Jonge moeders (onder 25)

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door LolaBloem, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hoii

    Tot mijn grote verbazing, ontdekte ik vandaag dat er heel veel oude bekende meiden rond mijn leeftijd nu moeders zijn geworden. Ik dacht dat ik een beetje voorliep aangezien ik nu zwanger ben van de 2e. Blijkt grotendeels van hen ook zwanger van een 2e!

    Iedereen zal vast een andere weg hebben bewandeld gedurende de zwangerschap om een stabiele basis te vormen voor haar kind. Dit is niet altijd makkelijk. Vooral niet als je al een bagage draagt van een verleden waardoor je jong zelfstandig moest worden. Ik dacht ik open deze topic, kunnen we de ups en downs met elkaar bespreken indien daar behoefte aan is? Ik zal hieronder reageren met iets over mijzelf en ben benieuwd hoeveel jonge moeders ook op zp zitten!

    (ik gebruik het woordje ''tiener'' bewust niet, omdat ik dat echt niet vind klinken voor een meerderjarige. Mama's boven de 25 zijn ook jong hoor :oops:)
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik zou niet herkend willen worden dus zal niet veel persoonsgegevens vrijgeven. maar.....:

    ik ben inmiddels al 21. Op mijn 20e moeder geworden van een prachtige dochter. Ik ben gepland zwanger geraakt. Wil hierna wel even een rem erop en genieten van de kids.

    Toen ik zwanger was van de eerste heb ik een poging gewaagd om te studeren. Helaas door omstandigheden op school en privé toch gestopt en na de geboorte van de eerste heb ik alleen maar gewerkt. Ik zit er nu wel aan te denken om een studie op te pakken, maar dat zie ik nog wel met de tijd..

    De papa van mijn eerste kindje is dezelfde papa van mijn tweede. Wij zijn getrouwd en wonen samen. Hij is ook een jonge papa.

    Ik zie dat huisvesting bij veel jonge moeders echt een probleem is, hoe was dit bij jullie gegaan? Ik zal wel meer over mezelf vertellen als er andere mama's ook meekletsen :D

    Enjoy !
     
  3. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik wil wel mee kletsen maar ik ben dan nog officieel geen moeder, maar ik ben 21 en zwanger van onze eerste. Getrouwd met de papa, en we wonen samen in een nieuwbouwhuis. Man heeft een vaste baan, ik heb helaas door de zw geen contractverlenging gehad, balen. Wel tof zeg dat je nu al zwanger bent van de tweede, zit een mooi leeftijdsverschil tussen vind ik.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben 25 en heb 2 kinderen (helaas is de 3e gestopt met leven een aantal weken geleden).
    Ik ben op mijn 20ste bevallen van de 1e, zat nog op school en heb deze af kunnen maken. Ben tussen mijn examens door bevallen haha.
    Huisvesting was geen probleem, aangezien mijn man een woning had gekocht, helaas duurde de oplevering langer dan gepland waardoor ik 2 maanden met baby bij mijn moeder heb gewoond.
     
  5. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Ik ben pas 26 en heb 5 kinderen waarvan oudste 10. Maar te oud voor dit topic haha
     
  6. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ben 24, getrouwd en heb 3 kinderen. Was net 21 toen de oudste geboren werd.

    Ik ben tbm. We hebben een koophuis dus gelukkig geen problemen met huisvesting.
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Shit, Ik ben ook oud inmiddels :cry::p net 28, 4 kinderen. Was 19 bij de eerste, 26 en bij de 4e
     
  8. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoi! Ik ben 23 en was nog net 4 dagen 20 toen ik beviel van mijn dochter Esmée. Ik heb in 2 jaar tijd een baan gevonden, een opleiding afgemaakt en hebben een koopwoning. Huisvesting is dus geen probleem. Samen met de papa van m'n dochter (hij is nu 29, ouwe zak).
    Wellicht kunnen we een appgroepje starten want ik zit niet meer zo vaak op het forum :D
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik ben ook net te oud (26), maar was 22 toen de oudste werd geboren. Waren toen 2 jaar getrouwd en hadden al 2 jaar een koophuis. Beiden een afgeronde MBO opleiding en een vaste baan (vast contract), dus een stabiel inkomen.
     
  10. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik was juist nog 18 bij mijn eerste en 24 van mijn 2e. De eerste jaren wat gesukkeld door ontslag van mijn ventje . Nu stabiel , we huren en hij werkt vast. Ik ben een hm maar van plan halftijds te gaan werken.
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier was ik 23 toen mijn zoontje was geboren.

    Woon inmiddels 2 jaar samen met mijn vriend.
    Hier ook snel zwanger geraakt en zal niet ontkennen dat het zware tijden heeft gehad voornamelijk in onze relatie.
    Dan vooral van hoe we alles gaan doen enzovoort, of we rond kunnen gaan komen.
    Maar eigenlijk nu de kleine eenmaal is geboren, vullen we elkaar goed aan en gaat alles vanzelf en heeft het allemaal zijn eigen weg gevonden.
    Het voelt ook echt wel als gezinnetje, daarnaast ben ik huismoeder en werkt mijn vriend. :)

    Kan natuurlijk niet vooruit kijken, maar zie mij wel oud worden met mijn vriend en misschien nog 1 of 2 kinderen erbij.
     
  12. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Onze dochter is eind mei geboren. Ik ben 24 jaar.
    Huis was geen probleem eigenlijk. We wonen in het oosten dus hier zijn de huisprijzen iets lager en mijn vriend heeft eigen bedrijf en studeert erbij en ik heb een vaste baan. Hierdoor vorig jaar een huis kunnen kopen :)
    We zijn bewust voor een kindje gegaan, ik wou altijd graag jong moeder worden.
     
  13. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb op mijn 21ste zwanger geraakt en op mijn 22ste bevallen van onze dochter. Ik ben nu 24 en wij wonen samen en hebben gelukkig alles goed op orde.
     
  14. Qaayin

    Qaayin Lid

    8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    Hier 23 en een zoontje van bijna 5 maanden. Geregistreerd partnerschap met de vader sinds 2017 en zijn inmiddels al bijna 8 jaar samen! Huisvesting hier ook geen probleem eigenlijk, we hebben een leuk flatje gekocht 2 jaar geleden. Nu langzaamaan op zoek naar een eengezinswoning.
    Nu bezig met een tweede opleiding en daarna hopelijk lekker aan het werk voor 2/3 dagen in de week.
     

Deel Deze Pagina