Bijn twee - huilerig wakker worden een fase?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by justme1974, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Onze dochter wordt in juli 2 jaar en hoewel ze prima slaapt verder, vragen we ons wel het volgende af;

Ze wordt heel vaak een beetje huilerig en mopperig wakker. Dat is voor haar vast niet leuk kan ik me indenken. Ons maakt het wat onzeker; waarom is dit? Ze wordt ook wel eens goed wakker, om het maar zo te zeggen. Dan hoor je haar lekker brabbelen en spelen.

Is dit iets wat bij de leeftijd hoort? Zou ze zo vaak dromen? Is het wat anders?
    Ze is niet ziek, heeft geen koorts etc. Is vorige week wel verkouden geweest en heeft in december/januari een maandje in het ziekenhuis gelegen. Maar na thuiskomst is het niet erger geworden. het ging juist ook weer een tijdje goed namelijk.

Kan het overigens zijn dat ze nog een soort sprong maakt? Want in de tijd dat ze wel goed wakker werd, zat ze ook overdag lekkerder in haar vel.

Iemand enig idee, herkenning, tips?

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Ook mijn dochter wordt de laatste tijd weer wat huilerig wakker, inderdaad niet gezellig (voor haar en voor ons). Ik word er ook wel onzeker van en vraag me dan vaak af wat er aan scheelt. Heb zelf ook al aan dromen gedacht of misschien hoektanden die gaan doorkomen. Maar ze heeft het wel al eerder een poosje gehad, dus het woord sprongetje kwam ook wel bij me op. Tips... tja, jammer genoeg heb ik die niet, ik lees dus even met je mee.
    Sterkte in ieder geval!

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Ergens heb ik dat gevoel dus ook! Maar helemaal zeker ben ik er dus niet van. Het is ook wel vaker zo dat ze in die "toestand" wakker wordt en daarna weer in slaap valt. Fijne leeftijd toch :D:$

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    het gaat hier inderdaad ook met fases...

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Toevallig werd mijn zoontje net ook huilerig wakker, hij heeft de laatste tijd trouwens ook steeds een middaghumeur. Geen idee hoe het komt. Ik laat hem nu even mopperen, meestal gaat het mopperen dan over in kletsen tegen zijn knuffels. Als ik hem er nu uit haal dan gaat hij over de rooie, dus vooral even laten liggen.

6. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hier heel lang geduurd tot nog week terug en is 2,5 maar heb elke keer gezegd van nee je hoeft niet zo wakker te worden, gewoon mama of papa roepen want dit is niet leuk, en s avond zeggen we van , wat zeg je als je wakker word(eerst ook nog met lampje ivm vroeg wakker worden gedaan) en dan zegt hij mama i il eruit( ik wil eruit) en dan kom ik en dan gaat goed alleen als ik hem s middags terug doe(hij kan zonder) dan word hij nog eens zo wakker. grrr word je gek van want hij blijft chaggi dus dan maar niet meer te bed, heo jong ze ook zijn , ze snappen veel en zijn niet gek., succes

7. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Heel herkenbaar! Hier ging het een hele tijd goed, maar sinds een paar weken ook negen van de tien keer jengelig of echt huilend wakker, zowel 's ochtends als 's middags. Toen het een paar weken terug weer begon, zat hij ook vaak met zijn vingertjes in zijn mondje. Ik dacht dus dat het met het doorkomen van een kiesje te maken had. Hij zit nu al een aantal dagen niet meer met z'n handje in zijn mondje, maar wordt toch vaak nog jengelig wakker. Meestal is het goed zodra we op zijn kamer komen, maar een enkele keer gaat hij dan juist nog meer overstuur en heeft ie echt een kwartiertje nodig om rustig te worden. Denk dat ie dan misschien te vast geslapen heeft?

Hopen dat het weer een van die vele fases is...

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft het ook. De ene dag erger dan de andere! Nu heb ik hem al weer een paar keer horen gillen of piepen. Hij valt wel meestal zelf weer in slaap meteen.

Ik denk dat het een combinatie is van dromen en zijn kiezen. Vorige week zijn namelijk zn laatste kiezen aan de bovenkant doorgekomen. Dus wie weet zijn die aan de onderkant nu wel aan het pesten.

En ik denk dat het soms dromen is, omdat hij soms zijn bed uitkomt en naar onze kamer komt lopen en dan ineens echt wakker schrikt. Net alsof hij slaapwandelt (wat goed zou kunnen...mijn broertje deed dat ook altijd en het is haast hetzelfde!)

Ik doe er niet zoveel mee. Als het nodig is leg ik hem terug is bed. Maar ik ga niet tegen hem praten e.d. want dan wordt ie aleen maar wakker en is het helemaal drama!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties heeft het ook alweer een tijdje en sinds gister weten we waarom: er komen 5 tandjes en 2 kiezen door. Arm mannetje. Dus dat kan het ook nog zijn!

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

het is inderdaad 1 van de vele fases. tussen de anderhalf en de 2 hebben kinderen vaak nog een sprong of 2/3 die nergens beschreven worden lijkt het wel. vaak uit zich dat in slecht slapen, veel ( huilend) wakker worden (al dan niet door beangstigende dromen), dwars en drammerig doen overdag, nee roepen enzo een voorproefje eigenlijk van de ik ben 2 en ik zeg nee toestand. veel kinderen kunnen "ineens" niet meer alleen spelen en moeten vermaakt worden en hangen de hele dag aan mama's been. en laten nou veel mensen juist rond deze tijd een tweede kindje verwachten. dan kan je dus je lol op. tel daarbij op dat veel kindejs rond deze tijd emerdere tanden en/of kiezen tegelijk! krijgen. na de tweede verjaardag breekt meestal weer een wat rustigere periode aan. tot de echte ik ben 2 toestand begint.

Share This Page