Jij blij en hij niet..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door xLiefzK, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xLiefzK

    xLiefzK Lid

    7 sep 2011
    37
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben onverwachts zwanger geraakt.
    Op 3 maart kwamen mijn partner en ik hier achter. We zijn toen op 11 augustus bij de verloskundige geweest en kregen toen te horen dat ik al 13 weken zwanger was. We waren beide op dat moment nog student en dachten ook dat de zwangerschap veel korten zou zijn. (ik ben ondertussen gestopt met mijn studie en zolang het nu nog kan ben ik aan het werk)
    Mijn vriend had veel moeite met aan het idee wennen en durfde het ook niet aan zijn ouders te vertellen nu heeft hij het eindelijk toch aan zijn moeder verteld.

    Hij wilt nu beslist nog geen vader worden.
    Ik ben al wel ondertussen bijna 17 weken zwanger.
    Nu sta ik voor een hele moeilijke beslissing en hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen..
    Want ik weet het echt niet meer.
    - Moet ik voor mijzelf kiezen het kindje houden?
    - Moet ik arbortus laten doen in de hoop dat hij terug komt?

    Ik hoop dat ik door jullie reactie hopelijk een betere beslissing kan maken.
    Liefs, xLiefzK
     
  2. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    Ik zou voor jezelf kiezen! Abortus met `17 weken is uberhaupt volgens mij niet meer toegestaan in nederland.. Daarbij het is een leven wat in je groeit waar veel meidebn hier op het forum al jaren van dromen..

    met hulp van anderen red je het ook prima. en misschien heeft je ex/vriend even tijd nodig om het te laten bezinken en is dit een hele heftige reactie.

    ik zou gaan voor dat wondertje in je buik meis! tis jullie vlees en bloed!
     
  3. Muisje1992

    Muisje1992 Actief lid

    15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Ik denk ook niet dat het van zichzelf komt hoor. En ik zou ook zeker voor het wondertje in je buik gaan :) Tis al een echt mensje nu.
     
  4. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Wat belachelijk zeg!! Ik begrijp ook niet dat zijn moeder hier aan mee werk! Een veemde manier van je relatie beëindigen en onder je verantwoordelijkheden uit te komen.

    Een abortus is nu volgens mij niet meer mogelijk. Het klinkt misschien niet zo leuk maar zo'n man en schoonmoeder kun je beter kwijt an rijk zijn op deze manier. Ga voor de kleine frummel in je buik, je kunt het vast.
     
  5. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ga voor jezelf en je kindje!

    wat een zieligerd zeg die kerel
     
  6. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    nou meid alvast veel sterkte het is een heel moeilijke situatie maar ik ben zeker dat je de juiste keuze zult maken !!
    ik zou voor jou en dat kleine wondertje gaan
    zo een man ben je liever kwijt dan rijk hoor geloof me !
    *knuf*
     
  7. yvonnee

    yvonnee Lid

    18 feb 2008
    67
    0
    0
    Abortus is mogelijk tot 24 weken maar zou je dat nog willen? Het kindje is nu al echt een kindje. Ik denk dat je er geheid spijt van gaat krijgen als je dat doet.
    Als je vriend je over een paar jaar wel verlaat. Dan heb je en geen kind en geen vriend. Zo'n vent zou het mij niet waard zijn om mijn kind weg te laten halen. (geen enkele vent trouwens)
     
  8. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik snap je twijfel, maar realiseer je dat als je voor hem een abortus laat doen terwijl je er zelf niet (echt) achterstaat, je hem dit -bewust of onbewust- altijd kwalijk zult nemen. Denk je dat een relatie op die basis echt nog gaat werken....?
    Bedenk dus gewoon goed wat JIJ wilt en laat hem buiten beschouwing. Jij moet immers je hele leven nog met jezelf leven. Of hij er dan nog bij is, weet je toch niet, wat je nu ook beslist.

    Sterkte! Ik denk persoonlijk dat elke vrouw sterk genoeg is om het in haar eentje hartstikke goed te doen, al helpt het wel als je een vangnet hebt in ouders/familie/vrienden.
     
  9. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Heftig verhaal, speciaal een account voor aangemaakt... Maar goed, ik vertrouw erop dat dit echt is (toch eigenlijk erg dat ik daar soms aan twijfel maar blijkbaar word je voorzichtiger door fakers... offtopic).

    Ontopic: Kies voor jezelf! Als hij je zo laat zitten, wil je dan uberhaupt nog dat hij bij je terug komt?! Dat hij er niet voor wilt gaan... oke... maar dan ga je niet op deze manier vertrekken. Hij had in ieder geval een gesprek met je aan kunnen gaan zeg! :x

    Heel veel sterkte ermee!!
     
  10. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    hij kan dan wel uit je huis lopen maar vader wordt hij toch hoor daar kan hij niet voor weglopen!!
    meid kies voor jezelf en je kindje en laat hem maar mooi voor de alimentatie opdraaien!

    heel veel sterkte en succes!
     
  11. Sonjaa

    Sonjaa Bekend lid

    13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volg je gevoel. Voor je "vriend" moet je geen abortus laten plegen, zeker nu hij je in de steek laat. Als je zelf achter die keuze staat, dan is het jouw keuze. Ik heb ook voor die keuze gestaan vroeger en heb wel voor de abortus gekozen. Ik kan je vertellen dat het een heel heftige ervaring is die je leven helemaal op z'n kop zet. Voor mij is het uiteindelijk de beste beslissing gebleken, maar er gaat geen dag voorbij zonder dat ik denk aan: Wat als... :(.
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit klopt niet helemaal? denk 3 mei? (of nee dat kan ook niet? misschien wat duidelijkheid?)

    sterkte in ieder geval!
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    Je formuleert het alsof je je keuze allang gemaakt hebt. Je ziet het kind houden als voor jezelf kiezen (oftewel je weet dat je dit het liefste wilt) en je overweegt alleen een abortus in de hoop dat je die kerel ermee terugkrijgt (voor hoelang dan? zie je jezelf oud worden met hem samen? of vind je een relatie van 2 jaar ook een abortus waard?).
    Lijkt me niet moeilijk dus. Kind houden en wat er met die man gebeurt zie je wel.
     
  14. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hmmm vreemd verhaal,
    Als je op 3 maart positief test ben je in augustus 5 maanden verder en dus al veel langer dan 13 weken zwanger... ;)

    Maar mocht het allemaal toch kloppen:
    praat erover met mensen die je goed kent en laat je goed voorlichten over alles.

    Sterkte ermee...
     
  15. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Even gerekend en als je op 3 maart posi hebt getest ben je op 11 augustus rond de 23 weken.
    En zou je nu rond de 29 weken ver zijn.
    Ergens een rekenfoutje of typfoutje gemaakt?
    Niet dat het nu uitmaakt voor de situatie met je (ex)vriend.
    Abortus plegen voor hem zou ik nooit doen, je krijgt er enorm spijt van en hem er waarschijnlijk niet mee terug, er zijn nog andere opties;
    1: je gaat er zelf voor (wat je vast wel zou lukken)
    2: Je kunt de kleine afstaan.

    Er zijn gelukkig genoeg hulp instanties die je verder kunnen en willen helpen.
    Ga eens navraag doen en ik hoop dat je snel je rust vind en dat je er uit komt.

    Sterkte!!
     
  16. Liesben

    Liesben Niet meer actief

    ik zat ook al te denken...op 3 maart erachter komen en 11 augustus pas 13 weken zijn? Misschien bedoelde je 3 juli?
    Ennieweej. Ik denk dat je jezelf af moet vragen of je dat echt wilt...een abortus in de hoop dat je je vriendje terug krijgt.
    Ik zou er nog geen 2 sec over na hoeven te denken. Een man die zo reageert ben ik liever kwijt dan rijk.
    Nog los van het feit dat je inmiddels al 17 weken ver bent...maar dat is een andere discussie.
     
  17. Lin71

    Lin71 Fanatiek lid

    19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Kies voor jezelf en het kind. Mocht je terug gaan naar je vriend en kiezen voor een abortus dan komt het toch tussen jullie in de te staan. Hij heeft duidelijk geen respect en verantwoordelijkheid. Net als zijn moeder.
    Hoe staan je ouders er tegen over? Je hebt volgens mij al een keuze gemaakt door te werken en je studie te stoppen.

    Succes en sterkte met alles.
     
  18. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Ze zal wel 3 juni bedoelen, rond die tijd wist ik het ook en we zijn bijna net zo ver.

    Om op je verhaal te reageren...
    Jij bent blij met de zwangerschap, dus het weg laten halen zou ik sowieso niet doen. Bovendien is het al een echt mensje, helemaal af, en hoeft het alleen nog maar te groeien, kun je dat wel over je hart verkrijgen? Daarbij vind ik dat je vriend lang genoeg de tijd heeft gehad om ervan te zeggen wat hij vond, maar nu is hij wel een beetje laat vind je ook niet?

    Denk je zelf dat je relatie nog goed kan komen na wat hij gedaan heeft en hoe hij je voor het blok heeft gezet? Als je jullie kindje houdt is er een kans dat hij nog van gedachte veranderd, maar als jij het weg laat halen omdat hij het wel, kun je hem dat ooit vergeven? Ook ik zou zo'n man liever kwijt dan rijk zijn!

    Hij wil nog geen vader worden, nou maak hem maar wakker want dan is hij een beetje laat, hij wordt het namelijk al. Of hij zijn verantwoordelijkheid neemt is een tweede, maar ik denk dat jij het ook prima in je eentje red. Je hebt je studie al afgebroken en bent gaan werken, je weet wel wat je moet doen en hoe je je moet redden. Heb je ook nog familie en vrienden die achter je staan? Dan komt het met jou en de baby wel goed!

    Sterkte!
     
  19. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    als t zo'n mama'skindje is zou ik lekker voor jezelf en je kindje kiezen .
    en zeker niet hopen dat hij terugkomt als je het kindje weg zou laten halen ,
     
  20. Eliesje

    Eliesje Niet meer actief

    Laat die vent voor wat het is. Wat een slappe zak zeg! En z'n moeder lijkt wel een boze heks in je verhaal.

    Kies voor je kindje!!! Laat ze het heen en weer krijgen.

    Sorrie hoor maar ik word echt woest van zulke verhalen over kerels zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
     

Deel Deze Pagina