Jongensnaam: Medivh

Discussie in 'Babynamen' gestart door Alexandra2008, 4 nov 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Mijn man kwam op het idee om onze zoon Medivh te noemen. (Spreek uit: Mèdiev) Het is een personage uit een videogame dat wij beide leuk vinden. Ik ga de naam steeds leuker vinden, maar nu is mijn man bang dat hij dan altijd zijn naam moet gaan spellen omdat het een unieke naam is.
    Wat vinden jullie van deze naam?
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ingewikkeld. Vind het ook geen mooie naam trouwens. Klinkt een beetje als ‘me dief’
     
  3. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    De klemtoon ligt op de eerste lettergreep.
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Dat zal best, maar zo lees ik het wel ;)
     
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.755
    4.718
    113
    Vrouw
    Niet mijn smaak, maar ook niet vreselijk lelijk.
    Als ik de naam zie, spreek ik het niet meteen goed uit. Als ik hem hoor, is het voor mij ook niet duidelijk hoe ik hem schrijf. Dus dat zou ik wel meenemen in je besluit.
     
  6. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zag de topic titel en dacht gelijk aan het spel! Maar ben bang dat je het inderdaad constant zal moeten spellen en ook erbij zeggen hoe je het uitspreekt. Op zich zijn er speciale namen genoeg, dus als jullie beide er goed bij voelen...

    Zelf vind ik het personage achter de naam (waar sommige mensen die het spel kennen dus meteen aan denken) iets dat mij zou tegenhouden de naam te gebruiken. Hij kon er misschien zelf niets aan doen, maar uiteindelijk heeft hij wel slechte dingen gedaan.

    Maar stiekem ben ik wel jaloers hoor, dat jullie beide een naam uit dat spel mogelijk achten ;) die van mij moet er niets van hebben :p
     
    Alexandra2008 vindt dit leuk.
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.867
    3.637
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat voor videogame is het? Maw kan je zoon straks als veertiger op kantoor vertellen waar zijn naam vandaan komt?

    Is de naam alleen bekend van de videogame? Denkt straks iedereen meteen aan de videogame als ze zijn naam horen, of komt de naam vaker voor? Als voorbeeld: is het een Olaf of een Bambi?

    Ik vind het geen fantastische naam, maar ook geen vreselijke. Ik denk wel dat je zoon zijn naam vaak zal moeten gaan spellen. Als het voor jullie allebei de naam is, laat je dan niet tegenhouden.
     
  8. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik vind het een beetje Midden-Oosten klank hebben. Als een getint jongetje deze naam zou hebben zou ik hem niet zo raar vinden, maar wel nog altijd moeilijk uitspreek en schrijfbaar. Als het een jongetje is die hoog blond is zullen m’n wenkbrauwen wel even gaan fronsen en vind ik het niet passen..
     
    Koektrommel, Aries en In your eyes vinden dit leuk.
  9. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Medivh is een 'mage' (tovenaar) in World of Warcraft. We hebben een zoontje van 6 die we Merlijn genoemd hebben, dus dat past wel bij elkaar.
    Het is een naam waar je zeker aan moet wennen, gewoon omdat ie uniek is.
    Ik hou helemaal niet van populaire namen helaas.
     
  10. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik vind het ook een Arabische klank hebben. Hij zal wel (donker)blond haar gaan hebben, maar ik vind dat geen probleem. Er zijn ook Arabieren met blond haar. ;)
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind ‘m leuk! En ja, dat ga je moeten spellen, maar dat moet ik bij de namen van mijn dochters ook en die spel je echt zoals je ze uitspreekt, achternaam idem... Qua spelling heb je het ook zo uitgelegd toch?
     
    Alexandra2008 vindt dit leuk.
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik merk dat ik het wel belangrijk vind als een naam past bij het uiterlijk :) maar gewoon doen wat jij prettig vindt en je vooral niet laten tegen houden door anderen.
     
  13. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ja als het een Nederlands kindje is vind ik het wel een aparte naam. Want de naam klinkt zo buitenlands.
     
    Alexandra2008 vindt dit leuk.
  14. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nee, ik vind het geen leuke naam. Denk dat ie ook vaak na zal geroepen worden als; hé dief!
     
  15. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Zolang het maar een harten-'div' is. ;)
     
  16. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Nee sorry vind het geen mooie naam.
     
  17. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee, sorry.. echt helemaal niet leuk..
     
  18. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja, hij gaat altijd zijn naam moeten spellen. Nog nooit gehoord en zou ook geen idee hebben hoe ik het moet schrijven/uitspreken. Maarrr vind dat persoonlijk nooit een reden om een naam niet te geven. Mensen kunnen er heus wel aan wennen
     
  19. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Nee sorry niet leuk.
     
  20. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.867
    3.637
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat is 2 maal Me-, alleen al om die reden zou ik nog even verder kijken.
     

Deel Deze Pagina