Ik ben Mila 17jaar oud en al 2 jaar een relatie en misschien een groot probleem. Ik slik al een half jaar geen pil meer omdat ik er migraine van kreeg. Sindsdien gebruiken we de condoom en "voor het zingen de kerk uit". Deze maand hebben we 2 x de comdoom vergeten. Mijn cyclus is al een half jaar onregelmatig. Meestal rond de 30 dagen maar heb ook 1 keer 73 dagen gehad en 1x 20 dagen. Nu is het al 6 weken geleden. Ik moet om de 2 uur naar de wc wat ik nogal veel vind want normaal plaste ik 2/3 x per dag. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat mijn ongi eraan zit te komen, dit had ik 2 weken geleden wel. Toen had ik lichte ongi krampen en steken in mijn darmen. Ook had ik rond die tijd 5 dagen lang hoofdpijn. Ik durf geen test te doen want ben bang dat mijn ouders erachter komen en ben bang voor het resusltaat. Daarom probeer ik via deze weg wat advies te krijgen. Denken jullie dat ik zwanger ben of niet met die klachten. Ik ben niet misselijk en heb op het moment nergens last van alleen het vake plassen. Behalve dan 2 weken geleden.
als je het 100% zeker wilt weten, dan ga je een test halen. bij de etos liggen de testen gewoon in de winkel en hoef je er niet om te vragen bij de kassa. volgens mij bij sommige Kruidvats ook. Heel veel succes!
inderdaad toch even testen en het misschien onder ogen moeten zien, hoe vervelend ook. en ik zou met je huisarts gaan praten over andere voorbehoedsmiddelen, misschien heb je wel baat bij de nuvaring ofzo, een vriendin van mij heeft ook zware migraine waardoor ze geen pil slikt, maar de nuvaring werkt voor haar wel.
Je moet echt ff een test doen. Misschien kan je dit bij je vriend thuis doen of bij een goede vriendin? Je vindt er vast wel iets op! En als je niet zwanger bent en het ook niet wil worden, dan adviseer ik je andere voorbehoedsmiddelen te nemen. Voor het zingen de kerk uit slaat natuurlijk nergens op. Heb je dat niet geleerd op school? Denk eens aan de prikpil, een spiraaltje of de nuvaring?
ja ik weet dat voor het zingen d kerk uit weinig zin heeft, daarom doen w ook nog condoom erbij. Ik weet natuurlijk wel dat dit minder effectief is dan een pil. EN als ik zwanger ben is het echt volledig mijn eigen schuld. Maar mijn vraag was eigenlijk: Die buikpijn en steken en hoofdpijn enzo die ik 2 weken geleden had, kan dat op een zwangerschap wijzen of maak ik mezelf alleen maar gek?
Dat kunnen wij niet zien vanaf hier. Ik kan niet in je buik kijken om te zien of er iets zit. Dat kan alleen een test. Bij een zwangerschap kun je allerlei symptomen hebben, maar je kan ook helemaal niets voelen. Vandaar dat niemand je dat antwoord kan geven. Succes!
Je zult echt een test moeten doen, om erachter te komen of dat je zwanger bent. Symptonen van een naderende menstruatie en een zwangerschap kunnen dicht bij elkaar liggen. Dus dat zal je geen duidelijkheid geven. Je kan de test wel uitstellen, maar stel dat je zwanger bent zul je er toch echt aan moeten geloven en uitstellen heeft dan totaal geen nut. Je kan ook eventueel naar de huisarts gaan en laten testen, hij heeft het beroepsgeheim om het niet aan je ouders te mogen vertellen. En waar nodig is kan je huisarts je begeleiden. Sterkte ermee. Groetjes Tamara.
Ik sluit me volledig aan bij mijn voorgangers. Alleen een test kan je zekerheid geven en hoe eerder je het indien het zo mocht zijn, hoe beter. Een test kun je overal doen, en zelfs buitenshuis in een plasticzak weggooien zodat je ouder het niet vinden. Echter wanneer het onverhoops zo mocht zijn, zou ik direct samen met je ouders, of een andere volwassenen gaan praten en kijken wat je wilt. Verder raad ik je aan om inderdaad een ander conceptiemiddel te zoeken dan de pil, er zijn veel mogelijkheden, tot pleisters aan toe. Overleg dit met je HA, weet hij dat je er niet tegen kunt? In iedergeval veel sterkte en ik hoop spoedig duidelijkheid voor je. Laat het ons even weten als je wilt. Sterkte en groetjes, Krissa
Ja ik heb besloten om 2 weken te wachten en als ik dan nog niet ongesteld ben geworden maar gaan testen. Misschien is dit weer zo;n hele lange cyclus die ik een aantal maanden geleden ook heb gehad. Als ik het wel zou zijn, zou ik geen abortus doen, daar geloof ik niet echt in, alleen als je het kindje niks te bieden heb. Financieel zou ik het makkelijk redden maar ik maak me zorgen omdat ik net aan een hele goeie en leuke opleiding ben begonnen. Ik laat het weten zodra ik weet of ik het wel of niet ben
Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent (dat zeggen we hier niet vaak!) Maar ik ben blij dat je wel je verantwoordelijkheid zult nemen als het wel zo is!
Hoi meisje17jaar, Je zit in een lastig pakket, maar eigenlijk wil ik je aanraden om nu toch al te gaan testen. Behalve dat je dan zelf uit de onzekerheid wordt gehaald, zijn er ook al een aantal dingen die je juist nu in de zwangerschap moet laten of juist doen. Zoals het slikken van foiliumzuur (erg belangrijk in dit stadium!) en bepaalde dingen die je beter niet kan eten. Ik snap dat dit heel moeilijk voor je is, maar wie weet is het wel loos alarm en ben je erg opgelucht en zit je niet in die onzekerheid de komende twee weken. Mocht je toch zwanger zijn kun je dat beter nu weten dan over twee weken. Je komt er sowieso toch wel een keer achter. Heel veel succes met alles en als je vragen hebt stel ze gerust hier! groetjes Trees
en je ongie kan ook uitblijven door de stress die je kan hebben omdat je misschien denkt zwanger te zijn weet ik uit eigen ervarring .
Gewoon gaan testen! Als je wel zwanger bent kun je dat beter nu weten dan over 2 weken. Over 2 weken zit je weer met hetzelfde probleem als nu, dus waarom zou je wachten..
Meid gewoon testen. Kom op joh je bent 17 en geen 10. Je weet dat je je verantwoording moet nemen dus waarom dan nog 2 weken wachten. De dames in de winkel zullen je ook niet vreemd aankijken als je een test gaat afrekenen en al deden ze dat wel er zijn ergere dingen op de wereld. Even kiezen op elkaar en testen dan weet je meteen waar je rekening mee moet houden.
ben t helemaal met de voorgangsters eens.. gewoon test halen.. desnoods ff bij HA.. die heeft zwijgplicht wat je ouders betreft.. ff ochtendurine meenemen en binnen 5 minuten weet je hoe of wat...