Louen is voor mij niet duidelijk of het een jongen of een meisje is. Filip vind ik veel mooier, maar zie ik wel graag met Philipe als spelling. Maar als Filip nog steeds mooier dan Louen.
Beiden leuk, maar omdat de schrijfwijze Philip(pe) mijn voorkeur heeft boven Filip (daar lees ik in de vlugheid ook al snel Flip& vind Ph ook gewoon mooier dan F), heb ik voor Louen gestemd. Overigens zou ik deze ook nét wat anders schrijven, namelijk als Louèn (loe-WEN).
Ik vind beide namen leuk, maar Louen gestemd omdat ik Philip een mooiere spelling vind. Ik las de titel als "Flip of Louen". Wat @hummeltje5 zegt is nog wel een ding. Louèn lees ik als (lou-WEN) en Louen kan ook als "LOU-un".
Dankjewel allemaal. Ik zou voor Filip met een F gaan omdat ik Ph heel klassiek vind, Filip misschien wat hipper (de Noorse versie). Bij Louèn heb ik het idee dat de klemtoon te veel op de EN ligt, Louen spreek ik uit als loe-wun. Daar kunnen we nog even over nadenken.
Ik ben Louen alleen nog maar bij meisjes tegen gekomen. Vind het een mooie naam maar in mijn hoofd dus echt een meisjesnaam. Ik vind de optie Lowen dan inderdaad mooier zoals hierboven genoemd.
Filip, mooie klassieke naam. Louen is niets mis mee, maar ik ben in de regel geen fan van unisex namen.
Beide namen zijn niet echt mijn smaak, maar als ik moet kiezen dan Filip. Ik vind Louen ingewikkeld qua schrijfwijze (zie van alles: Louèn, Louwen etc) en ik ken twee meisjes met deze naam. Vind Filip ook minder een hypenaam
Vind ze beide niet echt leuk de ene oudbollig de ander te hip en meisjesachtig als ik echt uit deze 2 moet kiezen dan Filip/Philip