Jouw favoriete kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SydneyGirl, 22 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Hoewel het voelt alsof ze nog zo nieuw is (vooral omdat we ook nog niet echt iets van ritme ofzo gevonden hebben maar dat komt vast goed), is mijn meisje morgen stiekum toch alweer 4 weken. Tijd om na te denken over kolven en wennen aan flesje ivm op enig moment in mei de gang naar werk en KDV.

    Maar, de keuze is reuze, dus vraag naar jullie ervaringen: wat is je favoriete kolf op dit moment beschikbaar op de markt, maar en waarom?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Goede ervaring met medela freestyle en de horigen chicture. Beide dubbelzijdig, elektrisch/ accu en stil. En krachtig genoeg. Goed in te stellen op wat prettig is. Gaat ook lang mee voor bijv bij volgende kindje.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.758
    1.341
    113
    Vrouw
    Gek genoeg vond ik de avent handkolf het best. Beter dan een elektrische medela.

    ik dacht altijd dat je een handkolf op het zelfde tempo moet inknijpen als een elektrische kolf, maar dat hoeft niet. Ik kneep m heel langzaam in en melk spoot er altijd uit haha.

    Ik kolfde in de ochtend ook als ik de borst gaf, dan had ik uit 1 borst een volle fles voordat de dag begon.

    maar gok dat ik de enige ben die een handkolf aanraad ;)
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  4. AprilM

    AprilM Lid

    9 apr 2017
    77
    55
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal blij met de medela freestyle (dubbelzijdig elektrisch). Bij de eerste ruim een half jaar fulltime gekolfd en nu af en toe eens voor een flesje. Ondanks het intensieve gebruik bij de eerste, doet ie het nog steeds top!

    Merk wel bij de jongste dat ze het flesje drinken echt heeft moeten oefenen. Zou daar niet al te lang mee wachten.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  5. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Bij de eerste had ik een enkelzijdige medela swing. Bij de 2e een horigen chicture aangeschaft. Echt een super fijn apparaat. Zowel dubbelzijdig als enkelzijdig te gebruiken, links en rechts afzonderlijk in te stellen, zowel op stroom als op accu en kon er ook een handkolf van maken. Handkolf vond ik ook heel fijn, bijvoorbeeld onderweg in de auto als ik naast m’n man zat ofzo.
    Bij de 3e weer zonder problemen de horigen gebruikt. Ik heb bij alle 3 de kinderen zeker een jaar gekolfd.
    Ik heb de horigen ook aangeraden bij een collega en ook zij is er heel erg blij mee.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.618
    113
    Vrouw
    Handkolf van tommee tippie
    Bij de oudste en middelste gebruikt en dat ging heel goed.

    Bij de jongste had ik er 2.
    1st medela symphony in het ziekenhuis en erna medela lactina (onding) en erna terug de symphony.

    Achteraf gezien had ik mss beter terug een handmatige gekocht bij de 3de.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  7. Zomer21

    Zomer21 Lid

    28 jun 2021
    15
    4
    3
    Vrouw

    Toch niet. Ook ik kon altijd het beste kolven met de handkolf van Avent. Beter dan met mijn elektrische en dubbelzijdige medela. En toen ik naar het werk ging, was die handkolf ook lichter om mee te nemen, bijkomend voordeel.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.758
    1.341
    113
    Vrouw
    Wat grappig, tot nu toe begrijpt niemand me haha. Ben nu weer zwanger en van plan het bij de handkolf te houden dit keer.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Horigen Chicture. Ik heb er 1 te koop. Ik woon in de buurt van Utrecht
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb de handkolf van medela.
    Elektrische werkt bij mij niet. Dan komt er gewoon helemaal niks :rolleyes:
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  11. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik kolf nu al 10 maand full-time. Mijn advies: ga naar een lk en vraag een kolfconsult aan.

    Niets is zo persoonlijk als een goede kolf.

    Zelf kolf ik nu, na veel trial and error, met een horigen chicture (oude versie met zwarte display), medela symphony kolfset en pumpin pals schilden.
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina