Juist WEL enorm vaak naar toilet grote boodschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door vlinderCN, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb dan weer wel dat ik totaal niet verstopt raak waarvan ik overal lees dat progesteron dat doet. Echt 3x pd en veel (sorry for the details). Zijn er meer die dat hebben? Ik had het vorige zwangerschappen ook, maar 2 ervan niet goed afgelopen, soms bang dat het door tekorten is (het verstopt raken heeft als functie dat je lichaam alles goed op kan nemen..)
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb tot nu toe mijn gehele zwangerschap nog geen last gehad van verstopping :p minimaal 1x pd, soms wel 3x. Dus dat je geen verstopping hebt hoeft niks te betekenen :)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee had het bij mijn dochter ook dus het kan ook goed gaan maar vind het gewoon zo gek en onlogisch
     
  4. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Vond ik ook gek, kan ook zo onzeker maken...
     
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Huh? Verstopt raken heeft als doel dat je lichaam alles goed kan opnemen? Die heb ik echt nog nooit gehoord, wat een onzin. :roflmao: Ik heb de hele zwangerschap een normale stoelgang gehad (1-3 keer per dag) en mijn baby is niets tekortgekomen, hoor. Júíst niet. Mama met gezonde, happy darmen = gezonde, happy baby. ;)
     
    Sado en Brinsa vinden dit leuk.
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja is mij door vk verteld...Maar tis wel een feit dat het echt overal genoemd staat als kwaal bij de meeste vrouwen. De vrouwen die ik ken allemaal ook en ook gezonde baby's dus het zal allemaal niets uitmaken. Alhoewel mijn dochter wel aan de lichte kant was voor mijn voorspelling. Maar ja dat Kan ook de misselijkheid zijn geweest of..Of..
     
  7. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    @vlinderCN ik had dat bij mijn vorige zwangerschappen ook, maar dat waren helaas twee miskramen. Dus denk niet dat dat het antwoord is waar je op hoopt...
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee inderdaad ;) volgens mij reageren mijn darmen gewoon enorm op de hormonen, hele dag ook verschrikkelijke buikpijn
     
  9. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Ik heb in mijn zwangerschap ook geen verstopping gehad.
     
  10. MissMorrow

    MissMorrow Fanatiek lid

    17 dec 2018
    1.510
    1.909
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Dat kan ook.
    De eerste dag van mijn ongesteldheid moet ik bijvoorbeeld ook veel poepen (geeft altijd zo'n lekkere bende ;)). Ik denk dat mijn darmen gewoon sneller van slag raken als er iets in mijn baarmoeder gebeurt. Ik weet nog wel dat we een romantisch weekend naar de Ardennen waren toen ik net zwanger was (en dat nog niet wist) en ik alleen maar op de plee zat :D.
     
  11. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudste twee de eerste weken afwisselend te snel dan weer te traag werkende darmen. En aan het eind flink verstopt. Deze zwangerschap nog geen verstopping gehad en juist veel last van Mn darmen en vaak moeten. Hier dus geen problemen mee gehad:).
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  12. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Je verloskundige heeft echt onzin verteld. De verstopping waar veel vrouwen last van hebben is een 'bijwerking' van de hormonen en omdat de darmen zeg maar plaats moeten maken.
    Heeft echt niets met betere opname uit de darmen te maken.

    In het begin moest ik juist vaak. En nu verder in de zwangerschap vreselijk last van obstipatie.
     
  13. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Vind het een vreemd verhaal van de VK. Als je niet aan de diarree bent door een buikgriep is het toch goed.
    Dat je nu meerdere keren op een dag even goed af kan gaan is juist gunstig zolang het maar gewoon vast is en je je goed voelt.
    Ga je 1 keer per 3 dagen is dat ook goed alleen heb je daar vaak meer last van.
    Ieder lichaam reageert anders.
    Je hoort zo vaak nou tegen de bevalling toe ga je heel makkelijk, nou dat was ik tegen draads, was blij als ik 2 keer in de week af kon gaan, en ook helemaal aan het einde echt geen dunne poep gezien. En na de bevalling ook niet.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  14. Wonderd

    Wonderd Actief lid

    3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Ik ben 5 weken 4 dagen zwanger en heb al zo'n week lang dunne ontlasting.
    Ook ik ga 2 a 3 keer per dag , hoop dat het gewoon komt door hormoon veranderingen.
    Hoop dat het niet met iets erge te maken heeft
     
  15. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Iets ergers? Zoals?
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.310
    113
    Maar dit is niet zo gek, toch? Ik hoor dit wel vaker.

    Bij mijn eerste zwangerschap het hele eerste trimester last gehad van diarree. Bij de tweede zwangerschap weer, wat voor mij zelfs de reden was om te testen.
     
  17. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hier standaard diarree en buikkrampen als ik zwanger ben. Dat begint vaak al voor de positieve test.
    Had het bij alle zwangerschappen.
    Zoals al gezegd, je darmen kunnen heel erg reageren op hormoonschommelingen, dat is hier in ieder geval zeker zo.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank voor al jullie reacties, goed om te weten dat alles kan. Heb ook verschrikkelijke darmkrampen altijd in 1e trimester :(
     
  19. candle85

    candle85 Actief lid

    19 jun 2015
    484
    67
    28
    Goed om dit te lezen. Ik ben 5+1 en ook diarree met buikkrampen. Eerst dacht ik een virus want dochter en manlief hadden het ook, maar bij mij blijft het aanhouden... diarree gaat echt gepaard met flinke kramp ook. Over 2 weken m'n echo ik kan niet wachten.
     
  20. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Toen ik het net wist van de zwangerschap kon ik ook heeeeel goed naar de wc :roflmao:
    Tot in de 7de week..
    Dus wie weet komt dat bij jou ook nog.
    Ik zou me er niet al te druk om maken ! :thumup:
     

Deel Deze Pagina