jongensnamen drama.. naam bij Jack

Discussie in 'Babynamen' gestart door Skippy87, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

    Skippy87 Actief lid

    22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Inmiddels weten wij dat we een zoon krijgen.. en dan nu de volgende stap: de naam.
    Voor een meisje waren we er al uit, maar een jongen was erg moeilijk.
    Het worden sowieso 2 namen.
    Mijn top is al jaren Oliver, Mees, Noah en Hidde. Daarnaast nog een hele reeks opgenoemd en zelfs lijsten gemaakt, maar mn man kraakt alles af..
    Zelf komt hij alleen niet met namen, en als ik dat zeg, dan zegt hij dat we nog genoeg tijd hebben.
    Op een gegeven moment zei hij dat hij de naam Jack leuk vindt. Ik vind die naam ook wel leuk, maar komt voor mn gevoel wel echt op de 5e plaats, en ik vind hem ook alleen leuk met een passende 2e naam, niet dat het een mengelmoesje wordt van namen, ik wil graag dat de 2e naam ook internationaal uitspreekbaar is, en t liefst ook internationaal "bekend".
    Ik dacht nu dus aan Jack Oliver, Jack Benjamin of Jack Noah (en nog meer, maar dit was mn top) niet mijn favoriet als eerste, maar dan als 2e naam..
    Nu wordt weer alles afgekeurd.. mijn man wil nu een Nederlandse naam.
    Ik heb gezocht en gezocht.. alle lijsten op internet af, maar ik kan geen Nederlandse naam vinden die ik passend en leuk vind. Hidde vinden we beiden bijvoorbeeld leuk, maar ik vind het niet echt passen na Jack.. vind Hidde als 1e naam leuker.
    Opnieuw komt hij zelf niet met namen, en als ik aandring " hebben we nog tijd zat".. uitstelgedrag omdat het lastig is..
    Ik heb nu t gevoel van " de eerste naam is al min of meer jouw keuze en niet mijn favoriet, dan wil ik op zn minst dat ik blij ben met de 2e naam.
    Iemand ideeën???
     
  2. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Jack, Jackie

    Jack Oliver vind ik wel leuk!
     
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Jack Oliver vind ik echt heel leuk, en ben het met jou eens dat je allebei elkaar een beetje tegemoet komt. Als je Jack als eerste naam hebt denk ik niet dat een echte Nederlandse naam er ooit leuk als tweede naam bij staat. Misschien namen die je eigenlijk overal wel tegenkomt? Eventuele opties:

    Jack Thomas
    Jack Arthur
    Jack William
    Jack Cristopher
     
  4. babybolly

    babybolly Actief lid

    7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    En kijken voor een andere eerste naam??

    Mik/Mick
    Joep
    Jip
    Dean
    Cas
    Julius
    Boris
    Daan
    Timo
    Job
    Finn
    Gijs
    Beau
    Benjamin
    Tijn
    Levi
    Luca
    ...
     
  5. babybolly

    babybolly Actief lid

    7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kick en Skip...ook beetje apart, maar wel leuk...
     
  6. Lappie

    Lappie VIP lid

    27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Jack Olivier ;)
     
  7. Skippy87

    Skippy87 Actief lid

    22 mrt 2013
    438
    1
    0
    We zijn er uit! Man heeft gezocht en kon niets naar wens vinden.. vind oliver toch wel oke "als het dan wel echt de 2e naam is en de 1e jack blijft"
     
  8. Storm

    Storm Niet meer actief

    Dat schoot mij ook meteen door het hooofd! :D
     
  9. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Leuk dat het Jack Oliver wordt!
     

Deel Deze Pagina