Johannesbroodpitmeel, enorme klonters en welke fles/speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Riverdale87, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Omdat L. en N. allebei flink spugen ben ik johannesbroodpitmeel gaan gebruiken, maar op de een of andere manier krijg ik de fles niet goed gemaakt.

    Ik doe:

    Nutrilon en johannesbroodpitmeel mengen, water koken en dat vervolgens mengen met de poeder. De fles dan roeren met een vork en dan koud water er op. De fles klontert verschrikkelijk en is te dik voor een kleine speen. Het gaat te snel door de grotere speen.

    Dus, welke fles/speen? Ik heb Difrax en dr. Brown geprobeerd.
    Hoe maak ik de fles zonder klonten?

    Ik kan me dit van bij de oudste niet herinneren, snap er niks van! Ik gebruik en natuurlijke variant johannesbroodpitmeel trouwens.
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Gek inderdaad, zoals jij nu beschrijft deed ik het bij de oudste ook en dat werkte prima. Gebruik je misschien teveel johannesbroodpitmeel? Ik weet niet precies hoe de verhoudingen zijn met pure johannesbroodpitmeel, ik heb toen d'r tijd alleen een nutriton van nutrilon gebruikt, deed daar volgens mij 2 schepjes op een fles van 150/5 en dat dronk hij dan uit de difrax fles met M-speen. Weet alleen dat je van pure johannesbroodpitmeel veel minder nodig hebt.

    Hopelijk komt er nog een reactie waar je wat meer aan hebt dan de mijne. :D
     
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Vanwege de klonten gebruikte ik de pure vorm niet meer in combinatie met een kleine speen (bij mijn oudste geprobeerd). Ik deed water op drinktemperatuur in de fles, dan het melkpoeder, johannesbroodpitmeel erop en roeren. Heb ook difrax flessen.

    Nu heb ik dus gewoon johannesbroodpitmeel van het kruidvat in huis voor mijn pasgeborene, geen pure vorm dus, en deze klontert niet en gaat goed met de difrax S speen.

    Zou ook liever de pure gebruiken, erg jammer dat ie zo klontert .
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Het klontert waarschijnlijk omdat het water te warm is hierdoor mengt de johannesbroodpitmeel niet goed en gaat die klonteren.
    Ik meng voeding en johannesbroodpitmeel en maak dan de fles op de juiste temperatuur. Daarbij doe ik het poeder en roer het met een lepel.

    Onze zoon drinkt uit een avent fles met maat 2 speen, uit maat 1 krijgt hij t wel uit maar dan slaapt hij na 60 cc.
     

Deel Deze Pagina