Jonge (aanstaande) mama's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door yasmine04, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    owjaa.. en behoorlijke drinker echt in de zin van verslaafd?
    Kon je niet normaal je dag doorkomen zonder alcohol?

2. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ik rook zelf niet en nooit gedaan oo maar mijn schhonmoeder heeft haar hele zwangerschap gerookt nou en met mijn vriend en schoonzusje is niets mis hoor...

tuurlijk het is niet goed, maar om meteen te zeggen dat het vrijwel zeker is dat je je kind iets aan doet.. vind ik ook weer ver gaan

knap van je dat je in een keer gestopt ben met drinken je zult ene goed voorbeeld zijn voor andere

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Het lijkt me ook best moeilijk om te stoppen hoor. Zelf lustte ik ook wel een borrel. Vanaf dat we hebben besloten dat we zwanger wilde worden ben ik gestopt met alcohol drinken.

En het gaat niet om het feit dat het je kind kan schaden, dat weten we allemaal.
    Het is m.i meer het feit, dat wanneer er iets is, je nooit zeker zult weten of je het had kunnen voorkomen.
    Mijn moeder rookte als een schoorsteen, zodra ze zwanger was is ze gestopt, zodra ze het zkh uitliep, begon ze weer ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    jaa tuurlijk weet ik dat het slecht is en dat mijn kindje er iets door kan krijgen... maar hij/zij kan er ook net zo goed niks van krijgen....

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel..? je weet het gewoon nooit...

Grr wil ook wel stoppen hoor maar tis zoooooo moeilijk!

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee niet verslaafd ging er niet speciaal voor naar de winkel maar was nooit de bob en savonds thuis vond ik een wijntje ook lekker

Kdenk dat je met dit soort dingen niet degene in je hoofd moet houden waarmee niets is maar met degene die wel wat hebben...misschien motiveerd dat

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Het is ook niet zeker dat je kindje er iets van krijgt.. Ik denk alleen dat je het risico niet moet willen lopen. Je vergeeft het jezelf straks niet als je kindje iets mankeert..

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kijk Mw21...

Daar is t verschil al..;)
    Jij ben niet verslaafd... lust gewoon heeel graag een drankje..

Ik daarin tegen heb wel een verslaving.. wat dus even iets anders werkt..als gewoon iets lekker vinden..;)

En hoe kan ik naar mensen kijken die wel wat hebben van t roken als ik die niet ken?

8. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ mw

sorry voor mijn ondertoon hoor maar zulen we het gezellig houden.

als we lekker allemaal ons eigen doen is het goed toch...
    sam stopt als ze daaraan toe is, en op dit moment is dat nog niet zo..

laat haar nu lekker genieten van haar zwangerschap ipv haar zo op te jagen...

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik weet ook hoor dat ik een risico loop...

Maar een gestresste mama, een sagerijnige mama, een 'droevige' mama... is dat wel goed voor je kindje?

En begrijp me niet verkeerd hoor.. voor de rest ben ik lekker gezond bezig... fruitjes eten, foliumzuur slikken enz.

10. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ja maar ze zal het toch zelf moeten doen, daar kunnen wij niet aan bijdragen.

ik zie het aan mijn vriend ik kan het blijven zeggen maar hij stopt wanneer hij er klaar voor is.

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat klopt, jouw vriend maakt die keus voor zichzelf.. Sam moet voor 2 mensen kiezen... Ik weet zelf hoe moeilijk het is om te stoppen...
    En idd je moet het voor jezelf doen, maar door te zeggen sam rook maar lekker door word ze ook niet echt gestimuleerd om te stoppen :p

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Roken in de zwangerschap brengt duidelijke risico’s met zich mee. Zelf roken, maar ook veelvuldig verblijf in een rokerige omgeving kan een nadelige invloed op de zwangerschap hebben. In sigaretten zitten schadelijke stoffen die zorgen voor een verminderde doorbloeding van de placenta (moederkoek) en daardoor een verminderde zuurstoftoevoer naar het kind

Even het dikgedrukte stukje...

Hebben jullie nog advies hoe ik dit kan vermijden thuis en bij vrienden?
    Hele dag buiten staan?:D

13. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    nee dat doe ik ook niet maar wij kennen haar niet en wie ben ik om iemand die ik niet ken te beoordelen...

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik veroordeel haar niet ik geef mijn mening, dat is wel degelijk iets anders..

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik kom me even mee bemoeien haha voordat jullie mekaar allemaal opeten!:p

Er staat BEoordelen... niet VERoordelen.... sorry lizzy:):p

16. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ze weet dat ze moet stoppen en ik geloof ook wel dat ze dat gaat doen maar wat heeft zij eraan dat wij zitten te zeiken op haar. ze gaat er echt niet spontaan van stoppen..

als je slim genoeg bent om onveilige seks te hebben en bewust zwanger te raken dan ben je ook slim genoeg om te weten wat daarbij komt kijken en wat wel en niet goed voor je is.

neem ik aan.....

17. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    zullen we gezellig over het weer van morgen praten...

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahahha sorry hoor dames.. maar moet hier stiekem wel een beetje om lachen:)

Heeeeerlijk zoon discussie op zn tijd!:D

Als jullie maar wel weten dat ik jullie hierna nog even lief vind hoor..;)

Maar waar blijven de reacties op mn dikgedrukte stukje over in rokerige ruimtes zitten?;)

19. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    denk dat iedereen weet dat drank/drugs/sigaretten/stress slecht is,, maar het is erg moeilijk om gewoontes en verslavingen te doorbreken!!
    Weet het zelf ook! Uiteindelijk is meeroken ook (wat je hebt dikgedrukt) erg slecht en is vaak niet te vermijden.. maar als je samenwoont, is het misschien al wel makkelijk dat je vriend buiten gaat roken! En met een beetje respect ook de mensen die op bezoek zijn naar buiten!! Vind het wel onzin om als je bij je moeder bent haar naar buiten te sturen :p maar misschien kan je vragen of dat ze niet heel de kamer blauw wilt paffen hahaha ;)
    Tzijn maar tips he.. kijk zelf maar wat je er mee wilt doen.!

Nou ik snap er hier niks van hoor! zoveel steekjes, miselijk, en al een paar dagen serieus heel duizelig!! maar gewoon ongi.. heb nu op dag 7 bruin slijm met een beetje roze rood bloed ertussen. Je zou toch zeggen dat je op dag 7 zeker bruin bloed moet hebben en niet roze rood!!!!
    Als ik het op dag 10 nog ben ga ik ff de doc bellen ;)

Deel Deze Pagina