O wat vervelend dat je zo’n nare ervaring hebt gehad. Ik kan je niet zo goed helpen. Heb zelf wel goede ervaringen met Bernhoven. Maar alles ging dan ook prima. Moet wel zeggen dat ik tijdens de bevalling vaak lang (denk 1,5 uur) moest wachten op een antwoord op een vraag.
    Ik vind de kamers erg fijn maar dat schijnen ze ik het jbz ook te zijn.

    Succes met kiezen. Je moet je toch op je gemak voelen tijdens je bevalling dus ik zou zelf kiezen voor het jbz omdat je daar geen negatieve ervaring mee hebt.
     
  4. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik heb zelf een goede ervaring met het Jeroen Bosch ziekenhuis. Het oude gebouw waren de kamers wat minder maar in het nieuwe gebouw waren ze heel fijn. Hoefde niet lang te wachten maar ze lieten je ook gewoon met rust als dat kon. Toen onze dochter geboren was kon ik haar gewoon bij me houden, ook bij de oudste dochter waar de bevalling heel zwaar van was en ik best veel bloed verloren was.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  5. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ik heb geen ervaring met Bernhoven, wel met JBZ. Hoewel ik mijn thuisbevalling van de tweede 100 keer fijner vond dan de bevalling in JBZ... Moet ik zeggen dat het in ieder geval mooie kamers en lieve medewerkers zijn. Ze proberen ook wel echt aandacht te besteden aan je bevallingsplan, hulp met borstvoeding, rust wanneer nodig. Ik vind het wèl stom aan JBZ dat een ruggenprik niet op de afdeling kan, nee, dan moet je dus vol in de weeën het halve ziekenhuis doorgereden worden naar een OK. En of er altijd een anesthesist dienst heeft, weet ik ook niet. Je kan een voorlichtingsavond van JBZ bijwonen, kan je via hun site voor inschrijven.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.196
    113
    Ik ben 2x in het jbz bevallen en kijk op beide goed terug.
    Bij 1 werd het een ks, was vrij snel duidelijk. Enige nadeel vond ik de temperatuur op d ed kamer maar dat was nog in het oude jbz ;)
    2e in het nieuwe en zou zo snel geen negatief iets weten. Oh ja, mijn man klaagde snachts wel over (het gebrek aan) automaten toen hij honger kreeg :roflmao:
     
    Christiana vindt dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.196
    113
    Oh wel iets maar dat kwam omdat het ineens razend druk was: ik had thuis kunnen zijn voor schooltijd maar de papieren duurde erg lang dus dat was niet gelukt :( het zag er eerst naar uit datcwe thuis konden zijn voor de kinderen wakker werden, maar helaas
     
    Christiana vindt dit leuk.
  8. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Dankje dames!! Ik denk dat het jbz wordt. We proberen het daar gewoon eens ;)

    Ik ga denk ik wel een geboorteplan schrijven. Zodat ik de grove wensen aan kan geven. Verder is het gewoon loslaten. Ik heb met 36 weken en 3 dagen een rondleiding ingeschreven maar heb echt mijn twijels of ik dit haal! Ik wordt met 36 weken pas doorverwezen naar het jbz vanuit de vk. De baby zit nu al heel laag en aangezien alle vroeggeboortes.... mja we zien wel. Als ik ineens op de stoep sta zullen ze me toch ook niet wegsturen :D
     
  9. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    931
    316
    63
    Vrouw
    Mijn oudste is nog net (op de laatste dag) in het groot ziekengastenhuis geboren. Mijn andere kinderen allemaal in het jbz. Ik heb goede ervaringen. De kamers zijn fijn, je hebt gewoon je eigen ‘suite’, je deelt met niemand je kamer. Wij hebben 1 te vroeg geboren kindje gehad en hebben daar dus 15 dagen op de couveuse afdeling moeten blijven. Ook daar hadden we een eigen kamer met ons prematuurtje. Super lief personeel. En daar vind ik de begeleiding van borstvoeding wel beter als op de kraamafdeling als ik eerlijk ben. Je mag gebruik maken van een kolf, flesjes, en de lactatiekundige. Op de kraamafdeling vond ik de begeleiding bij eerste keer aanleggen enzo niet zo goed. Het deed bij mijn tweede erg veel pijn en eigenlijk zei ze al meteen dat ze anders ook gewoon een flesje kunstvoeding warm kon maken. Want volgens haar lukte het gewoon niet met mijn borsten?? Het hoort niet pijn te doen, mijn zoon hapte gewoon niet goed aan. Maar daardoor ben ik dus uiteindelijk op dat punt al gestopt met bv. Bij mijn dochter (4 jaar later) had ik een betere, ik merkte ook dat zij ook veel meer wist van bv. Zij legde mijn dochter wel goed aan. Het gaat in het begin altijd met ups en downs maar mijn dochter heeft uiteindelijk 6 mnd bv gekregen.

    Succes met je bevalling. Je bent daar in goede handen hoor.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  10. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik ben 2x poliklinisch in het JBZ bevallen. De eerste keer werd ik medisch en kwam ik dus uiteindelijk onder begeleiding van JBZ personeel. Personeel kwam,toen mijn vk daarom vroeg, snel helpen. Kleine was er toen binnen 15 min. In eerste instantie toen ontslagen maar 2 dagen later met de kleine weer terug omdat hij alleen maar overgaf. Kleine moest opgenomen worden en toen hebben ze mij ook opgenomen omdat ik nog in mijn kraamweek zat en bv gaf. Vond ik wel netjes. We lagen steeds samen op zo’n familiekamer op verloskunde (kinderafdeling lag vol geloof ik maar denk ook dat dit fijner is) Echt super fijne kamers met eigen koelkast enzo. Het personeel ondersteunde ook goed bij bv en ontlaste mij en mijn vriend waar het wel kon. Enige wat ik niet fijn vond was de kinderarts van SEH. Zij maakt mij heel onzeker doordat ze net deed alsof de kleine geen uraat in zijn luiertje had maar veel ernstiger (bleek achteraf wel uraat trouwens). Vond haar ook niet empatisch. Maar goed, ze heeft wel goed gehandeld en ik heb haar verder niet meer gezien.

    Tweede bevalling was puur poliklinisch dus alleen gebruik gemaakt van de kamers.

    Geen ervaring met Bernhoven maar mijn schoonzusje wel. Geen goede ervaringen ook.

    Wel van een aantal kanten positieve ervaringen gehoord over christina in Eindhoven. Weet niet waar je woont en of dat nog een optie is. Ik zou daar persoonlijk nog liever heengaan dan JBZ ondanks mijn goede ervaringen.
     
    Christiana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina