Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Tanya, sterkte meid.. Rustig aan, jezelf lekker verwennen deze laatste dagen. Nu kan het nog. ;) En denk maar zo, dat gespuug is dus ook bijna afgelopen! Joepie! :)

Peetje, goed je weer te zien! :) Alleen jammer dat het bij jou ook niet wil vlotten en je elke keer naar het ziekenhuis moet. Sterkte hoor! (Misschien heeft Elma gelijk en ligt het aan het eigenwijze geslacht..)

Vissie, jij ook beterschap met je verkoudheid. Bah, je slaapt er altijd zo naar van he?

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Peeetje: Leuk weer wat van je te horen! Jammer dat ukkie er nog geen zin in heeft....

Tanya: Geeft niet dat je weinig online zal zijn vandaag. Ik heb liever dat je het lekker rustig aan gaat doen vandaag! Sterkte meid!

Eveline: WAAR BEN JE? Laat ons niet te lang in spanning a.u.b! Oh ja, dat is waar ook, ze heeft haar ouders in huis. Dan zal het wel wat meevallen, ik weet zeker dat ze anders wel een SMS had gestuurd.

Jody: Jakkie, niks aan om de hele dag alleen te zijn! Kun je niet ergens op visite gaan of juist wat mensen uitnodigen zodat de dag wat sneller om gaat?

Groetjes Miep

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Marloes, heel veel sterkte en ik zou inderdaad maar eens goed overwegen of je wel echt mee wilt of niet. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je straks een met enorme knoop van emoties rondloopt (wat veel zere buiken enzo kan veroorzaken) maar aan de andere kant wil je natuurlijk je man ook steunen. Ik wens je veel wijsheid bij wat je ook beslist.

Jody, ik heb mn telefoontje nog niet :(
    Over dat breken van die vliezen. Ik denk inderdaad dat de druk van de baby zo groot wordt dat t vlies daardoor knapt. Net als met een ballon waar steeds méér druk op komt.

Loltsje en LMA: feli* jullie mogen vanaf vandaag thuis bevallen! Ik moet nog één dagje wachten :)

verder weinig nieuws...

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dankje Niva! Weer een mijlpaal gehaald, de 37 weken!

Elma: Jij ook gefeliciteerd met deze mijlpaal! Laat onze ukkies maar komen!

5. Amle

Amle Niet meer actief

Niva: thanx voor de feli* en de herinnering eraan!
    Loltsje: jij ook gefeliciteerd en inderdaad: laat maar komen!

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Jeetje Marloes, wat een naar bericht.
    Laat de tranen lekker lopen en beslis voor jezelf waar je je het prettigst bij voelt.
    Ik wil je veel sterkte toe wensen voor nu en straks.
    ****knuffel****

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ook zoiets..

Organiseer je een feestje/barbieknoei vóór de bevalling omdat wel 10 mensen hadden geropen dat ze vantevoren nog eens langs wilden komen..

Zegt iedereen af..
    Uiteindelijk blijven over: Zus+ zwager, broertje (schoonzusje kon niet) ouders, vriend en vriendin en nog een vriend en vriendin...

In totaal hebben 12 mensen afgezegd en twee niks van zich laten horen..

Ik voel me zoooooooooooo lullig....Alsof we geen vrienden hebben..alsof t niemand boeit..(was namelijk feestje ook voor mijn vriend die binnenkort jarig is) Damnit wat voel ik me kut zeg..ben zo in staat om het hele gebeuren af te blazen! KUTLUI allemaal! van je vrienden moet je het hebben..en dan allemaal van die 'smoesjes'en excuses waar ik ook niks mee kan....

*zucht*

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Peeetje ook veel succes voor de komende tijd..Ik weet niet exact hoelang je nog 'moet'maar t kan nooit meer erg lang zijn toch?

Tantan sterkte vandaag, kunnen inderdaad wel eens de zenuwen zijn..

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik wilde niet in hetzelfde berichtje aan Marloes reageren, dus dan maar even zo.
    Doe maar rustig aan met je telefoon. Ik ben nog niet bezig ;) .
    Hebben ze al gezegd wanneer je m ongeveer kan verwachten?
    Ik zie het idd ook voor me als een ballon. Stom dat ik het nooit gevraagd heb aan de VK (ach, misschien kan ik dat dinsdag nog doen).

Mijn schoonmoeder was afgelopen keer meegeweest en de VK zei toen dat ik de 40 weken waarschijnlijk niet ga halen en dat is ze nu dus aan het rond bazuinen :x . Ik wilde gewoon in de luwte bevallen en dan iedereen opbellen dat het gebeurd is, maar nu wordt ik dus steeds gebeld met de vraag of er al iets aan de hand is. Thanx moeders :( !
    Ik had niet gedacht dat ik haar specifiek moest gaan vertellen dat alles wat daar gezegd werd binnenkamers moest blijven. Zal haar nog eens mee nemen.

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh dat is inderdaad niet leuk Niva! Hebben jullie je best gedaan om iets leuks te organiseren (lijkt me juist beregezellig met zo'n hele groep) en dan haken er zoveel mensen af....

Nou ja, laat ze dan maar lekker wegblijven toch.... En maken jullie het maar dubbel zo gezellig met de mensen die wel komen!

Veel plezier alvast!
    Groetjes Miep

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Da's niet leuk zeg. Doe jij (in jouw situatie-> hoogzwanger) zoveel moeite, nemen zij niet de moeite om te komen :x . Kan me voorstellen dat je daar goed vervelend door voelt.
    Kunnen wij niet met z'n allen komen? Ik heb wel zin in een BBQ ;) !

12. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    oooooohh, Tan, ik denk dat dat idd de zenuwen kunnen zijn... meid, denk aan alle leuke en gezellige dingen die je maar kan verzinnen en verwen je zelf lekker, dan is het zó zaterdag en wordt er vanaf dan goed voor je gezorgd. Succes ermee!

TWINNY EN SAN: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOË PRINCESJE!!! Mooie meid hoor!

Sonya: wat sneu nou... ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt, leef je naar een datum toe en dan moet je nóg meer wachten, en in de tussentijd is alles maar gefocussed op dat ziekenhuis, ik hoop dat je meidje snel opkrabbelt en ze eindelijk daar waar ze hoort, bij jullie thuis, kan zijn.

Vissie: ben nog steeds met de wieg bezig :oops: moet nog zoveel andere dingen doen ernaast dat het echt beetje bij beetje gaat. Morgen komt m'n moeder over en ik moet de kamer ook nog in orde maken (ze komt op de "baby/logeerkamer" te slapen tot m'n vader overkomt, dan gaan ze naar een hotelletje om de hoek). Als ie klaar is zet ik een foto in m'n album. Heb trouwens al wel gezien dat de jouwe ietsiepietsie mooier is, met van die boogjes, de mijne heeft dezelfde structuur maar daar zitten de spijlen niet gebogen.

Niva: superboxkleed heb je gefabriceerd! Petje af hoor!

Vliezen breken: heb het idee (iemand anders had dat ook geopperd, geloof ik) dat op een gegeven moment de druk te groot wordt, als de bevalling er begint aan te komen, is er al heel wat aan de gang voor dat je het merkt en wordt er beetje bij beetje een enorme druk opgebouwd in de baarmoeder. Al naar gelang de dikte/dunte vd vliezen kunnen ze dus als eerste barsten (voor dat de echte symptomen duidelijk worden) of later, of soms niet (met de helm geboren worden heet dat geloof ik).

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh geweldig van je schoonmoeder Jody.... (dus niet). Van je schoonouders moet je het maar hebben. Ze denkt er vast niet over na dat het voor jou heel vervelend is als er straks allemaal mensen bellen om te vragen of het al zo ver is. Zij is gewoon heel blij dat ze binnen ong. 2 weken oma wordt en wil dat iedereen laten weten natuurlijk.

Groetjes Miep

14. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Och, Marloes, dat komt ervan als je de pagina te lang open laat staan, had je berichtje niet gelezen... Brrrrrr wat een akelig nieuws.

Ik kan je dilemma goed begrijpen, wat je ook kiest (bezoeken of niet) het is altijd een vervelende keuze, maar wél altijd de beste, wat je ook doet. Sterkte ermee lieverd.

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nou, die denkt dus echt dat het deze week gaat gebeuren.
    Alles wat uit haar mond komt wijst daarop. Gisteren liep ik even in de stad, kwam ik haar tegen en kreeg natuurlijk gelijk een opmerking of ik dat nou nog wel moest doen. Tuurlijk, ik ga nog even een paar weken binnen zitten, voor het geval dat.... :x , niet dus. Als de bevalling zich aankondigd heb ik nog tijd zat om thuis te komen, toch?

16. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja Jody, je moet vooral niet hele dagen/weken thuis gaan zitten wachten. Als het komt dan komt het en dan merk je het wel.
    Anders duurt wachten nog veel langer als je niks meer onderneemt....

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Hihi..ja hoor, vlees genoeg! Zo voelt het inderdaad ook, omdat er zoveel mensen vantevoren riepen dat ze in mijn verlof nog wel even een afspraak wilden plannen, dacht ik: oke dan ga ik (hoogzwanger) een leuke barbieknoei organiseren. Leuk voor vriendje dat zijn verjaardag toch wel wordt gevierd, en gewoon gezellig met al onze vrienden en wat familie. Ik zit echt te huilen nu, ik voel me zoo in de steek gelaten.
    Ik heb nu een mailtje getypt en zit me af te vragen of ik ze dat nou wel of niet zal sturen...
    Zouden jullie er iets van zeggen?

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik zou zelf geloof ik geen mailtje naar die mensen versturen. Wel goed van je dat je het van je af schrijft trouwens, dat kan enorm opluchten. Wat vind je vriend ervan dat er zoveel afhaken?

19. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Mijn vriend heeft altijd wat minder verwachtingen van anderen. Zelfs van vrienden verwacht hij niks, en is hij dus ook in die zin nooit teleurgesteld in mensen.
    Het rotst vind ik nog dat zijn enige beste vriend gewoon helemáál niks heeft laten weten..na drie mailtjes (verspreid over een aantal maanden) en verzoeken om even te laten weten of ze wel of niet komen. Ook heeft hij (en zijn vriendin) niks laten weten toen we vertelden dat we een kindje krijgen. dat is dan zijn beste vriend, die hij al 16 jaar kent.
    En mijn vriend accepteerd het..die haalt zijn schouders op (hij vindt het ondertussen wel erg natuurlijk) en mompelt dan zoiets dat mensen nou eenmaal zo zijn..

Ik weiger dat te accepteren (dat mensen zo zijn) Dat maakt tevens dat ik dus vaker teleurgesteld ben in de mensen om me heen.

Hij zou ze dus geen mailtje sturen..Vindt het prima dat alleen mijn ouders, zus en broertje en twee vriendinnen (met hun vriend) overblijven en dat er 14 (!) goeie vrienden met een of andere stomme smoes afzeggen.

Ik begin dan gewoon heel erg te twijfelen..zijn we een suf stel dan, mogen mensen ons niet meer, zijn we niet leuk etc etc..

20. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Marloes, veel sterkte met al die emoties die nu (weer) naar boven komen. Let een beetje op jezelf...

Niva, balen van je feestje. Doe je zo je best...

Sterrekind, jouw zoontje is toch ongeveer net zo oud als mijn dochter? Vervelend hè, die uitgekookte tactieken. Mijn dochter kan ineens gezellig kletsen dat het mooi weer is. Ik tuin er dan met open ogen is, want de vraag die daarna komt is of ze dan een ijsje mag (en dan zie ik ineens pas de ijcoman staan....).

Maar goed. ze is nu prima gaan slapen (de enige tactiek die ze gebruikte was roepen of ik even wilde komen helpen want ze had al haar kleding uitgedaan en zat in haar blootje op bed). Verder nog even standaard de krokodil uit haar kamer halen en toen is ze gaan slapen. JOEHOE Pienie gaat ook een tukkie doen...
    Op de rest reageer ik de volgende keer weer.

Deel Deze Pagina