Jubileum ouders 40 jaar getrouwd - geoorloofd verlof?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door einad, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Zie mijn titel, weten jullie of je hiervoor geoorloofd verlof krijgt buitenom de schoolvakanties?

    Alvast bedankt
     
  2. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Ja, 1 dag. Soms moet je wel een trouwkaart / uitnodiging voor het feest inleveren.
     
  3. Dank je wel.. dan gaat het geen lang weekend worden denk ik..
     
  4. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Nee, lang weekend mag niet. Je hebt 1 dag.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.887
    13.050
    113
    Vrouw
    Voor een bruiloft in het buitenland krijg je meer dagen, bij ons op school deden ze daarom ook niet moeilijk voor meer dagen bij een 40 jarig huwelijk in het buitenland.
    Gewoon proberen dus?
     
  6. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Hier op school heerst een gun-factor.
    Merk dat er om heel veel verschillende redenen bijzonder verlof wordt gevraagd en wordt afgewezen of toegewezen.

    Uiteraard zijn er gewoon basisregels mbt het geven van bijzonder verlof en dient de school zich daar aan te houden. Wel is het zo dat ze het indien het binnen de 10 lesdagen valt ze het zelf mogen beslissen zonder dat er een leerplichtambtenaar bij komt kijken.

    Ik heb bijvoorbeeld wel langer verlof gekregen voor mijn viering van ons 12,5 jarig huwelijk. Wij gingen een lang weekend weg naar centerparcs.
    Officieel kregen ze dus maar 1 dag. De andere dag hebben ze door de vingers gezien. Dit ging overigens niet heel gemakkelijk.

    Binnenkort gaan wij voor de bruiloft van mijn broertje naar Zuid-Afrika. Ook hier hebben wij bijzonder verlof moeten vragen.
    Officieel kreeg ik 5dagen maar omdat ik 7dagen wilde heb ik ook hiervoor om de tafel moeten zitten met de directrice.

    Maar een klasgenoot gaat met de carnavalsvakantie 2 dagen eerder op vakantie, omdat dan de tickets naar Miami goedkoper zijn. Dit is zonder blikken of blozen door de directrice goed gekeurd. Wat ik overigens belachelijk vind omdat dit echt luxe-verzuim is.

    En een andere klasgenoot ging voor het jubileum van de ouders van een vriendin van hun moeder in Schotland ook 3 dagen op vakantie. Officiële aangevraagd en goedgekeurd door de directrice. Terwijl deze mensen niet eens tot een graads familie behoren van de kinderen.
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Betoverend. Je kunt ook denken "wat fijn dat ik 5 hele dagen vrij heb gekregen" en daarna "wat fijn dat het er wel 7 zijn geworden" maar je gaat sippen over die 2 of 3 dagen van een collega? Je hebt feitelijk ook geen 7 dagen nodig voor een bruiloft. Net als dat je voor een weekend cp toch 2d ipv 1 hebt gekregen. Ik denk dat je wat dankbaarder mag zijn :)
     
    Blijdorp, Umm85, Jo79 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.350
    113
    Home

    Misschien moet jij eens wat minder op anderen gaan letten op school
    En gewoon dankbaar zijn voor wat je krijgt

    @ts er staat 1 dag voor maar je kan het altijd aanvragen en proberen
     
    Champetter, merah en Tweedeopkomst vinden dit leuk.
  9. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland

    Tuurlijk heb ik dat ook gedacht en geuit. Maar niet hier getypt.
    Maar het gaat er mij om dat einad weet dat het bij mij zo is gegaan En als je dus langer wilt dat dat dus wel kan maar dat daar dus iets meer moeite nodig voor is.
     
  10. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland

    Jeetje, wat een reactie. Tuurlijk ben ik dankbaar geweest.
    En het letten op andere mensen ging overigens niet zo. Deze mensen hebben dit zelf aan mij verteld, en vonden het zelf ook eigenlijk raar dat de directrice hun aanvraag goed hadden gekeurd. Maar ook zij waren erg dankbaar
     
  11. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Dit is precies waarom ik hier persoonlijk zo’n moeite mee heb en me altijd houd aan de regels die gelden. Zo voorkom je scheve gezichten. Als een ouder meer wil, moet hij het maar met de leerplichtambtenaar bespreken. Ik zal er geen akkoord op geven. Bovendien vind ik dat je als ouder en school een voorbeeldfunctie hebt: school is belangrijk en leerplicht is er niet voor niets.

    Maar TS, zo zie je; gewoon informeren bij de directeur van je school.
     
  12. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Mijn schoonfamilie wilde met zn allen op vakantie (in de herfstvakantie). Wijzelf en mn schoonouders wonen in Brabant, mijn schoonzus in Groningen, dus andere tijden vakantie.... Onze kinderen zijn 5 en 6, die van hen 17 en 18. Wij hebben op school extra verlof aangevraagd, dus buiten vakantie om en dat ging niet makkelijk. Er moest echt wel een goede reden (die hadden we wel) zijn, met zelfs ook een werkgeversverklaring.
    Maar ik denk dat elke school zijn eigen interpretatie er aan geeft.
     
  13. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon vragen en anders direct na schooltijd gaan rijden op vrijdag en de maandag vrij vragen.
     
  14. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28

    Dit zou voor onze school echt geen geldige reden zijn. Wat hebben jullie mazzel gehad, zeg
     
  15. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wij kregen een week verlof van school. Ter ere van het 25-jarig huwelijk van mijn vader en zijn vrouw gingen we een week op vakantie. De rest van de familie had die week wel schoolvakantie, maar wij vallen in een andere regio. Ik heb een mail gestuurd met deze vraag aan de directeur en een uur later kreeg ik via de mail akkoord.
     
  16. Bedankt voor alle reacties, uit verhalen van andere ouders weet ik dat het bij ons erg streng is.
    Ik ben geen ouder die mijn kind ervoor ziek zou melden.

    Het zou gewoon erg fijn zijn als je als school per kind 5 dagen extra vrij mag plannen voor zulke gelegen heden en begrafenissen.
     
  17. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het was een andere reden dan hier vermeld staat hoor, alleen verschil in schoolvakantie was niet genoeg..
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.715
    113
    Hier laatst een dag vrij gevraagd zodat de kinderen mee konden naar de bul uitreiking van hun vader. Was geen probleem.
     
  19. MariMari

    MariMari Actief lid

    8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Wij gaan volgende week met de hele familie op vliegvakantie en was geen probleem, dus ik zeg "nee heb je, ja kan je krijgen" ;)
     
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Wat doen sommige scholen toch vreselijk moeilijk! Ze zouden moeten inzien dat buitenlandse reizen heel erg leerzaam zijn voor een kind. En prima voor de ontwikkeling. Zelfde is van toepassing op bijzondere familieactiviteiten.

    Als je kinderen verder goed presteren en aanwezig zijn moeten ze niet zo moeilijk doen...

    Genoeg kinderen die zwaar verzuimen of te laat komen et ... of niet eens naar school gaan.
     

Deel Deze Pagina