Jonge baby, wanneer aanleren ritme/zelf inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emm27, 28 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.808
    354
    83
    Jeetje, mijn derde kind, ik zou denken dat ik het allemaal nog zou moeten weten haha. Maar mijn dochter is ruim 3 weken oud, is tevreden, krijgt bv op verzoek en slaapt wel goed. Wel vaak nog op de arm en valt vaak tijdens het drinken ook in slaap.
    Ik vroeg me alleen af, tot wanneer is dat ook al weer? Dat je ze zo o veel op dexarmxlaat slapen ipv wakker in bed leg?

    Zelf inslapen doet ze snachts keurig maar overdag lukt dat nog niet.

    Uiteraard verwacht ik nog totaal geen ritme enzo, en geniet ik heerlijk van mijn slapende baby op mijn borst, maar ik wil ook dat ze leert zelf in te slapen wanneer ze er klaar voor is, mijn zoontje heeft dat ook nooit gekund als baby en dat was erg lastig en ook wel sneu.
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Hier zwanger van de vierde. En eerlijk gezegd weet ik het ook al niet meer :roflmao:
    Ik moet wel zeggen dat ik onze baby's niks aanleer. Ze ontwikkelen zich in hun eigen tempo. De een is daar natuurlijk sneller in dan de ander. Sommige baby's hebben ook meer huidcontact nodig dan andere baby's. Ik zou me er niet druk om maken. En als je je handen vrij wil, hup, baby in de draagdoek :)
     
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Bij mijn 2de was dat pas met 8 maanden.
    Daarvoor wandelen we hem in slaap in de wandelwagen en deed hij overdag daar de dutjes in terwijl hij in de gang stond
     
  4. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Tja iedere baby is weer anders. Ons meisje hebben we vanaf een week of 8 wakker in haar bedje gelegd, dat ging prima (als in, duurde in het begin even voor ze sliep maar geen hysterische huilbuien ofzo). Ze snapte al vrij snel dat het bedje om in te slapen was en zocht zodra ze er in lag haar slaaphouding op. Ze gaat nu lachend naar bed en ze staat lachend op. Voor ons werkte dit goed.
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Denk dat het echt per kind verschilt. Dochter vanaf 6 maanden, en dat was vooral oefenen en proberen wat hielp. Volgens mij ging het toen met 8 maanden goed. Zoontje met 6 weken overdag al in zijn kamertje en dat ging gelijk goed!
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had een vrij strak ritme voeden, verschonen, even knuffelen en na 45 minuten weer naar bed. Ze meldde zich om de 3 uur.
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Niet. Dat wees zichzelf wel. De een had me langer erbij nodig dan de ander.
     
  8. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Mijne kan het nog steeds niet :roflmao:
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Meteen in de kraamweek... maar dat was bij mij, bij iemand anders kan het weer anders zijn. Zou het gewoon proberen. Lukt het niet dan is ze er of niet klaar voor..
    Hier deed hij dat dus wel, maar hield hem soms lekker bij me. Heerlijk zo’ slapend kind op je ❤️
     
  10. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik ben met 3 maanden begonnen. Toen begon hij ook bijna op het kdv. Aangezien ze daar niet altijd de tijd hebben, vond ik het prettig dat het hem toen een beetje eigen werd, om zelf in slaap te vallen
     
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik begon met 10 wk met oefenen (sliep alleen op de arm en eerst ook nog in kinderwagen maar daarna ook niet langer dan half uurtje). Heeft me paar weken gekost en nu kan ze t zelf maar lukt niet altijd om haar rust te vinden dus soms wieg ik nog.
     
  12. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Dat kwam vanzelf, ineens rond 9-10 weken ging hij doorslapen klokje rond. En overdag ook een stuk beter in slaap vallen. Daar heb ik niets voor hoeven doen:)
    Zorg dat je kindje comfortabel is, volle buik, schone luier, knuffelen. De 3 R'en. Een fijn kamertje, niet te warm of koud gekleed. Meer Kan je niet doen denk ik.
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    E sliep tot 6 mnd op mijn buik .... nooit in de wieg gelegen, stond mooi te shinen maar gebeurde niets mee :| Toen merkte ik wat aan haar, dus in haar eigen bedje gelegd, nog een week bij ons gestaan en hup hup, naar haar eigen kamer en sliep als een kanon.

    De S-jes zijn een ander verhaal, die slapen nog steeds het aller aller liefst op mijn hoofd :roflmao: Die hebben weinig slaap nodig en “alleen” slapen hebben ze helemaal een hekel aan.
     
  14. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Wij hebben haar gelijk in dr eigen bedje gelegd. De kraamhulp deed dat en ik wist niet beter en het ging gelijk goed. Zou het gewoon proberen.
     
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Bij dochter met 4 weken. Ze was een beetje pittig. Geen huilbaby, maar slapen in bed: ho maar. Totdat cb aanraadde om te gaan inbakeren. En een strak ritme aan te houden. Ik bleek haar achteraf te lang wakker te houden, wist ik niet. Dus na 1,5 uur moest ik haar geloof ik weer wakker en ingebakerd in haar wiegje leggen. Eerste x was drama, maar al snel was ze eraan gewend en konden we haar wakker en ingebakerd (Pacco doek) in haar wiegje leggen. Mijn zoontje sliep overal waar hij kon en was heel makkelijk, maar is nu weer een pittige peuter:confused:
     
  16. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Direct. Maar nog wel wisselend want sommige momenten slaapt hij gewoon liever op de arm oid. Hij is bijna 9 weken en kan nu wel sinds een week of 2 goed zelf in slaap vallen in zijn wieg. En sinds een paar dagen plakt hij sommige slaapjes aan elkaar zonder dat in terug hoef. Dan hoor ik hem jengelen, ga ik kijken en slaapt hij weer.

    In de nacht slapen we samen. Vooral ivm de vele nachtvoedingen.
     
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Vrij snel maar ik paste me aan naar wat onze dochter wilde. Als ze in de nacht wakker was voor een knuffel of voeding dan deed ik dat, en als ze doorsliep dan vond ik dat ook best.
    Ze slaapt nog in de co sleeper naast mij en slaapt door vanaf een maand of 2.
    Zoon was ook heel makkelijk maar die wilde dan weer niet naast mij slapen ( onrustig) dus die lag al na 1 week in zijn eigen ledikant op zijn kamer.
     
  18. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Onze oudste heeft daar jaren over gedaan. Jongste kon het vanaf de geboorte van nature. Geen pijl op te trekken dus. Overgeven en volgen in het ritme hebben wij gedaan.
     

Deel Deze Pagina