Jongensnaam keuze?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Somelove, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam(en) zouden we moeten kiezen?

  1. Olle

    5 stem(men)
    7,1%
  2. Fosse

    8 stem(men)
    11,4%
  3. Moos

    16 stem(men)
    22,9%
  4. Fedde

    33 stem(men)
    47,1%
  5. Noam

    8 stem(men)
    11,4%
  6. Jidde

    5 stem(men)
    7,1%
  7. Jip

    9 stem(men)
    12,9%
  8. Benja

    6 stem(men)
    8,6%
  9. Novan

    20 stem(men)
    28,6%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    21
    14
    3
    #1 Somelove, 28 aug 2020
    Laatst bewerkt: 28 aug 2020
    Al eerder heb ik een topic geopend met inspiratie voor jongensnamen. Heel veel mooie reacties, maar we zijn er helaas nog steeds niet uit! We hoopten een naam te vinden waar we mega enthousiast over zouden zijn, dat is helaas nog niet gelukt. Ons lijstje voor nu in niet zo (althans, de eerste 5) willekeurige volgorde:

    1,2,3. Olle (ò-luh) of Fosse (fos-suh) of Moos
    4. Noam (noo-am)
    5. Fedde
    6. Jidde
    7. Jip
    8. Benja
    9. Novan

    Melle vinden we ook heel leuk, maar kan echt niet i.v.m. nabije familie.

    Onze achternaam begint met de klank lèh, en heeft dus de laatste twee letters van de eerste naam als eerste letters. Je spraakt ze dus wel anders uit (luh en leh), maar dit laat ons wel meer twijfelen nog. En dat mensen Olleke Bolleke gaan zeggen. Fosse weten we niet of iedereen ook daarwerkelijk het -se blijft gebruiken en dat vinden we niet zo leuk, want we willen graag een 4-5 letterige naam met 2 lettergrepen. Fedde zijn we bang dat het afgekort tot 'fat' van dik. Noam wordt in het Engels als noom (of anders lijkt het misschien op no one ) uitgesproken. Moos vinden we ook leuk, maar heel veel honden heten vaak zo. Jidde wordt afgekort jit, is ook niet zo heel lief en vinden we ook net wat minder dan de andere. Jip, we willen eigenlijk graag 4 of 5 letters en twee lettergrepen, Jippe vinden we alleen misschien wat minder, beetje jolig ofzo. Benja en Novan zijn ook erge twijfels, vinden die andere namen wat liever en frisser misschien...

    EN

    Een beetje stom, maar ik wil vragen of vooral de mensen die van zulk soort namen houden (Scandinavisch, Nederlands) willen stemmen. Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar hun mening! Mocht jij meer van Engelse, Franse, Italiaanse namen of namen met X, Y, Z, dubbele eindletters, hele lange namen, dan mag je uiteraaaaaard ook gewoon reageren, maar zou je dan misschien niet willen stemmen? Dan heb ik een beetje een overzicht wat mensen die van dezelfde soort namen houden ervan vinden. :rolleyes::D Niet lullig bedoelt, gewoon wanhopig hahaha :roflmao:

    EN

    De namen hierboven, zouden jullie zo willen heten? Als jongen van 6, 25 of 50? Zijn er nog dingen die jullie zien waar we nog rekening mee moeten houden? :$
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ga even een andere reactie geven dan je vraagt ;) Maar waar je hopelijk wel wat aan hebt.

    Aan de hand van je uitgebreide omschrijving vraag ik me af of deze namen niet nèt nog wat meer bij jullie passen:

    Ole ipv. Olle
    Foss ipv. Fosse
    Maas ipv. Moos
    Nolan ipv. Noam& Novan
    Ferre of Fender ipv. Fedde
    Jitse of Hidde ipv. Jidde
    Jop ipv. Jip.
    Of evt. nog Joppe, Jappe, Jelle of Jillis.
    Benji ipv. Benja

    Verder denk ik nog aan Mels of Pelle ipv. Melle.

    En wat vind je van Hessel of Wessel? En Rinze?
     
    Somelove vindt dit leuk.
  3. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    21
    14
    3
    Haha suggesties mogen ook altijd hoor! Ik ben alleen wel heel selectief, kritisch en heb overal wel een associatie bij. Het is al een wonder dat we überhaupt een lijstje hebben haha. Heb overal ook echt nog varianten op gezocht, maar vind t dan toch allemaal niks.. Voel me altijd nogal een beetje lullig om dan te zeggen dat ik t niks vind haha. En ik ben natuurlijk bang mensen te beledigen die hun kindje wel zo hebben genoemd, nou mensen.. neem mij maar niet serieus want ik ben gewoon enorm mega kritisch.
    :| Ik reageer even op al je suggesties erachter, thanks voor je meedenken in ieder geval!!! :D:D
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik heb op Fedde en Novan gestemd.

    Misschien nog:
    Lasse
    Sverre
    Jelte
    Melle
    Sijmen
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen dank hoor! :)
    En gewoon kritisch blijven: dè naam geef je tenslotte maar 1 keer :)

    Het is dat je namen best wel ver uit elkaar liggen, dus ik vind het vrij lastig om compleet nieuwe namen toe te voegen hieraan.

    Wel denk ik nog aan Jelte, Jelmer en Quinten (vraag me niet af hoe ik aan die laatste kom, gezien het toch weer een heel andere naam is dan jullie rijtje).

    Qua Scandinavische namen denk ik nog aan Sven, Sverre, Kjell, Kjeld, Kian, Liam, Stach/Stag en Magnus.

    PS: is het jullie eerste kindje of zijn er nog namen van grote broer (s)/zus (sen) waarbij ik het in een bepaalde hoek kan zoeken?
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat ik zelf een mooie Scandinavische naam vind die je ook niet vaak hoort in NL: Sindre.

    Moos is zo'n oubollige naam die veel wordt gebruikt in grapjes: Sam en Moos kwamen in een bar :p

    Nr 5 vind ik wel leuk :)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik vind Fedde en Noam heel erg leuk! Novan ook maar daar hangt volgens mij een beetje een associatie mee.
     
    Somelove vindt dit leuk.
  8. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ik heb Fedde gestemd, vind ik echt by far het leukste van jullie rijtje.
    Nog wat ander namen:
    Hidde, Jonas, Joas, Olaf, Ilay, Alev, Emil, Viggo, Bendt, Espen, Stian, Thias, Nathan
     
    Somelove en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Aries

    Aries Niet meer actief

    Grappig, ik had door je namenlijstje niet geraden dat jullie smaak Scandinavisch/Nederlands zou zijn. :D
    Het mooist vind ik Noam (waarvan ik me overigens niet kan voorstellen dat iemand het als Noom uit zou spreken), maar die is dan weer Hebreeuws, past misschien wat minder bij een Hollands kindje.
    In de categorie Hollands vind ik Fedde en Jidde wel leuk.
    Scandinavische namen zie ik volgens mij niet in je lijstje, of zijn die allemaal al afgevallen?
     
  10. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ik heb Fedde en Benja gestemd, erg leuk!
     
  11. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ik vind Noam ( was dat geen snoep) en Moos vreselijk, Benja vind ik ook niet zo.
    Maar de andere namen vind ik allemaal wel leuk.
    Het leukst Olle ( vind Ole ook niet leuk, klinkt als uitroep) en Jidde op 2.
     
    Somelove vindt dit leuk.
  12. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    21
    14
    3
    In het Engels wordt Noam uitgesproken als Noom, vandaar! En Fosse en Olle zijn zeker Scandinavische namen (en momenteel ook onze favorieten).

    Hebben jullie met Fedde niet de Fedde le Grand associatie?
     
    Aries vindt dit leuk.
  13. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    21
    14
    3
    Ben heel benieuwd naar je associatie met Novan :D
     
  14. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    21
    14
    3
    Haha thanks voor je reactie, en dat snoepmerk is Moam (uitspraak mauwam) ;)
     
  15. Aries

    Aries Niet meer actief

    Wist niet dat Olle en Fosse Scandinavische namen waren, dan zat ik ernaast. :) Ik ken alleen Ole en dacht dat Fosse Fries was.

    Noam in het Engels klinkt voor mij meer als No-um, al neigt het snel uitgesproken inderdaad wel naar Noom. Wel anders inderdaad dan in het Nederlands of Hebreeuws.

    Is het erg als ik niet weet wie Fedde le Grand is. :D Die associatie heb ik dus niet. Is het een negatieve?
     
  16. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Ik moet daar wel meteen aan denken, sorry.


    Die Fedde die jij noemde heb ik ook nooit van gehoord, ken 1 Fedde: een grappig blond mannetje.
     
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik heb/had de associatie totaal niet, maar lees wel eens hier dat mensen hem een beetje volks vinden.
     
  18. Somelove

    Somelove Lid

    29 mei 2020
    21
    14
    3
    Grappig, die associatie had ik ook helemaal niet! Is dat hetzelfde met Nolan? :rolleyes:
     
  19. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Die associatie heb ik hier ook te horen gekregen bij onze namenjacht bij Nolan. We hebben hem lekker wel zo genoemd haha en alleen maar leuke reacties ontvangen in onze niet volkse wijk ;)
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maoam ;)
     

Deel Deze Pagina