Jeukende/pijnlijke bultjes op vingers

Discussie in 'De lounge' gestart door Kinderwens87, 23 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    wie o wie heeft het antwoord?

    Sinds gisteravond last van jeukende/pijnlijke bultjes op mijn handen. Het begon op mijn duim en wijsvinger links met beide 1 plekje, ondertussen heb ik op al mijn vingers meerdere bultjes. En ook aan Mn voeten steeds meer pijnlijke plekjes. Gruwelijk irritant, ik kan amper mijn vingers nog buigen. Het jeukt vooral als ik er aan kom, verder is het vooral pijnlijk. Ik kan moeilijk zien of er vocht in de bultjes zit. Iemand een idee wat het kan zijn? Zou het hand mond voet ziekte kunnen zijn? Mocht het zo blijven bel ik maandag de huisarts, maar vind de huisartsenpost te overdreven voor iets wat vooral hinderlijk en vervelend is. Maar met een premature baby in huis wil ik wel een inschatting kunnen maken van besmettingsgevaar...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Hand mond voetziekte! Google maar eens.
    Ik weet niet hoe het zit met een premature baby, misschien toch beter de hap bellen?
     
  3. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Toch wel ja?:( heb niets in of rond Mn mond dus hoopte op een reactie op allesreiniger ofzo
     
  4. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Mijn zoon had het pas geleden ook. De blaasjes in de mond kunnen nog komen, maar het hoeft niet per se.

    Allesreiniger komt toch niet aan je voeten? ;)
     
  5. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Wel als je je ranja omgooit over de keukenvloer en je sokken, en de vloer dweilt voor je nieuwe sokken pakt :o::roflmao:
     
  6. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Klein beetje allesreiniger aan binnenkant pols smeren. Indien zelfde reactie inderdaad allergie en anders overleg hap mbt hand/mond ziekte.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Lastig te zien op de foto, maar je zou ook even op blaasjes eczeem kunnen googlen om te kijken of het daar op lijkt. Dat komt ook voor op de handen en voeten en is absoluut niet besmettelijk.
     
  8. Wat vervelend!
    Mocht jullie kindje het krijgen is de koorts en het eventueel niet drinken (blaasjes in de mond) een risico.
    Hou het even goed in de gaten!

    Beterschap!
    Na een aantal weken kunnen ook je nagels nog eraf vallen..
     
  9. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Goeie heb net wat op de binnenkant van Mn arm gesmeerd.
     
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Heb even gekeken maar daar lijkt het niet op.. bedankt voor het meedenken
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ook ik had enkele weken terug ineens plekjes op mijn handen die heel erg op die van jou lijken. Omdat ik geen premature baby in huis heb heb ik er verder niet echt verder over na gedacht. Ik kreeg geen plekjes op andere plekken dan alleen die ene vinger. Het jeukte als een malle. Het zit er nu nog steeds maar begint wel ietsjes af te nemen en het jeukt niet meer.
     
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo ziet het er nu uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Fijn vooruitzicht:roflmao:. Heb wel onwijs veel druk op Mn duimnagels :|
     
  14. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Zo zien al mijn vingertoppen er nu uit. Het doet gelukkig iets minder zeer aan Mn handen nu.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,5 KB
      Weergaven:
      122
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23 KB
      Weergaven:
      120
  15. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ja absoluut mhv ziekte
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Ik zou ook denken aan hand-mond-en-voetziekte. Onze kids hebben het gehad toen ze 4 waren. Doodziek waren ze ervan. Het is besmettelijk dus ik zou voor de zekerheid bellen naar de hap, want met zo'n kleintje wil je het niet hebben.
     
  17. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Maar wat kan de hap doen dan? Het is een virus.
    Of bedoel je ter bevestiging ?

    Belangrijk is goede handhygiëne, ventilatie en juiste wijze hoesten etc, alles wat met de kinderen betrekking had , verschonen , eten klaarmaken etc , deed ik met handschoenen aan.
    En toch proberen om de baby idd meer door vaders te laten verzorgen

    Daarbij komt is de besmetting al een week ervoor en mogelijk nog maanden erna

    Belangrijk is te weten dat de besmetting via de keel en ontlasting naar buiten komt en daar leefregels op handhaven

    Trouwens 8-10 mensen hebben het virus zonder lichamelijke klachten. Dat zijn de stiekeme overdragers ;)
     
  18. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik geef bv, fles pakt ze slecht, dus heb weinig keus qua verzorging. Op hoop van zegen dan maar en haar goed in de gaten houden.. we hebben er nog geen geluk mee, de waterpokken zijn ook al voorbij gekomen sinds ze geboren is:rolleyes:
     
  19. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Je kan altijd handschoentjes dan aan doen
    Niet comfortabel natuurlijk
    Maar het gaat voor jezelf ook zon pijn doen als je wat moet vastpakken

    Althans dat vond ik
    Sterkte!!
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat ziet er inderdaad uit als hvm ziekte.. blaasjes in je mond kwamen bij mij een dag later. Maar ik ben ook echt 3 dagen kapot ziek geweest, hoge koorts en kon niks anders dan liggen. Hopelijk krijg jij dat niet

    Je kunt een mond swap laten doen en laten testen. Heb ik ook gedaan. Dan weet je het zeker.

    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina