Jools Geo Duo ervaringen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door CarpeDiem1983, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CarpeDiem1983

    17 mei 2015
    82
    5
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo alllemaal,

    In november mogen wij ons tweede vriendje verwachten! Er zit dan 1,5 jaar tussen de twee knullen in. Ik hoor verschillende verhalen over het wel op niet aanschaffen van een Duo wagen.

    Ik wil sowieso geen wagen waarbij twee kindjes naast elkaar zitten, dat lijkt me zelf niet fijn wandelen.

    Maar er wordt vaak tegen me gezegd dat een kindje van 1,5 nog niet geschikt is voor een 'meerijdplankje' en ik hou zelf veel van wandelen dus daarom lijkt de Jools Geo Duo mij wel wat. We hebben nu de Jools Day en daar ben ik erg tevreden over.

    Ik ben erg benieuwd naar tips/reacties van jullie.

    Groetjes!
     
  2. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier gekozen voor donkey, waar kindjes dus wel naast elkaar zitten.
    Dit terwijl ik eerst juist als jij dacht, geen wagens met kindjes naast elkaar.
    Maar nadat ik meerdere wagens met kindjes boven/onder getest heb, ben ik snel van mening veranderd.
    De joolz duo is de onderste bak héél erg laag. Lijkt me echt funest voor de rug om steeds te moeten bukken. Daarnaast mis ik de boodschappenmand echt. Ik kan dan geen eens de boodschappen doen. Ze hebben zo'n tasje dat je aan de zijkant kan hangen maar daar passen misschien net twee stokbroden in :D
    Meerijdplankje vind ik sowieso een onding trouwens. :)
     
  3. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Kijk eens naar de Uppababy Vista. Ik blijf het hier zeggen haha maar heb het idee dat hij nog onbekend is en lijkt mij ideaal (wij hebben hem gekocht maar nog niet gebruikt).
    Hierbij zitten kinderen niet naast elkaar (er zijn veel mogelijkheden voor plaatsen van zitjes ed), tweede zitje is niet heel laag, je houdt de grote (!) boodschappenmand ook bij tweede zitje en is goedkoper dan Bugaboo (Jools hebben wij volgens mij niet naar gekeken)
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier zit straks 14 maanden tussen onze kindjes. Vorig jaar de joolz geo earth2 gekregen van mn ouders dus die wil ik ook uit principe niet verkopen :) dus wij gaan hem uitbreiden naar duo.

    Ja de kindjes zitten boven elkaar maar eerlijk? Heeft een babytje daar nou last van? Tegen de tijd dat ze om zich heen gaat kijken etc kan de oudste op een plankje. En doe je een zit gedeelte aan de onderkant voor als de oudste moe is.

    Alleen ik ga de grote mand missen ja ;)
     
  5. LittleDove

    23 jun 2014
    13
    15
    3
    Huisvrouw
    Wij hebben de Joolz Geo Duo aangeschaft toen de tweede op komst was (zoon was 18 maanden bij geboorte dochter). Eerst heeft dochter vooral onder gelegen in de bak (dat vond ik een nadeel, je hebt geen bak voor boven). Nu zit dochter vooral bovenin omdat zij het meest in de wagen zit. Als zoon ook in de wagen gaat, gaat hij onder, hij is vrij groot en zwaar dus ik laat hem er gewoon inzakken. Ik ervaar dat zeker niet als een minpunt. Ik ben zo enorm blij met die wagen, ik kan gewoon door een enkele deur heen zonder dat er een tweede deur geopend moet worden, het is fantastische kwaliteit en je kunt hem in zn geheel, met twee zitjes inklappen (voor inklappen met tweede zitje laat je de duwbeugelstang lang, dan inklappen, dan duwbeugel inschuiven). Ik heb er een haak aan voor de boodschappen, of ik neem een rugzak oid mee. Ook de luiertas hang ik er gewoon overheen. Dat loopt overigens iets minder comfortabel omdat hij door het tweede zitje erg naar achteren hangt maar hé. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik hem niet eerder aangeschaft heb. En nu is er de Joolz Geo2, die is mooi! :thumup: Oh, onze Joolz heeft ook al meerdere vliegreizen overleefd, in de Prampack.
     
  6. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik heb een duowagen waarin de kindjes dus wel naast elkaar zitten, en dat gaat echt supergoed! De wagen past gewoon door alle standaard deuren (dus ook door alle deuren in huis) en ik ben nog geen winkel tegengekomen waar ik niet in kan :) Lijkt mij ook heel vervelend om steeds te moeten bukken, en ik zou de boodschappenmand heel erg missen.
     
  7. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.639
    592
    113
    Hier ook gekozen voor de Donkey, terwijl ik die in eerste instantie echt niet wilde. Ik vond echter een nadeel van de Joolz dat je als je alleen met je baby loopt deze dus ook onder ligt, (wieg was niet bovenop te plaatsen), en dat je geen boodschappenruimte hebt als je met twee kindjes loopt deed m de das om. Met de donkey kan ik overigens vrijwel overal naar binnen, gewoon door de deuren in huis, en rustig boodschappen doen met alle bergruimte. Ik zie vaak mensen verbaasd kijken waar ik alle spullen toch weer laat :).
    Mijn tip is dus om vooral te proberen in baby speciaal zaken. Je zou nog wel eens verbaasd kunnen worden over wat je fijn vindt of juist niet!
     

Deel Deze Pagina