Owww wat zijn jullie lief dat jullie zo meeleven over die barbeque..dank je dank je dank je, jullie zijn echt tóp! (en helemaal fijn om te lezen dat lma het ook al eens heeft gehad..hihi, gedeelde smart..) Kaartje, bedankt voor je advies. (de rest ook trouwens) Ik zie dat jullie allemaal géén mailtje zouden sturen..Ik heb het dan ook niet gedaan. inderdaad, nu ben ik boos..morgen bekijk ik het misschien anders. En dan nog is mail niet echt een handige manier van communiceren. (maar via de telefoon zal ik t ook niet doen, dus dit komt op de stapel verleden tijd frustraties) Lexx ik weet wel zeker dat jij het goed gaat doen. De kalmte rust en zelfverzekerdheid die je de afgelopen week hier in je berichtjes hebt getoond zijn echt bewonderingswaardig! Ik vind nu al, op zo'n grote afstand,, dat je het goed doet. Kar, misschien anders toch even je vlos bellen? Het kan ook van het indalen komen hoor, dat kan ook enorm venijnig en stekend pijn doen..Maar als je t niet vertrouwd of zoals je zegt dat je je echt zorgen begint te maken: bellen! Ik wil trouwens van jullie allemala graag weten of jullie ook rare tics hebben. Zoals ik dat heb met de geur van m'n sponsje (en schone was) Daar kan ik echt bijna gék van worden, zo lekker vind ik dat. (de mac's en ijsjes uitgezonderd natuurlijk)
Da's echt snert meid! Ik zou gewoon voor de mensen die wél komen een kleine barbieknoei regelen en de rest zoekt het maar lekker uit toch? Zo weet je wel meteen wie je vrienden zijn!
Ja zeg, wat moet ik nog noemen dan ?! Mmm, rare tics: vallen sinaasappels(sap) daaronder? Ik heb eigenlijk niets raars.....misschien moet je het Ruud vragen ...... Ben alleen maar rustiger geworden. En ben sowieso niet zo emotioneel en had verwacht dat nu meer te zijn, maar ook niet. Ben zo benieuwd hoe ik tijdens de bevalling ben: Een bitch, in mijzelf gekeerd of misschien wel heel raar: lief en makkelijk . Ik zal het nog wel laten weten als het zover is. Ruud is nu op het water en ik ga zo omkleden voor mijn laatste pumples. Zelfs ik trek een grens . Tot morgen!
Ah nog zo een! Zijn alle (schoon)moeders zo? Ik word dus helemaal gestoord (en vreselijk hormonen-jankerig) van alle commentaar van mijn moeder, die zich blijft afvragen of er geen kinderarts had moeten kijken naar Elin omdat ze 'te vroeg' is geboren en maar 'zo weinig' woog (let op de aanhalingstekens want dat is alleen maar haar mening en niet die van de experts zoals VK en kraamhulp). Ook krijg ik steeds opmerkingen over of ik wel genoeg/gezond eet, calcium binnenkrijg, genoeg drink enzovoorts. Ik word er HELEMAAL gestoord van dat ze zo overbezorgd zeurt, ik heb me een prachtig helemaal af kind afgeleverd en dan NOG heeft ze wat te zaniken! Volgens het oorspronkelijke plan, het plan waarin ik nog een niet-valsspelende bollie was, zou ze morgenmiddag hierheen komen en een nachtje blijven slapen. Nu hebben we gezegd dat ze nog steeds welkom is morgenmiddag maar niet meer kan blijven slapen. Hebben haar dus een hotelkamer aangeboden op onze kosten of logeren bij Marcels ouders, maar dan komt er na nog weer een mailtje heen en weer (gelukkig gaat het via Marcel) een bijna beledigde mededeling terug dat ze nog niet zeker weet of ze wel komt. Nou ja dan niet toch? In elk geval slaapt ze hier niet, en als ze dan helemaal niet wil komen dan ziet ze haar kleindochter toch lekker niet? Maar moet er wel van huilen hoor, om hoe ze is!
whahahaha vriendje loopt nu steeds van die oneliners te bedenken en die zijn zooo grappig (over hoe sneu ik me voel enzo)..en van die vragen..staat ie ineens om de hoek roept ie keihard: schat, moet ik nog glazen van zolder halen of denk je dat we genoeg hebben?....whahaha Of deze: effe je moeder bellen of ze wat extra stoelen meenemen voor morgen *proest*..Ik voel me alweer een stuk beter. Ik weet namelijk dat ie hiermee doorgaat tot ik gillend gek word en zelf ook in ga zien dat het niet het einde van de wereld is Ik ga trouwens nu ook even pannenkoeken maken. Ben benieuwd of Jody dat nu wel of niet heeft gedaan...Ik vond het iig een erg goed idee Fijne avond meiden en heeeeel erg ebdankt voor jullie steun *smak*
Ik ben nog aan het bijlezen dus het kan zijn dat er zometeen al nieuws is dat ik zo nog lees, maar TAN GAAT HET EEN BEETJE? Ik heb nog geen smsje van je dus ik denk dan maar geen nieuws goed nieuws, maar toch even vragen hoor!
Sonya, wat kan ik zeggen... Sterkte en ik zal zeker aan je denken (ben niet zo van het bidden maar you're in my thoughts!). Enne: geen sorry zeggen hoor!
Jaha, 5 weken is nog heeeeeeeeeeeeeeel lang, en 7 weken nog langer zelfs 14 AUGUSTUS (!) ben ik 42 weken zwanger
Owww wat kl*te voor je LexxX. He bah waarom willen wij vrouwen toch altijd onbewust die goedkeuring van onze mama's. Van onze ontzettend kritische mama's. Van onze net-in-de-verkeerde-tijd-opgegroeide- mama's. Van diezelfde mama's die zelf nog de tijd hebben meegemaakt dat baby's gedwongen werden door hun neusjes dicht te knijpen om te drinken aan de borst. Van diezelfde moeders die opgegroeid zijn onder het juk van de hongeroorlog en het zogenaamde echte "harde werken" Die mama's die het zelf zó moeilijk vinden om te accepteren dat hun dochter nu zelf mama is. Van diezelfde mama's die het zelf zo moeilijk hebben met de dingen die zij 'gemist hebben' en de 'fouten' die zij gemaakt hebben, waar ze tegenwoordig steeds meer achterkomen. Waarom willen we toch zó graag de goedkeuring van die wezens..? Eén geruststelling..Ons eigen kindje zal dat dus ook zo hard nodig hebben..Ook al istie straks 38 of 49..Hij/zij blijft ons "mama's ' nodig hebben. Dus Lexx..wat jou rest te doen nu is: Zorgen dat je die goedkeuring en dat vertrouwen wél aan je eigen kindje geeft. Dat is nu je taak (en tevens je verantwoordelijkheid..) Succes!
ieks..als je nog 7 weken moet rondlopen met een buik die je echt in de weg zit... Maar hey..Jij hebt arrow! (grin)
Zwangerschapsonderbroeken ook niet gekocht hoor! Ik had nog wat ouwe dingen liggen en anders had ik wel wat saaie dingen gehaald bij de zeeman. Speciale onderbroeken zijn niet echt nodig hoor! Enne pyjama zou ik alleen scoren als je van plan was dagen in het ziekenhuis te blijven, anders niet. Ik slaap ook altijd in mijn onderbroek (en nu in mijn voedingsbh, hihi) en die kraamhulp ziet de rest vanzelf ook wel hoor, ze checkt namelijk ook je hechtingen en neemt je temperatuur, helpt je met de borstvoeding en doet je onder de douche. Dus slaap jij lekker zoals je gewend bent en doe tijdens de visite een t-shirt aan? Was even weer een tip van de 'ervaringsdeskundige' Lexi
Gelukkig wel van veel collega's een mailtje gekregen, maar van de directie dus taal noch teken. Vette teleurstelling maar ach...
Lexi, die tips van jou, die zijn wel prettig hoor! Jij hebt het al doorgemaakt.. Is het niet raar dat er opeens een vreemde je zo naakt etc ziet? Ben benieuwd of ik daar aan moet wennen. Ik durf al amper in bikini omdat 'men' mij dan ziet.. Rare tics? Nee.. geloof het niet echt. Ik heb wel bij sommige geuren dat ik er onpasselijk van word. Kan me bijvoorbeeld verheugen op het moment dat ik het kattevoer niet meer de hele dag ruik. Oh ja, heb wel een rare tic, maar die had ik al: ik slaap nog steeds met een knuffel in bed! Die heb ik bij mijn geboorte gekregen, hij ziet er dus ook niet meer uit, en van die geur word ik wel blij ja.
Haha, ik werd net gebeld door iemand.... Zegt Meallán dat hij ook wil bellen, dus ik vraag : Met wie wil je bellen dan? Zegt hij:"Met mijn oor"! Peuterlogica! Kan me nog herinneren dat ik Myron net bv gaf toen de telefoon ging dus ik vroeg aan Maura (toen 2 1/2) of ze op wilde nemen en "met Maura Martens" wilde zeggen. Dat deed ze keurig... maar toen zei ze heel boos tegen mij: Het is niet Maura Martens, hoor. Het is Papa!
Dames, jullie zijn allemaal stuk voor stuk zo lief, thanks voor de sterkte-wensen (of hoe je dat ook noemt). Ik zal proberen op alles te reageren, misschien zijn sommige dingen al afgerond... Marloes Geen fijne situatie. Ben je nog uiteindelijk meegegaan? En je mag je gerust laten gaan hoor, anders krop je het alleen maar op en da's ook niet goed voor je buik! Niva Sommige mensen zou je echt eens flink de waarheid willen zeggen hè? Ik ben blij dat je het nu weer een beetje positiever in ziet. En misschien vind je nog een goede manier om het ze toch te zeggen. Jody Ook fijn zo'n schoonmoeder ! Hier hebben we alleen de wederzijdse ouders van zaterdag verteld, anders word ik steeds gebeld van 'en al zenuwachtig?' Als mensen aan me vragen hoe lang ik nog moet zeg ik nog steeds 2 weken. Weten hun veel. Sonya Schreeuw maar lekker hoor meis! Eigenlijk is het dus zo omdat ze zo goed groeit dat haar Hb zo laag is? Wat was de uitslag van vanmiddag? Mijn duimen draaien hier nog steeds voor jullie, dat ze gauw mee naar huis mag! Karlijn Hoe gaat het nu met jou meissie? Denk je nu echt eens aan jezelf? Je lichaam roept je niet voor niets terug! Oja, de eierstokken zitten nu heel hoog. Tenminste, dat zei de echoscopiste tegen mij met de vorige groeiecho. Ik heb namelijk een cyste op 1 van de eierstokken die elke keer wordt gecontrolleerd en die dingen groeien gewoon mee met de hoogte van je baarmoeder. Ze zitten dus niet meer waar ze zaten , maar een heel stuk hoger. En lekkerrrrrrrr noga! Niva Nee ik heb geen rare tikken, zoals geur ofzo. Waar ik wel heel blij van kan worden is een pas opgemaakt bed met schone lakens. Dat voelt gewoon heerlijk aan! En ik geloof wel in accupunctuur. Sterrekind Balen dat er nu niets gedaan wordt. Ik hoop dat je na het weekend meer ontsluiting hebt! Kaartje Thanks! Ana Ja ik heb nu nog de tijd om leuke dingen voor mezelf te doen, maar aan de andere kant vliegt de tijd wel hoor! Zaterdag komt heel erg snel dichtbij . Mijn ouders staan hier in de buurt op een camping (voor diegene die het wat zegt Moerstraten). Ik had bedacht mocht ik zondag naar huis mogen en ik ben nog niet bevallen dat ze dan Tygo ophalen zodat Marc weer lekker ons bed in kunnen duiken. Want het is zaterdag vroeg op (moet er om 7.30 zijn), zondag vroeg op (ik wordt om 7 uur gewekt en Marc moet mij dan halen) en dan maandag weer op 7.30 in het ziekenhuis zijn, mist ik natuurlijk niet bevallen ben. Als ik bevallen ben zullen we de eerste tijd helemaal niet veel slaap krijgen. Lexi Hetty van d'n overkant, uit zeeuws vlaanderen dus? Ben blij voor je dat het zo'n fijne kraamhulp was. Mij lijkt het doodeng de 1e dag dat ze weg is, maar misschien zeg ik tegen die tijd wel dat ik blij ben dat ze weg is...
Deel 2 anders werd het wel een heel lang bericht... Niva (wederom) Ik had het verhaal over moeders niet beter kunnen verwoorden! Lma Dat is toch ruim op tijd ? Tussen 9 en 12 afspreken en dan om 4 uur komen.... Maar hij is er dus je kan bevallen! Jody Ik heb helemaal geen zwangerschapsonderbroeken. Ik heb gewone onderbroeken een maatje (of 2 ) groter gekocht. Ik droeg altijd al onderbroeken die over mijn buik kwamen. Misschien niet de charmanste, maar die vind ik wel het lekkerst zitten. Melanie Leuk dat je weggaat, maar dan mis je misschien wel mijn bevalling . En dat gespuug is idd heel erg vervelend, ben het ook behoorlijk zat na 8 maanden nu. Gelukkig ben ik er volgende week vanaf! Enne schitterend die peuterlogica! Ikke Ik voel me nog niet helemaal optimaal, nog steeds misselijk en veel last van maagzuur (loop de hele dag door ook al giga te boeren!). Toch de zenuwen denk ik. Ik kan nu ook heel weinig hebben van de katten en Tygo. Die rooie nep-kater denkt dat ik zijn portier ben en op zijn commando de deur open en dicht doe. Tygo zat net te piepen omdat Marc aan het poepen was en Tygo nu naar buiten wilde om te spelen. Mijn irritatie-grens is heel snel bereikt nu! Ukkie is voor de verandering weer eens karate-kid aan het nadoen tegen mijn ribben en in mijn muts (leuk hoor een lang kind... ). Ik wil nog van alles gewassen hebben, ik wil het bed nog verschoond hebben, de vloer moet nog gestofzuigd worden want Tygo verhaart zo ontzettend, de vaatwasser, de........ veel te veel! Ik heb vandaag werkelijk waar geen ene ruk uitgevoerd. Ja, ben naar de internist geweest vanmorgen en thats it. Ik heb nog maar 1 volle dag !
Meid, als er voor en tijdens je bevalling iemand in je doos heeft staan kijken dan schaam je je nergens meer voor! Trust me! Tiepen beetje lastig nu, met 1 hand, want mijn linker wijsvingervinger is gehijackt door Elin, die naast me op het voedingskussen ligt