Jeuk bij ruggenprik

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cinnabun, 31 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hi meiden,

    Ik heb een zoontje van 2,5 en momenteel ben ik 10+4 weken zwanger van de tweede.

    Bij de bevalling van mijn zoon heb ik uiteindelijk een ruggenprik gekregen, maar ik kreeg daar ontzettende jeuk van over mijn hele lichaam.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop eigenlijk dat hier iets tegen te doen is, want ik wil bij mijn volgende bevalling sowieso ook een ruggenprik.
     
  2. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik ook bij de jongste, ben ook lang verdoofd geweest vanaf de borst. Ik kreeg bevroren maandverband op mijn huid tegen de jeuk. Dat hielp wel.

    Vond de ruggenprik het meest pijnlijk van al mijn bevallingen bij elkaar. De oudste twee zijn thuis geboren.
     
    Cinnabun vindt dit leuk.
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik heb ook ontzettend jeuk gehad, is niets aan te doen volgens mij.
     
    Cinnabun vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.452
    113
    Bij het uitwerken van de verdoving kreeg ik erge jeuk ja. Maar volgens mij was dat binnen een paar uur / een dag wel verdwenen. Of ik moet het totaal verkeerd hebben onthouden hoor!
     
    Cinnabun vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Bij mijn tweede ruggenprik kreeg ik een pompje, vraag me niet wat het was maar als ik pijn kreeg dan moest ik op een knopje drukken. Steeds na dat pompje kreeg ik enorme jeuk. Bij mijn eerste en laatste ruggenprik heb ik dat pompje niet gehad en ook geen jeuk.
     
    Cinnabun vindt dit leuk.
  6. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    ja!
    verschrikkelijke jeuk.Het duurde ook echt een paar dagen.
    De volgende ruggenprik had ik nergens last van;)
    Waar het verschil in zit zou echt niet weten.
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Ik had alleen jeuk tijdens de werking van de ruggenprik. Maar ik kon dat goed mentaal handelen omdat jeuk vele malen beter was dan die helse pijn.
    Je hebt natuurlijk ook weer gradaties wss in jeuk? Is volgens mij echt een bijwerking waar ze niets aan kunnen doen.
     
    Nina Sanders en Cinnabun vinden dit leuk.
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Ik had ruggenprik vanwege keizersnee en had enorm lang jeuk op plek van ruggenprik
     
    Cinnabun vindt dit leuk.
  9. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Dat komt door 1 bestanddeel van de medicatie. Die kan er soms uit gelaten worden, maar dat wil niet elke anesthesist doen want daardoor werkt de medicatie een stuk minder goed of niet. Dus het is of het een of het ander.
     
    Leesteken en Cinnabun vinden dit leuk.
  10. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Jeetje interessant zeg, het kan dus zijn dat je een andere ‘mix’ van werkzame stoffen hebt gekregen. @Palmpje hoe ging het dan bij je andere twee ruggenprikken? Had je iets anders ipv een pompje om te doseren, of gebeurde het doseren automatisch?
     
  11. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Dankjewel voor je reactie @Mich92 ! Weet je misschien ook welke stof dat is?
     
  12. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste ruggenprik heb ik geen pompje gehad dus dat zal automatisch gebeurt zijn idd. Bij mijn derde ruggenprik was het een geplande keizersnede, toen kreeg ik na de operatie een pompje. Toen geen jeuk gehad.
     
  13. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Yes.....bohhhhh vreselijk. Eerste bevalling ook 1 x ruggenprik tijdens de bevalling. Wegens complicaties een keizersnede en daar nogmaals de verdoving ruggenprik bijgezet voor de operatie. Nergens last van.

    Bevalling vorig jaar....meteen overal vreselijke jeuk. Schijnt inderdaad aan de medicatie te liggen. Dit was vaak keuze van de anesthesist van dienst. Is bij mij wel in het dossier gezet voor een volgende keer. Dus hopelijk mocht die er komen weten ze dan welk middel ze achterwege moeten laten.
     
  14. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Ja ik heb ook ontzettend jeuk gehad! Ze zeiden tegen mij dat dat kwam door een ander goedje wat ze geven. Ben even vergeten wat... Maar staat inmiddels vermeld in mijn dossier.
     
  15. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Vaak is de combi bupivacaine en sufentanil. De sufentanil kan als bijwerking jeuk geven.
    Verder ben ik geen arts (ik ben obstetrie verpleegkundige) en weet ik ook al het fijne er niet van. Ook weet ik niet welke medicatie jij hebt gehad, dus ik zou het zeker even navragen!!
     
    Cinnabun vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Exact dit. Heb 3x een ruggenprik gehad en 3x dit verloop:

    zetten ruggenprik, na een tijdje even heel licht in het hoofd (echt heel dizzy, zwart voor ogen - dan werkt de verdoving goed maar daalt bloeddruk even te snel (en ook laag). Dan op links gaan liggen, lekker paar zoete slokken appelsap en dan prima te doen.
    Ná de epidurale idd jeuk en vaak ook even hoofdpijn + trillende benen. Dit verdwijnt in de eerste uren na de bevalling wel. Kan ook zijn icm spanning, je lichaam is hard aan het werk enzo.

    Dit keer zal het niet anders verlopen. Ik vind deze ‘nadelen’ absoluut niet op wegen tegen de voordelen. Ik heb mede door de epidurale dus echt zeer prettige ervaringen gehad.
     

Deel Deze Pagina