@Tanya: heerlijk relaxed zeg, zo'n partner-massageles! Kan me wel voorstellen dat je daar lekker uitgerust van thuiskwam? Wel vervelend trouwens dat je al die tijd nog moet spugen zeg... @Lma: geweldig van dat huis! Erg fijn dat je er niet zoveel aan hoeft te doen en dat je (schoon)ouders inderdaad handig kunnen helpen. En ach, voor een paar maandjes is het best te overleven toch, dat het decor niet helemaal je smaak is? Als er maar wat op de vloeren ligt en aan de muren zit. Kan je je goeie geld straks uitgeven aan jullie echte eigen nieuwe huisje! @Sterrekind: weet die laatdunkende vriendin eigenlijk wel hoe serieus jij je fotografie wel niet neemt? Want anders zou ze er misschien heel anders over praten. Hoop ik dan. Anders inderdaad maar even over praten, vooral als ze het voor jan en alleman te lezen op internet post. @Miep: goeie APK hoor! Kan je er weer even tegenaan toch? En ook fijn van je tuin, klinkt gezellig met een waterpartij, leuk voor van de zomer om met de minimiep naast te zitten! @Peetje: goedzo voor je kleine ventje! En voor jou natuurlijk ook. Maf ze en zwem ze vanavond! @Niva: maak dan wat lekkers voor hem klaar vanavond, dan is hij vast niet meer chagrijnig. De liefde van de man gaat tenslotte door zijn maag, dus wie weet helpt het? Maar af en toe het hier van je afschrijven is toch niet erg? @Shoppen: ik wil ook babydingen kopen maar zou echt niet weten hoeveel je van alles nodig hebt (tips anyone?). En ben ook bang dat ik daar sinds mijn verkoudheid en mijn hoogzwangerschap helemaal geen fut meer voor zal hebben... Misschien eens kijken of vriend nog mee naar de koopavond wil. Zal namelijk zaterdag wel weer de hort op zijn, vermoed ik.
Je kunt op de site van wij jonge ouders of op de website van de thuiszorg vaak een goeie lijst vinden met wat je allemaal nódig hebt..Winkels hebben vaak een veel te uitgebreide lijst heb ik gehoord. Ik heb zelf een mooi lijstje van de thuiszorg..horen?
Voor de baby: zeepvrije wasgel baby lotiondoekjes zacht haarborsteltje en kammetje 2 naadloze metalen kruiken met rubberdop en schroefdeksel 2 kruikzakken van katoen, badstof of molton (niet gewatteerd) 6 hempjes of rompertjes 4 babypakjes of 4 truitjes met 4 slobbroekjes 1 babymutsje 2 paar sokjes 6 spuugdoekjes 1 tot 2 pakken wegwerpluiers en 12 katoenen hydrofielluiers ( ik hoor trouwens dat je hier wel veeeel meer van kan halen omdat ze ideaal zijn ) Omslagdoek of badstof babycape Aankleedkussen Wieg of ledikantje Stevig matrasje polyether, min 8 cm dik 2 dekentjes- 1 wol/ 1 katoen Lakentjes (3 onder en 3 bovenlakentjes) 3-6 molton onderleggers (volgens verkoopster prenatal was 2 ook wel goed..dus ja..) Babybadje met hoge standaard
Adine: Dankje voor de tip van de wipstoeltjes bij de Prenatal. Maar ik ben dinsdag net naar de Prenatal geweest en toen was de korting nog niet geldig (pas vanaf woensdag). En waarschijnlijk krijgen we een wipstoeltje van mijn moeder, dus daarom ga ik vandaag met haar shoppen. Prenatal zit hier niet in de buurt, dus we gaan vanavond gewoon ergens anders kijken. Peeetje: Mooi dat jij ook weer APK goedgekeurd bent! Trusten! Niva: Ja dat is inderdaad lullig, die ruzie met je mannetje. Ach die hormonen van jou en zijn ochtendhumeurtje.... soms heb je gewoon dat je samen zit te ruzieen. Inderdaad, kook wat lekkers vanavond en ga lekker samen in bad (ofzo) en dan zijn jullie het weer vergeten toch? Wat bij mij wel helpt als me iets dwars zit, dan typ ik een heel verhaal op de laptop en laat hem dat lezen. Ik kan mij soms moeilijk uiten met woorden namelijk. Maar als je het typt of opschrijft kun je alles erin zetten wat je dwarszit. Grote kans dat hij je dan beter begrijpt. Lexi: Je hebt geen idee hoeveel je van alles nodig hebt schrijf je. Ik ook niet, maar ik denk gewoon logisch na (voor zover ik dat kan haha). De lijsten die je op internet kunt vinden heb ik er ook bij. En ik stel me gewoon voor hoe het zal zijn als de baby er is. Bijv: rompertjes moet je genoeg van hebben, want de kleine kan heel goed naast de pamper poepen heb ik gehoord..... En op de lijst staan bijvoorbeeld 2 dekentjes, ik heb zoiets van 1 is ook wel genoeg (zomer). Daar doe ik toch een lakentje omheen en van die lakentjes heb ik dan wel weer 2 gekocht. Kleertjes koop ik eerst niet al te veel, wel van de kleinste maat eerst, maar daarna krijg je toch veel kleertjes cadeau. Groetjes Miep
Niva & Miep, bedankt voor lijstje en advies! Tis op zich niet zozeer dat ik geen idee heb wat ik nodig heb en hoeveel, maar vooral waar ik het halen moet. Ik wil graag katoenen luiers gebruiken maar daarover weten heel veel mensen niks dus kan ik ook niet vragen wat ik daarvoor allemaal nodig heb en waar ik dat in vredesnaam kopen kan. Kleertjes wil ik ook wel gaan kopen maar ik ben niet een van die koetchie koetchie mensen die kwijlend over de kleinste maatjes hangt, dus heb nog erg weinig, alleen wat dingetjes die ik gekregen heb. Wil het ook graag met mijn vriend gaan kopen en dan graag vóór ik daar geen fut meer voor heb. Maar hij is zo druk met van alles (werk, hobby) dat hij op zaterdag helemaal geen tijd heeft. Heb hem al gesmst of hij naar de koopavond wil vanavond, maar nog geen antwoord. Zou ik dat koetchie koetchie gevoel nog wel krijgen, vraag ik me dan af...?
Hallo! Eerst even een ego-bericht: Ik BAAL! Krijg net een brief van de belastingdienst: ik krijg gewoon de HELFT terug van wat ik met het aangifteprogramma had berekend! Ze boren me gewoon 500 euro door de neus! En net nu ik niet in de stemming ben erover te bellen etc. En ik heb natuurlijk geen idee wat al die dingen op de achterkant van het formulier betekenen... Volgend jaar maar weer samen met iemand aangifte doen. Verder heb ik net 2 uur geslapen nadat ik krap 1 uurtje op was. Ik ben echt zoooo moe. En hoofdpijn en oorpijn. Voel me echt bleegh. Vanavond yoga, ook helemaal geen zin in. Shit windows gaat automatisch afsluiten voor een update dus ik kom straks even terug voor reacties op de anderen! (Ik vind het ook wel rustig hier..)
Goh peetje wat fijn dat alles weer goed is met de stuiterbal. 2 Weken voor op de groei is ook mooi zeker als ie dan ook eerder komt. hihi Nou tuk ze en zwem ze strakjes.
Aaaaarrgghhhh Kar wat een shitzooi! Moet je dus nu niet over bellen als je niet in de stemming bent, lekker bewaren tot morgen
Kar, balen zeg. Snap dat je nu ff niet wilt bellen, morgen maar! Ik heb nog geen bericht van de belastingdienst ontvangen, maar ik hoop dat de accountant wel goed gerekend heeft. Heb het geld in gedachten al uitgegeven . Wanneer had jij de opgave de deur uit? Wij 20 maart.
Zoo daar ben ik alweer. Zanoni: Wat l*llig dat ze dat zo doen op je werk. Op zich natuurlijk leuk dat ze nog IETS doen maar het is wel een naar gevoel lijkt me. Gelukkig ben je er zelf wel rustig onder. Baby krijgen is ook veel belangrijker en leuker natuurlijk! En we zijn alweer 32 weken! Ik ben zo benieuwd of ze op tijd komen, en wie van ons tweeën eerder bevalt! Niva: je vriend is vanavond wel weer bijgedraaid; zelf vind ik dat je wel gelijk hebt hoor. Als je zo aan het opruimen bent en hij zegt dat je je aanstelt... Ach, mannen! Die zien rommel en stof gewoon niet volgens mij. Lexi: het lijstje van de Prenatal (ze hebben een uitzetboekje) is ook goed hoorde ik, en komt erg overeen met Niva's lijstje. Ik vraag me alleen af: kopen jullie ook alles voor flesvoeding al, ook al wil je borstvoeding gaan geven? Ik koop wel iets denk ik, nog geen voeding maar wel flesjes. Als het zo'n hete zomer wordt, zal hij ook weleens water moeten drinken lijkt me. En dat komt niet uit mijn borsten... Mijn moeder vertelde dat het CB op haar boos was geworden dat ze mij alleen maar borstvoeding gaf en geen water. Wist zij veel.. Had niemand ooit verteld. Arme mama. Helemaal schuldgevoel. Peetje: al ingedaald! En niet meer in stuit! Geweldig! En zoals Koeky zegt, fijn dat hij voorligt op groei als hij eerder zou komen. Toch?
Tja, ik had er ook al een aardige besteding voor. Ik heb het ook vrij vroeg opgestuurd. Weet eigenlijk niet meer wanneer - programma staat op de oude computer. Ook zoiets. Moet ik die er weer bij halen. Zo'n accountant heeft het wel goed gedaan, vast en zeker. Rare is alleen dat ze in zo'n brief zeggen: het is gebaseerd op uw aangifte en we gaan nu nog uw gegevens controleren! Hoe komen ze dan bij dat verschil?! Ach, ik laat het los......
Het is meestal zo dat mensen die het vroeg hebben opgestuurd ook eerder een reactie krijgen, vandaar dat ik nieuwsgierig was wanneer je de aanvraag had ingediend. Hoeft het niet op te zoeken hoor! Ik snap de belastingdienst ook nooit! Misschien krijg je over een half jaar (bij de definitieve aanslag) toch die 500 euro nog wel. Duimen?!
Ladies, Mijn werk zit er weer op voor vandaag, ik ga dus naar huis. Ik lees morgen de rest van jullie verhalen weer! Fijne avond. Liefs Elma
Ik zou het niet helemaal los laten. Ik heb gemerkt dat de belastingdienst ook fouten maakt. Altijd alles even nakijken, want de helft niet krijgen wat jij uitgerekend hebt, is veel. Vanavond even met je hubbie bespreken en mischien heb je de puf om er morgen achteraan te gaan.
Adine: je hebt gelijk; ik zal morgen mijn berekeningen er even bijhalen en eens gaan bellen. Of iemand inschakelen die er meer verstand van heeft. Ik heb tot 22 juni om bezwaar te maken. Met jou alles goed?
Aaahhh STOM STOM STOM waarom kijk ik toch elke middag naar Nigella Lawson? Ze heeft al pannenkoekjes met aardbeien gemaakt en nu nog iets anders met frambozen en koekjes... Kan ze niet een keertje hier komen koken?
ego bericht ik ben gisteren gevallen, midden op het schoolplein! Was even schrikken vooral omdat de collega's erg bezorgd waren. Dus hup naar het ziekenhuis, daar een CTG gehad.. was uiteindelijk goed . Daarna naar de gyn, hele aardige vrouw. Uitleg gekregen en toen kwamen dan toch de tranen van de schrik. Echo gehad en ventje was aan het zwaaien en goed aan het bewegen. Eindelijk is mijn dikke buik van pas gekomen.. hij was goed beschermd. Gelukkig lag de placenta aan de achterkant en hij zat nog vast. Vruchtwater ook ok. Bloed moeten laten prikken op HB en een of andere test waarbij ze kijken of er bloed van naar mij is gekomen. 24 uur verplichte rust. Vandaag weer in het ziekenhuis geweest en alles was goed... morgenochtend niet werken, mag 's middags pas komen
He bah Marloes... Dat is zeker schrikken. Doe maar heel rustig aan tot morgenmiddag. Ik dacht echt dat je of heel druk met werk was of dat wij je hadden weggejaagd, niet dat er iets met je aan de hand zou zijn.... Gelukkig lijkt alles goed met de kleine! Jij had zo'n smiley die hele lange armen om je heen slaat. Die zoek ik nu dus voor jou, maar kan 'm zo snel niet vinden.... Anyway, het gaat om het idee!