Joolz Day 3: zwart of grijs (of toch zilver?)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Spritsmetmelk, 26 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zwart of grijs?

  1. Zwart

    24,1%
  2. Grijs

    75,9%
  1. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Hi!

    Wij zijn aan het kijken naar een kinderwagen en op de Joolz Day 3 uitgekomen. Nu twijfelen we echter tussen de kleuren.

    In de winkel zagen we de 'silver' variant met zwart onderstel. Vonden we erg mooi, maar die komt uit de tailor collectie en is niet meer leverbaar (mocht ik hem toch kunnen vinden, dan is hij waarschijnlijk een heel stuk duurder gezien de tailor collectie sowieso duurder was).

    Dus nu willen we kiezen uit de volledig zwarte variant en de zwart met grijze variant.

    Beide heel mooi, voordelen aan zwart is dat het overal bij matcht (met een mooie tas bijvoorbeeld van Mozz Bags of die leuke teddy tas van Studio Noos;) ), lekker rustig oogt omdat het één geheel is qua kleur én ik het gewoon mooi vind. Nadeel is dat je er meer op ziet én dat ik bang ben dat 'ie verkleurd. We hopen er langer dan met één kindje mee te doen. En dan is de grijze natuurlijk ook een hele mooie optie.


    [​IMG]


    [​IMG]

    Daarom mijn vraag: wie heeft er ervaring met een zwarte kinderwagen (stof) van Joolz? En hoe is deze ervaring? Zie je er veel op? Verkleurd het? Wordt het valer? Wordt het warmer? Wat raden jullie aan? Zwart of grijs?
     
  2. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik vind de zwarte misschien ook net iets mooier, maar stel je krijgt een tweede in het voorjaar of zomer, dan lijkt me dat zwart heter wordt in de bak. En het wordt soms al zo heet. Is niet onderbouwd dit hoor want kon het nergens vinden, maar omdat zwarte stof per definitie meer warmte opneemt leek me dit logisch. Heb daarom zelf ook een grijze gekozen :)
     
  3. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Wij hebben ook voor een grijze gekozen. De gorgeous grey en dan de geo2 (wij hebben die gekozen door o.a. de grotere boodschappenmand onderin). En die heeft wel een zilverkleurig frame.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij de titel dacht ik gelijk zwart! Hou van zwart. :p

    Maar heb toch voor grijs gestemd. Breekt mooi zo met het zwarte onderstel.

    Ik heb een grijze joolz geo, en de stof is nog steeds erg mooi. Kinderwagen is nu 4,5jaar oud.
    Ligbak inmiddels 2x uitgewassen, ziet er uit als nieuw. Zitje is 1x uitgewassen, ziet er ook nog uit als nieuw. Is iig niet verkleurd.
     
  5. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik dacht eerst zwart. Maar ik vind de grijze toch leuker!
    Geen idee hoe het verkleurt. We hebben een synthetische grijze buitenkant en die is niet verkleurd.
     
  6. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik ben echt fan van de hele zwarte! Zzooo mooi!!
     
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wauw!! Wij willen straks bij de 3e ook een nieuwe kinderwagen, en we hadden dus de zwarte in gedachte. Maar vind de grijze die jij laat zien ook echt heel gaaf. :) Ik zie hem online alleen niet zo snel, waar heb je die gevonden?:)
     
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Heb je de nieuwe Joolz al gezien?
     
  9. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Heb hem in ieder geval bij Babypark en Prenatal gezien (sterker nog, bij Prenatal tot vandaag of gisteren voor 900 euro die grijze inclusief tas en adapterset).

    Moet zeggen dat ik ondanks het enthousiasme hier over de grijze toch ook nog wel sterk naar de zwarte neig. Het enige dat me nog steeds tegen houdt is dat je, mijn inziens, vast iets meer risico op verkleuring hebt. Maar het is wel een heel rustig beeld natuurlijk en top te matchen met iedere tas. Twijfel, twijfel!

    @mamavantwee Ja! De Day + :D Vind daarbij de veranderingen echter niet mega verbeteringen t.o.v. van de Day 3 en vind het een nadeel dat het boodschappenmandje nu helemaal open is. Daarbij heb ik die lampjes erop niet nodig. Dus daarom ga ik liever voor een goede aanbieding van de Day 3, dan de Day + die nu overal natuurlijk nog een stukje duurder is. :rolleyes:
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ja is ook mooi hè zwart. Ik vind de Day + wel erg mooi en m'n man vind die lampjes helemaal geweldig :rolleyes:. Maar wij kunnen nog even wachten, dus ik hoop dat de wagen tegen die tijd een keer leuk in de aanbieding is :)
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik zou ivm warmte van de stof door de zon kiezen voor grijs. Als ik niet voor functionaliteit zou gaan, zou ik voor de zwarte kiezen.
     
  12. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd een zwarte bugaboo gehad en eigenlijk totaal geen verkleuring op de kap.
     
  13. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Wij hebben de grijze genomen ;)
     
  14. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hier een Joolz Geo2 gekocht en het liefst had ik alles zwart gedaan (ik ben gek op zwart haha). Maar het leek me zo warm met de buggyinzet in de zomer. Zeker als je dan de kap ook nog dicht hebt. Zwart is toch altijd warmer dan een lichtere kleur.
    Wij hebben uiteindelijk de epic maroon gekocht. Ook niet per se een hele lichte kleur, maar in ieder geval geen zwart haha!
     
  15. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Voor de geïnteresseerden, ik had Joolz ook even gemaild over het verkleuren en eventuele warmte bij de zwarte versie. Dit is wat ze schrijven:

    Bedankt voor je bericht en de interesse in onze producten!

    Kwaliteit, comfort en veiligheid staan hoog in het vaandel bij Joolz, daarom voldoen al onze producten aan de hoogste Europese eisen. Daarbij worden de stoffen getest op kleur vastheid onder allerlei omstandigheden, en goedgekeurd. Het is natuurlijk niet helemaal te voorkomen dat bekleding na een aantal jaar iets vervaagt. Het spijt me je te melden dat wanneer de bekleding na verloop van tijd inderdaad iets verkleurt, dit niet door de garantie wordt gedekt, dit wordt ook in onze gebruiksaanwijzing vermeld. Hier onder de link naar onze FAQ waar in dit ook verder wordt uitgelegd.

    Wanneer is de garantie niet geldig?

    We maken al jaren compleet zwarte kinderwagens, deze zijn zeer populair ook in landen waar het erg warm kan worden zoals Spanje en Italië. De Day³ Brilliant black zonnekap heeft een licht grijze kleur aan de binnenkant. De Day³ heeft ventilatie in de zonnekap en in de wieg bij het hoofdeinde. Het stoeltje is al vrij open. Dit zorgt ervoor dat je kindje het niet te warm krijgt. Ik heb een afbeelding toegevoegd, zodat we je kunnen laten zien wat we bedoelen, als het om de ventilatie gaat. Op tropische dagen als vandaag is het in elke kleur buggy te warm in de zon ;)

    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je nog andere vragen hebben helpen we je graag.

    Met vriendelijke groet,

    [​IMG]
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou voor de grijs kleurige met zwart gaan.
     
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik vind zelf beide kleuren mooi maar zwart met grijs vind ik mooier in de geval.
    Breekt mooi en staat frisser.
     
  18. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Super mooi, dat zwarte onderstel! Met grijs breekt het mooier, vind ik, daarom grijs gestemd. Wij hebben de donkerblauwe Day, heb niet het idee dat het warmer is. Met de warme dagen zet ik inderdaad de ventilatiegedeeltes open. In het buggygedeelte kun je ook altijd nog zo’n buggy-inleg (bijv de air Layer van aeromoov) doen.

    Totaal geen verkleuring hier trouwens, na twee jaar gebruik!
     

Deel Deze Pagina