Jong..??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder24, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Laatste hoorde ik iemand zeggen, ik vind iemand van 24 nog erg jong om kinderen te krijgen..

Dat heeft me aan het denken gezet.. Ik zelf denk dat kinderen krijgen niet echt leeftijd gebonden is (boven de 21 natuurlijk en voor je 40e)

Wat vinden jullie, is 24 jaar een (te) jonge leeftijd om een kindje te krijgen?

Ik zelf ben 24 , maar word begin september 25..

2. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    als jij vind dat je toe bent aan een kindje krijgen samen met je partner dan moet je dat gewoon doen en vind ik dat je je niks aan moet trekken van een ander alleen jullie samen kunnen daar een beslissing over nemen en niemand anders

3. visje84

visje84 Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.512
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat vind ik niet! ( je te jong bedoel ik hiermee ) ikzelf ben 25 en als het allemaal goed gaat ben ik 26 als dit kindje geboren wordt. Maar de tijden zijn gewoon wat veranderd, vroeger was het normaal rond je 20e aan kinderen te beginnen terwijl dit nu bijna met 10 jaar verhoogd is. ik denk dat dat meer te maken heeft met de carierre van moeders dan het te jong zijn. En wie zegt dat iemand van 24 niet al meer volwassen is dan iemand van 30?

Diegene die dit tegen je gezegd heb, hield waarschijnlijk alleen rekening met zijn/haar eigen referentiekader, en gaf vanuit daar een oordeel. moet je je niet teveel van aantreken. als jij er klaar voor bent is het toch goed?

4. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ visje ik ben het helemaal met je eens

5. mammienes

mammienes Actief lid

10 mrt 2010
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ik vind het ook niet te jong hoor! het verschilt echt per persoon! Ik had op mijn 22 ste een koophuis, was getrouwd en raakte zwanger. Ik kreeg ook van sommige mensen afkeurende ogen maar daar had ik lekker schijt aan! is toch leuk voor die kids om een jonge moeder te hebben? nu ben ik 28, mijn oudste zoon is 6 en mijn jongste zoon is 4 ! En gaat super hoor! ben wel inmiddels gescheiden van hun vader, maar heb mijn leven weer lekker opgepakt en woon inmiddels samen met mijn huidige vriend en wij gaan voor een kindje van ons samen, dus voor mij word dat dan nummer 3!

Luister niet teveel naar andere mensen en doe je eigen ding! als je het allemaal kan redden waarom dan niet?

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik word zelf de 31e 24, ben ook getrouwd, vaste baan, koophuis, etc.
    Ik vind mezelf niet (te) jong, ik sta goed in het leven en kan niet wachten op een lief klein wondertje!

Sluit me helemaal bij visje aan!
    Fijn weekend, hopelijk blijft het zonnetje schijnen!

7. Yvonne79

Yvonne79 Lid

4 jul 2008
    44
    0
    0
    Hoi

Wat is jong?? Ik was 17 toen de eerste kwam, 19 toen de tweede kwam, 21 toen de 3de kwam, en nu de 4de op komst is ben ik 31.

Maar persoonlijk vind ik 24 nog wel meevallen hoor.

Liefs Vonnie

8. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    onzin je bent er aan toe wanneer je er aan toe bent. En als je alles overdacht hebt en het financieel mogelijk is zeg ik lekker doen!! Ik ben ook 25 !!! En mijn eierstokken rammelen al een aantal jaren uit elkaar en mijn klok tikt ook steeds harder!!

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    vind het zeker niet te jong !

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    #10 Snoopy82, 14 mei 2010
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
    Zolang je een stabiele relatie hebt met je partner en jullie staan er beide achter en je zit financieel ook wel goed dan vind ik leeftijd maar een getal ( voor leeftijden boven de 18jr)

het is jou keus en 25 vind ik mooie leeftijd

11. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    vind ik ook zeker niet te jong.. als je voelt dta je er klaar voor bentmoet je er lekker voor gaan!

12. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Wij zijn beide 21 en we zijn eraan toe....en als je eraan toe bent vind ik dat je niet langer moet wachten...ongeacht wat andere mensen ervan zeggen!!
    dus gewoon er lekker voor gaan!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik vind 24 niet jong..Soms zie je mensen van 19 die alles op de rit hebben, denk dan aan vaste baan, koophuis, goede relatie etc die en kindje willen geen probleem. Echter tegenwoordig wordt kinderen krijgen uitgesteld en ligt de gemiddelde leeftijd erg hoog, vind ik dan.
    Maar kan me er wat bij voorstellen dat mensen wachten totdat ze alles in hun leven op orde hebben, bij de ene is dat 21 bij de andere 30.
    Ikzelf ben net 23, alles op orde, dus ook wij gaan voor een 1e kindje..en vind 23 een mooie leeftijd.

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik vind 24 ook niet te jong hoor! ik ben nu bijna 28 en was zelf al 3 jaar geleden toe aan kinderen, alleen mijn vriend was dat nog niet, dus ja dan moet je wel wachten he. kijk je hebt tienermoeders die denken toe te zijn aan kinderen(en dan heb ik het over onder de 18) maar dat vind ik echt te jong.maar 24 vind ik een mooie leeftijd hoor!

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik was net 21 toen ik beviel van mijn zoon en die was geplant.
    Ik ben nu ook 24 en we zijn al ruim 1,5 jaar bezig proberen zwanger te worden van een 2de kindje.
    In mijn omgeving zijn er veel meiden die rond deze leeftijd ook kinderen krijgen (en het lijkt haast een trend maar ik zie nu tegenwoordig ook veel 18 jarige met een kinderwagen lopen de laatste tijd).

Ik vind dat je niet mag zeggen dat een bepaalde leeftijd ervoor staat.
    De 1 is er op zijn 20ste aan toe en de ander pas op haar 40ste,dat is heel persoonlijk.
    Ik zou me er niet veel van aantrekken,zei zijn niet de gene die het doen moeten en je moet doen waar jij je het beste bij voelt en als jij denkt dat je er klaar voor bent

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nee hoor meid, je bent echt niet te jong. Ik zelf was 24 toen ons dochtertje is geboren (werd 1 maand later 25).
    Niks van aan trekken en gewoon doen waar jij een goed gevoel bij hebt.

Liefs,
    Duveldraakje

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb een goede relatie, een leuk huis en allebij een goede baan. Ben net 22, maar weet al een tijdje dat ik pcos heb, ben dus ook onder behandeling en toen ik de eerste keer bij de apotheek kwam voor de hormonen zei de apothekersassistent ; Je moet hierbij echt anticonceptie gebruiken anders ben je zo zwanger! Ik heb een beetje bot gezegt dat dat ook de bedoeling was.. Ze keek heel raar en zei ; Oh maar je bent nog zo jong!

Domme mensen, je moet het doen als je jezelf er goed bij voelt, en als je het kind een veilige gezonde stabiele leefomgeving kan bieden.

18. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee hoor!!! Ik wild eop m'n 18e al moeder worden. Maar heb er toen heel bewust voor gekozen om te wachten. Toen ik een relatie kreeg voelde ik me daar niet prettig genoeg bij om aan kinderen te beginnen, dus heb ik het nog uitgesteld. Ik was 27 toen mijn dochter is geboren. Had ik op mijn 23 mijn huidige partner gehad en alles, dan was het vast eerder geweest...

Doe waar jullie je goed bij voelen. De buitenwereld heeft altijd een mening klaar!

19. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    ik was zelf 20 toen ik mijn zoontje kreeg, was 19 toen ik zwanger werd. Heb er altijd een beetje moeite mee als mensen oordelen over wat ze "te jong" vinden.
    Moeder zijn is niet leeftijdsgebonden.

toen brandon 2 maanden oud was ging ik met mijn zwangere vriendin (toen waren we alle twee 20) iets drinken bij de hema.
    Je zag gewoon wat sommige mensen dachten als ze ons zagen. Grrrrrr.

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik vind 23 niet te jong.. Ik ben zelf ook 23.. Jullie voelen zelf het beste aan wanneer jullie er klaar voor zijn.. Daar heeft een ander niets over te zeggen :)

(Als we naar anderen zouden 'luisteren' zouden we ook geen vlees eten, roken, alcohol drinken.. etc..)

Je voelt het vanzelf aan! :)

Deel Deze Pagina