Jullie back-up namen + alternatieven voor het andere geslacht

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ja ja. Ben ik weer. Ik mis mijn namentopics. Ik begin :)

    Broer O: back-up naam hadden we niet. We wisten al 8 jaar dat het O zou worden mochten we ooit een zoon krijgen. :roflmao: Meisjesnamen hadden we ook niet echt, maar we vonden bijvoorbeeld Ziva en Bodil prachtig, maar ook Chloé.

    Baby O: zijn back-up naam was Marcus en als meisje zou hij Nina hebben geheten. Andere kanshebbers waren voor een jongen Joa en Jimi (love deze namen nog steeds, weet het wel hoor, mochten we ooit nog een zoon krijgen) en voor een meisje Chloé of Coco.

    Nu jullie!
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Wij hadden geen back up namen. Er zijn wel meerdere namen voorbij gekomen.
    Bij Emma: Rosalie, Rosa-Lynn. En als ze een jongen was geweest, zou ze Finn heten. Maar ook Mike en Ryan zijn voorbij gekomen.

    Bij Fayèn: alleen Lynn, maar vond mijn man niet leuk genoeg. Als ze een jongen was geweest, had ze Finn geheten. Er zijn Geen andere namen voorbij gekomen.

    Bij Mia: we twijfelden tussen Kensi en Mia. Dit werd, na reacties op dit forum, toch Mia. Ook zij zou Finn heten als ze een jongen was geweest, maar dan geschreven als Vin.

    Bij Kensi: eerst dachten we aan Roos of Rosalie, maar Kensi bleef nog steeds door mijn hoofd spoken. En dit is het uiteindelijk geworden en nog steeds elke dag blij mee. Vrienden van ons hebben hun zoontje Finn genoemd, maar deze naam hadden we ook laten varen. Dit keer zou ze Colin gaan heten.

    Mocht ik nu zwanger zijn, dan zouden we Ziva voor een meisje hebben en Logan voor een jongen. Dus mocht er toch ooit nog een 5e komen...:D
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Elsa86 nog een Ziva lover lees ik! Leuk, past ook leuk bij de rest.

    Hier sowieso lijstjes aan het maken. Altijd haha. Een meisje zou hier Oliva Charlotte (Chloe) heten OF Oliva Zara (Ziva). Een jongen gaat hier Oliver Jones (Joa) (1e keus) OF Owen Jameson (Jimi). Maar hier komt geen 3e.
     
    hummeltje5 en Elsa86 vinden dit leuk.
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Dochter* zou als ze een jongen was geweest Senn hebben geheten.
    Zoon 1 als hij een meisje was Fé
    En zoon 2 als hij een meisje was Jule.

    Jongensnamen die hoog op ons lijstje stonden, maar niet konden om bepaalde redenen waren: otis, James, Bobby, Reza
     
  5. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Bij de oudste hadden we geen back up namen. Was al blij dat we een naam hadden. Mijn man vond Per mooi, maar ik vond t nogal pest-gevoelig.

    bij de tweede wist ik vanaf t moment van zwanger zijn zijn naam. Meisjesnaam zou Lenora zijn.

    Derde hadden we 10000 namen. Ik vind de meeste meisjesnamen gewoon niet zo mooi. Onze “ settle” namen waren eerst Hannah en toen Norah. Uiteindelijk heel blij met haar naam. Voor een jongen zou t Merlijn Nathaniel zijn geweest.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Leuk, O, zo heet mijn oudste.
    James vonden wij ook nog mooi voor een meisje. Was kanshebber bij de oudste bedenk ik me nu.
     
  7. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.289
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Jongen : Olivier
    Meisje : Lieve

    man en ik kunnen het over de meeste namen niet eens worden . En Lieve vind ik mooi maar is het niet voor mij. Er komen geen kinderen meer dus gelukkig hoeven we de discussies niet meer te voeren .
     
    hummeltje5 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik lees even mee voor inspiratie. We hadden bij beide geen backups of jongensnamen dus ik houd m'n hart vast voor nr 3...:rolleyes:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hoe heten je andere kinderen? Jullie hebben dus nog geen idee voor het geslacht? En welke optie hebben jullie voor een dochter? Ga ik met je meedenken.
    Én wat spannend zeg..
     
    hummeltje5 en Lies1611 vinden dit leuk.
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter Jinthe. Ik wist niet wat het werd en had 2 meisjesnamen. Ze heet nilE (achterstevoren). En het past perfect bij haar. Lief pittig ding!
    Voor een jongen was het Lennart of Matthijs.

    Bij een tweede Ilva of Liva voor een meisje.
    En een jongen Jasper of Matthijs. Al heb ik ook nog Nils en Kobe op mijn lijstje staan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    De oudste heet hae.L en de jongste avi.Z (even omkeren).
    We hebben nog niet over namen gesproken, denk dat we onszelf een plezier doen en eerst het geslacht even afwachten :p
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh wat leuk, Liva. Heel veel succes met je 2e pogingen(en)! Wauw..
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Weer een Z lover. Wauw zeg.
    Ik ga in een PB mijn associaties doen..
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.596
    13.149
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen back-up namen hier. Zou ook niet weten waarom want je bent het toch eens met elkaar?

    Bij de oudste als meisjesnaam Romée.

    Bij de jongste deel ik de jongensnaam niet want die wordt mogelijk nog gebruikt in de toekomst :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou, stel dat er in de nabije omgeving iemand wordt geboren die zo heet? Je weet maar nooit toch..
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh én: hier had ik een enorm wispelturige man. Die kon een naam leuk vinden en de volgende dag afschieten. Niet leuk als zwangere haha.
    Met 32 wk dwong ik hem een keuze te maken. Gingen we voor de originele maar onwennige O naam of verder zoeken... het antwoord was zeer duidelijk haha..
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.596
    13.149
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Owww op díe manier!
    Haha ja nou, je kent inmiddels onze voorliefde voor niet zo gangbare namen wel, dus dat was bij ons niet echt een optie haha (niet eens in ons hoofd opgekomen dus) :D
    Ik denk dat als het onverhoopt gebeurd was, we op dat moment verder waren gaan denken (ipv. van tevoren).

    Edit: overigens is Romée inmiddels niet zo heel onbekend meer, maar was het toen we ècht voor een kindje wilden gaan (jan. 2012) wèl een stuk meer.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.596
    13.149
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja dat kan ik me nog goed herinneren haha :D
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Joaaaaa wel eens eigenlijk haha. Daarom hadden we bij de oudste ook geen backup. Bij de jongste wel om bovenstaande reden: mijn man twijfelde gewoon heel erg lang. Vooral omdat hij bang was voor reacties uit de omgeving..
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    JA TOCH. Dat was echt afschuwelijk haha. Maar we zijn er elke dag nog zo blij mee. Man heeft allemaal (rijm)liedjes op de naam haha..

    "Ik ben XXXX, de kleine krokodil..
    Met mama kussen, is alles wat ik wil..
    Sni-sna snappie, XXX is mijn gappie,
    Jij bent mijn kleine gappie.
    Ik hou zo veel van jou ♡"

    Dit klinkt debiel maar de kleine jongen moet hier hardop om lachen en stiekem ik ook...
     

Deel Deze Pagina