Juf op non-actief na klachten over lijfstraffen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ja lastig dit. Als het waar is, dan moeten daar natuurlijk juridische consequenties aan hangen.
    Maar ja, ik heb ook wel eens een verhaal gelezen waarbij een groepje ouders samenspande om de juf weg te krijgen.
    Goed dat er onderzoek naar gedaan wordt.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Vreselijk... Als het waar is, maar ook als dit niet waar blijkt. Dan heeft deze juf voor altijd ‘een naam’. Goed dat er onderzoek komt! Als het waar is, moeten er vervolgstappen komen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Het maakt voor de juf al niet meer uit of het waar is. Haar reputatie is toch al aan gort.
    Vreselijk als het verhaal waar is, maar minstens zo erg als het een leugen blijkt.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Nou als er meerdere ouders zijn die klachten indienen dan is er denk ik wel wat aan de hand
     
  5. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Nou... Als je ziet hoe erg sommige ouders kunnen zijn naar leerkrachten toe dan zou het mij ook niet verbazen als het niet waar blijkt te zijn.. ken een aantal moeders die samen gingen spannen tegen een bepaalde leerkracht, terwijl die vrouw dondersgoed was in haar werk en niks mis deed.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eerst maar eens afwachten of het waar is.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.474
    6.163
    113
    nou idd. Mijn oudste heeft deze juf gehad en niks van dit meegemaakt. Jongste zat afgelopen jaar in de kleuterklas op deze school, ik weet wel wat voor ouders er dus nu hun kinderen in groep 3 heeft. Juf is idd streng, maar rechtvaardig, en er is vast wel iets gebeurt, maar zo erg als wat er in het nieuwsbericht staat, dat geloof ik echt niet. Weet sowieso dat ouders de klas niet in mogen (groep 3 zit in een klein noodgebouw) en dat is voor veel ouders al een reden om te lopen steigeren.
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Dit staat in het artikel:

    Volgens NH Nieuws veroorzaakt de kwestie een tweedeling op het schoolplein omdat er niet alleen klachten zijn, maar ook veel voorstanders van de juf. Onlangs escaleerde dat dusdanig dat enkele ouders met elkaar op de vuist gingen.

    :eek:
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik las net ergens dat ouders de klas zijn binnengelopen en de tafel van hun kind hebben verplaatst
     
  10. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Waarom dat?
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Lastig inderdaad.

    Zo lees ik weer ergens dat een oud leerling van 13 heeft gezegd dat ze wel hard bij de arm is gepakt en dit thuis niet mocht zeggen.
    Ook zou deze juf graag folie voor de ramen hebben om zo de kinderen meer te laten focussen.

    Ik vind dat sommige juffen soms zelfs te soft zijn en dat kinderen prima eens wat strenger aangepakt mogen/kunnen worden ( prinsen en prinsessen gedrag van tegenwoordig) maar...iets bekrachtigen door fysiek te worden gaat mij te ver.

    We gaan het zien hoe dit verder ontwikkeld. Ik heb geen idee wie de waarheid spreekt.
     
  12. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.474
    6.163
    113
    Gaat om 2 ouders, zij hebben een pleinverbod gekregen
     
  13. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.474
    6.163
    113
    Kan mij niet herinneren dat ze dit heeft gehad hoor.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had zelf een juf die soms uit het niets enorm kwaad kon worden, en bv kinderen hard op hun hoofd tikte met haar hand als ze achter ze stond. Ik kon zelf moeilijk netjes schrijven vanwege mijn ogen, mijn o’s en g’s etc hadden ‘deukjes’ ipv dat ze mooi rond waren. Op een dag kreeg ik uit het niks een tik op m’n hoofd; ze had achter me over mijn schouder meegekeken en vond die o’s en g’s dus niet acceptabel. Die angst voor een juf achter je is echt niet leuk. Maar wat nog veel erger was, was dat niemand het serieus nam. Ouders wel hoor, maar dan werd er een inspecteur in de klas gezet en ging natuurlijk alles goed... Uiteindelijk was er een inspecteur die merkte dat de hele sfeer in de klas gewoon niet normaal was (alle leerlingen waren gewoon bang voor die juf), en op basis daarvan werd er getest met een invaller of het dan beter ging. Maar daar gingen maanden overheen.

    Ik vind het dus heel belangrijk dat ze dit soort signalen serieus nemen en er naar handelen. En ik zou helemaal voor ongemerkt observeren zijn in zo’n geval.
     
    GossipGirlxoxo en disaro vinden dit leuk.
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ongemerkt observeren gaat lastig nu de krant erbij is en ze op non actief staat. Ik vraag mij af hoe ze het nu goed kunnen onderzoeken zonder woord tegen woord.
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    En dan nog is er niks mis met folie voor het raam. Het zal ook vast niet voor het hele raam zitten, misschien alleen op kijkhoogte van de kinderen.
    Zeker als het lokaal grenst aan het speelplein kan dat best onrustig zijn.
     
    dds vindt dit leuk.
  17. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Niet. Dit is einde carrière voor de juf. Ze krijgt hooguit een schadevergoeding als niet duidelijk wordt dat de verhalen kloppen, maar bij de organisatie blijven werken zullen ze niet gauw doen. Zal ze zelf misschien ook niet meer willen.
    Je moet je eens voorstellen hoe alleen iemand zich voelt als ook het schoolbestuur niet achter je staat, terwijl je een jarenlange goede verdienste hebt op de school. Het vervolgens ook nog naar buiten gebracht wordt en iedereen er een mening over heeft.
    Ik heb echt met haar te doen als het niet waar is of vreselijk aangedikt.
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Wat een fantastisch voorbeeld voor hun kinderen :(
     
  19. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Ik heb ook een juf gehad die mij heeft geslagen en dusdanig hard heeft geknepen dat ik er blauwe plekken van had, heb dr flink uitgescholden toen en ze gebruikte mij ook vaak als pispaaltje, ben toen met mn moeder naar het schoolhoofd geweest en gezegd dat ik aangifte ging doen als het nog 1x zou gebeuren was overigens in groep 8 dat dit gebeurt was verder geen last meer van haar gehad
     

Deel Deze Pagina