Jullie ervaringen met voetreflexmassage gevraagd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Piet, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Vandaag ben ik voor het eerst naar de voetreflexmasseur geweest.
    Hij heeft BM en eierstokken gestimuleerd, om een evt. op handen zijnde bevalling te stimuleren.

    Voor de volledigheid: ik heb sinds wk.9 extreme bloedingen gehad, met 20wk. zijn deze gestopt en nu heb ik sinds week 28 premature weeën en heel veel pijn.
    Inmiddels is Beeb helemaal ingedaald en BMM verstreken, maar nog geen ontsluiting.
    Ook slaap ik ongeveer 2,5 wk. bijna niet meer van de pijn (pijnlijke harde buiken om de 5 minuten).
    Met deze massage proberen we te zorgen dat de bevalling bespoedigd wordt en ik ben eigenlijk heel benieuwd of jullie hier ook ervaring mee hebben en of deze positief of negatief is.
     
  2. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Een vriendin van mij is door voetreflexmassage snel bevallen. Maar het was bij haar wel gewoon al begonnen, de bevalling, maar door die massage ging het heel snel.....
    Verder weet ik er niet zo veel van. Dat is wat ze mij erover verteld heeft.
    Gr.
    Linda
     
  3. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    de avond voordat ik ben bevallen heb ik ook zo'n massage gehad.
    weet alleen natuurlijk niet of dat het was wat het laatste zetje heeft gegeven, de volgende ochtend had ik wel mijn gup in m'n armen.
    maarrr, het kan natuurlijk ook zijn geweest dat het er toch wel aan zat te komen.
    liep nl al ruim een week over tijd...
    het was iig wel heerlijk ontspannen :)

    succes met je laatste loodjes!
     
  4. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Nog geen beeb helaas, maar wel heeeerlijk geslapen en dat was al heel lang geleden.

    Heb wel af en toe vage wee-gevoelens, maar dat zal wel niets zijn.
    Als het niet door gaat zetten, dan ga ik maandag terug voor een tweede behandeling.
     
  5. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb wel hele positieve verhalen gehoord over acupunctuur om de bevalling op te wekken zeg maar. Denk dat voetreflex qua drukpunten enzo wel hetzelfde effect zou kunnen hebben.
    succes!
     
  6. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb een miskraam laten opwekken door deze therapie. Het kindje was overleden met 6 weken maar kwam maar niet los. Met 22 weken besloot ik deze therapie te volgen. Ik heb meerdere behandelingen moeten krijgen omdat 't natuurlijk anders is. Met 4 behandelingen kwam het eindelijk los. Ik zou zo terug gaan als weer zou moeten miskramen of overtijd zou lopen met een zwangerschap.

    Succes!
     
  7. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Brussie, dat is wel heeeeel erg lang, dat je met je MK hebt rondgelopen. Hebben ze bij jou geen curretage geopperd?

    Ik heb vóór deze zw.sch. een MK van een tweeling gehad en die hebben ze een week na het slechte nieuws gecurreteerd.

    Trouwens: beeb zit hier nog lekker binnen, vanavond ga ik weer. Mocht het dan nog niets worden, dan ga ik donderdag weer.
     
  8. Lieltje

    Lieltje Lid

    6 aug 2006
    63
    0
    0
    Ik ben zelf voetreflextherapeut en heb bij allebei mijn zwangershappen de weeen opgewekt via voetreflex. En heb ook meerdere positieve ervaringen in mijn praktijk gehad.
    Maar denk er wel aan dat je kindje echt pas komt als het er klaar voor is.

    Ik wens je een hele voorspoedige bevalling.
     

Deel Deze Pagina