@ debby, fijn dat de echo goed was! @ kris, mooi buikje al zeg! @ stephanie, zo'n muilkorf klinkt niet verkeerd tegen het sloopgedrag. Onze hond is nu ook vet in de puberteit (7.5 maand oud) en hij sloopt werkelijk alles. Theedoeken, handdoeken, deurmatten, het traphekje waar hij achter zit. Pfff... Wat een mooi buikje al trouwens! Gaaf ook, die dubbele piercing. Ik heb em alleen boven mijn navel, maar die groeit er langzaam uit, dus die zou ik er eigenlijk uit moeten halen. Anders ben ik bang dat het litteken heel lelijk wordt als ik straks zwanger ben.. @ suus, wat een heftige nacht is dat geweest zeg. Doe nog maar lekker rustig aan meis *knuff* @ dreamer, beterschap! Keelontsteking is echt niet fijn :S @ all, ik hou ook een relax dagje. Vorige week erg druk geweest met mijn huiswerk en gisteren de hele dag gewerkt. Dus nu ff relaxen. Was vrijdagavond bij een toneelstuk. Het heette "waterkou" (of The Glasshouse). Was heel apart, maar heeft me wel geraakt.
Vriendlief is hier bezig met huiswerk, maar hij probeert zich er zo makkelijk mogelijk vanaf te maken en vraagt mij steeds vanalles. Ik wil hem best helpen hoor, maar het is meer een kwestie van voorzeggen dan dat hij het ook echt zelf geprobeerd heeft. DUs ik laat hem maar een beetje aankloten en chagerijnen (hij geeft zoooo snel op en dan wordt hij saggo..)
@ Nen: ja ze vind het niet leuk maar ze doogt 'm wel, ze probeerd niet om dat ding er met alle moeite ervan af te krijgen... we gaan morgen zien of het werkt... k geloof dat kristel of dreamer vroeg of ik dit probleem al bij de dierenarts had voorgelegd, hij zegt dat ik haar een bot oid moet geven waar ze op kan knauwen, nou die heeft ze heel veel, maar na een tijdje is ze die beu.... en ze gaat ook gewoon door tot de blaren op haar bek staan heb ergens gelezen dat het een raskenmerk is, dus we gaan maar proberen om er het beste van te maken...
Hm raskenmerk? Was ook een golden he? Hier is ie echt verschrikkelijk aan het puberen. Hij luistert niet, kliert, sloopt etc. Maar ik heb het er graag voor over hoor. Het is ff een periode waar we doorheen moeten en dan is het volgens mij een dikke sul. Wij hebben een Kong voor hem, misschien ken je dat? Daar kun je allerlei eten in proppen en het kost ze vaak veel moeite om em leeg te krijgen. DIe vindt lars erg leuk!
zoo ben weer ff thuis.. mijn schoonouders komen zo langs.. en daarna gaan we weer naar suus toe.. we blijven daar pannenkoeken eten.. gezellig...
ja he gaby gezellig.. wij gaan maar even filmpje kijken ondertussen.. ik wilde opruimen maar dat wil pascal niet
@desiree: ik heb juist het gevoel dat het een jongen gaat worden.. over een week of tien weten we het. ik ga ff douchen..misschien tot zo en anders later deze dag nog wel een keer..
Mijn sloperd had ook alles wat de dokter had gezegd (kauwstaven, botten, kongs (enige speelgoed wat langer meegaat dan 5 minuten) Maar toch was de vloerbedekking, de bank en de kussens veel leuker om aan te knagen. Gelukkig moest dat spul toch allemaal weg toen wij gingen verhuizen, maar vrolijk word je er niet van natuurlijk. Gelukkig heeft ie er maar even last van gehad. Hoop dat jullie hondjes ook snel erdoorheen zijn! En nu ben ik er vandoor! Fijne dag verder dames
@ Nen: ja idd hier ook een golden, hier duurt die fase al wel heel erg lang... een kong ken ik inderdaad, maar volgens mij is bailey daar te dom voor hihi... ze snapt niet dat ze het lekkers eruit moet peuteren... de laatste heb ik weggegooid omdat ik het brood met gebraden gehakt wat erin zat er zelf ook niet meer uitkreeg en dat ging schimmelen... wij hebben nu een plastic bot met een rubberen bal in het midden en daar kun je 2 koekschijven aan doen, dat vind ze even leuk maar daarna is ze het weer beu...
fijne dag dreamer... bij ons hadden ze een antiknabbel spray aangeraden, dat zou een vieze smaak geven... dus ik met mijn grote bek: die muur waar ze aan knauwt zal toch zeker ook niet zo lekker smaken...
oh dus zij is ook al aan de muur begonnen! Hier nog een. Als hij straks klaar is met slopen, moeten we de muur opnieuw behangen en de trap opnieuw verven. Het is echt een drama. Als ik hem in zijn mand stuur, blijft hij daar ook niet langer dan 1 minuut. DUs het lijkt wel alsof je alleen maar bezig bent met hem corrigeren...
Oke gelukkig mijn hond is dus niet de enigste! Hier worden de deurposten aangevreten en de tafels. Gelukkig moet ons huis nog opgeknapt worden en wil ik in de toekomst nieuwe meubels, maar 'k word er niet vrolijk van. Die van ons is ook gek op z'n speeltjes en daar kauwt ie voornl. op. Maar soms is 't weer even raak en dan is 't de deurpost weer. Mijn man zou 'm even plagen onder 't afdrogen maar kwam per ongeluk met de theedoek in z'n oog. Piepen dat ie deed. Echt heel zielig! Hij knijpt nu nog steeds wat met zn oog. ff afkijken of hij er morgen nog last van heeft. Veel plezier allemaal! Wij gaan er zo vandoor. Tot vanavond!
het is inderdaad een fase waar elke hond bijna last van heeft, wij als baasjes worden daar niet vrolijk van, maar zullen er doorheen moeten.... er staan niet voor niets allemaal advertenties op marktplaats --> Gratis af te halen: Lieve hond bijna 1 jaar oud... over 2 weken komen hier een nieuwe salontafel en een nieuw dressoir, vandaar dat wij nu zijn begonnen met de muilband... ze kan er wel mee drinken en mee hijgen, maar krijgt haar bek niet ver genoeg open om te knauwen...
Ja ze doet het bij ons ook al niet meer dagelijks gelukkig, maar ze moet er helemaa vanaf... nu een tijdje de muilband om en dan gaan we het weer langzaam zonder proberen (op hoop van zege)
Mijn ouders hebben het vroeger ook gehad bij hun golden. Ze hebben toen groene zeep gesmeerd op de dingen waar hij op kauwde en binnen no time was het afgelopen!
@ Nen: dat is wel een goeie, alleen groene zeep op de muur, daar wordt ie ook niet mooier op dus wel laten het maar zo hihi....