Jeukende bulten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anneke0902, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke0902

    Anneke0902 Nieuw lid

    30 jul 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 36 weken en 4 dagen zwanger, en heb sinds een week verschrikkelijke jeuk. Heb dit bij mijn verloskundige aangegeven maar kreeg te horen dat dit geen kwaad kan zolang ik geen jeuk aan binnenkant handen en voetzolen krijg. Nu heb ik sinds vrijdag overal bulten die steeds erger worden, ze zijn begonnen bij mijn enkels maar ze zijn op een dag tijd helemaal tot in mijn liezen verergerd. Ook vanaf de polsen tot onder mijn oksels. Ze lijken een beetje op muggenbulten en ik word helemaal gestoord van de jeuk! Is dit iets waar ik beter mee naar de huisarts kan gaan, of hoort het erbij en moet ik even tot aan de bevalling op de tanden bijten??

    Groetjes Anneke
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anneke,

    ik zou als verloskundige in jouw geval even overleg plegen met de gyn omdat het echt bulten worden. Kan toch duiden op lever problemen mijns inziens. Ik zou dit og even aan de verloskundige voorleggen en anders inderdaad even langs de huisarts.
    Hoop dat het intussen iets beter gaat, want jeuk is ontzettend vervelend!

    Groetjes Brigitte
     
  3. Anneke0902

    Anneke0902 Nieuw lid

    30 jul 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ondertussen bij de ha geweest. Volgens haar een allergische reactie waarvoor ik antihistamine heb gekregen. 2 dagen later bij verloskundige geweest, werd toch doorgestuurd naar zh om te prikken op cholestase. Daar aangekomen gingen ze toch niet prikken, werd een foto van de uitslag gemaakt en doorgestuurd naar dermatoloog. Volgens hem was het puppp. Moest stoppen met de antihistamine en hormonenzalf gaan smeren. Moest wel de dag erna nog even terug naar andere dermatoloog. Deze zei echter dat het geen puppp was, maar wat dan wel wist hij niet. Mocht de zalf niet smeren en moest terug aan de antihistamine. Werd met een 'succes met de jeuk' weggestuurd en ben nu weer terug bij af. Niet wetende wat het is, geen bloed geprikt en maar op de gok zowel de pillen aan het slikke en de zalf aan het smeren (jeuk is gelukkig wel wat minder maar de uitslag op de benen is er nog)
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

    goh, dat is ook verwarrend voor je. Ik kan je helaas ook niet meer vertellen, omdat de experts er naar gekeken hebben zal ik maar zeggen. Fijn dat de jeuk minder wordt, maar als het erger wordt of de bulten gaan er anders uitzien: bij de HA aan de bel trekken.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina