JEUKBULTEN

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Qwendo, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Qwendo

    Qwendo Lid

    20 apr 2007
    71
    0
    0
    Hoe verder in de zwangerschap des te meer rare kwaaltjes ik krijg.

    Ik heb op mijn bovenbeen, buik, hals, bil en achter mijn oren een ophoping van jeukbultjes. Om gek van te worden :confused: .
    Heeft dit ook met de zwangerschap te maken?
     
  2. Qwendo

    Qwendo Lid

    20 apr 2007
    71
    0
    0
    Ik heb gegoogled en volgens mij is het GORDELROOS.
    Het komt allemaal wel overeen met wat ik heb en mijn been en onderbuik (links) is echt overgevoelig. Als je het al aait dan doet het zeer. De bultjes in mijn lies zijn inmiddels uitgedroogd, maar jeuken nog wel.

    Ik hoop dat het snel overgaat..zo niet dan ga ik maar naar de huisarts.

    Verder kan ik niets vinden over GORDELROOS en ZWANGERSCHAP of dat ook kwaad kan.
     
  3. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Qwendo,

    het is geen gordelroos als het ook onder de 'gordel' komt, dus vanaf je middel omlaag. Gordelroos kan voorkomen op alles vanaf je middel omhoog. Wat jij hebt is een huidreactie op de zwangerschapshormonen en dit is ongevaarlijk, maar wel irritant. Probeer niet te krabben, dus knip je nagels kort, doe er koude doekjes op en probeer eens mentholpoeder. De jeuk en de bultjes kunnenook zo weer minder worden, dus even afwachten.

    Groetjes Brigitte
     
  4. Qwendo

    Qwendo Lid

    20 apr 2007
    71
    0
    0
    Hoi Brigitte,

    Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en het was toch gordelroos. Het is niet altijd in een vorm van een gordel zei de huisarts. Tis wel heel pijnlijk, branderig, jeukend en irritant..maar het moet vanzelf overgaan. Mag er niets voor hebben ivm zwangerschap. Het zit op mijn buik.. lies.. rug en bovenbeen... verder mag ik niet klagen..want dit is mijn eerste echte kwaaltje tijdens de zwangerschap.

    In iedergeval bedankt voor je antwoord.
     

Deel Deze Pagina