jullie mening (huis)

Discussie in 'De lounge' gestart door MiSe, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wij hebben nu al een aantal huizen bezocht, en ik ben niet zo goed in het ergens door heen kijken. dus ik vind het belangrijk dat een huis "af" is. en dan heb ik het over een neutrale keuken bijv.
    -verder dat het licht is in huis (makkelijk op te lossen door gordijnen open te gooien)
    - dat de woonkamer ruimtelijk ingedeeld is (wat nu zo is ;))
    -verder vind ik het fijn hoe mensen het gedaan hebben met inrichting. ik zou me dus helemaal niet storen aan een box ofzo
    - en idd opgemaakt bed, geen opgehangen was.
    en wat iemand anders zei, de koelkast en keukenkastjes opruimen, ik :)heb ook idd vaak in koelkasten enzo gekeken om te kijken hoeveel ruimte enzo. ;)

succes met opknappen :)

2. MiSe

MiSe Niet meer actief

Wist helemaal niet dat er mensen in je koelkast/vriezer gingen kijken, shocking! haha.. Nou, die zal ik dan heel netjes gaan indelen, goed dat ik dat weet!

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    rustige kleuren, licht, afwerking en sfeer vind ik heel belangrijk.

Het huis dat wij kochten had dit (behalve licht) helemaal niet! Letterlijk elke muur had een andere kleur, de houten trap was roze en groen! De woonkamer paars en groen, zelfs het plafond. Op de grote slaapkamer zaten wel 5 kleuren op de muur, het leek er net een circus!

Maar goed, het huis is groot, de tuin is groot, de keuken is net zo groot als de woonkamer en neutraal, dus wij konden er doorheen kijken. Andere mensen niet, en het huis stond al 1.5 jaar te koop. Uiteindelijk zaten de verkopers omhoog en zijn ze 13.000 gezakt met de prijs :D

dus ik zou echt mn huis netjes en strak maken voor de verkoop, blijkbaar schrikt het mensen toch af als het een rommeltje is!

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    heb al 2 keer een makelaar gehad die het zelf open deed trekken :p

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Naast de basis onderhoud dingen was onze enige eis:

- een mooie keuken met apparatuur OF een mooie badkamer, we hadden namelijk een bouwdepot om 1 van de 2 te gaan vernieuwen, bij ons huis zat een fantastisch luxe badkamer, maar een keuken van 30 jaar oud zonder apparatuur dus we hebben er een nieuwe luxe keuken in laten zetten..

eigenlijk hebben wij verder alleen naar de ruimte gekeken (ook voor in de toekomst als er, zoals nu, een kindje zou komen) en of wij er iets moois van zouden kunnen maken..

Toen wij hier inkwamen waren alle muren roze (ja echt..)
    en het was kei goor.. maargoed alles opnieuw geverfd, nieuwe vloeren en grondig schoongemaakt..

Maar niet iedereen kan daar doorheen kijken..
    dus ik zou er iig voorzorgen dat het fris ruikt, netjes is en niet teveel prullen..

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    @Tamale, ik vind jullie appartement er echt prima uitzien, mooi hoor, ik hoop dat jullie toch snel kopers zullen hebben!

Wij kijken aardig door dingen heen, maar de meeste mensen niet.

Toen we ons huis te koop zetten, hadden we op het volgende gelet:
    - Alles blinkend schoon maken.
    - Opruimen, echt zoveel mogelijk weghalen, dus je aanrecht gewoon leeg, hoogstens 3 flessen shampoo o.i.d. in het doucherekje, geen flesjes op de badrand, dingen rond de wastafel. Geen 7 jassen aan de kapstok met schoenen er onder.
    - We hebben ook een stoel tijdelijk uit de woonkamer gehaald om het ruimer te laten lijken.
    - De hondenbench klapten we in als we kijkers kregen of voor de foto.
    - Bloemetje neer zetten, gordijnen lekker open en de luxaflex open.
    - We hebben de kozijnen nog geverfd voor we het huis te koop hadden gezet, want de verf begon er wat af te slijten.
    - Bed netjes opmaken en het huis goed luchten lijkt mij allemaal vanzelfsprekend, maar dat is het niet voor iedereen (ging ook eens ergens kijken waar allemaal dode vliegjes in bad lagen, bah).
    - Huizen die naar rook stinken vind ik ook een afknapper, vaak duurt het namelijk maanden voor die lucht er uit is.

7. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wij hebben ons appartement vorig jaar verkocht en hebben daarbij tips gekregen van een interieurstyliste. Even een aantal op een rijtje:

- Uiteraard is het belangrijk dat het huis opgeruimd is en niet te vol (geen dozen op de kasten of op de vloer, bijvoorbeeld), maar ook niet te leeg.
    - Zorg ervoor dat alles er zo neutraal mogelijk uit ziet, geen zichtbare symbolen/schilderijen van een bepaald geloof, voetbalclub oid.
    - Qua geur is ook een neutrale, frisse geur het meest aan te raden. Appeltaart is een beetje achterhaald. Ik zou ervoor zorgen dat je nog even lekker gelucht hebt vlak voordat de kijkers komen.
    - Maak alles nog even lekker schoon en fris. Vooral bij de keuken en badkamer heel belangrijk. Ik heb zelfs het kraantje op het toilet nog even gepoetst ;).
    - Neem je wasmanden (met schone/vuile was) mee en zet ze tijdelijk bij de buren of in je auto o.i.d.
    - Zorg ervoor dat eventuele nadelen minder opvallen. Is het uitzicht vanuit je raam bijvoorbeeld aan de linkerkant van de kamer beter dan aan de rechterkant, zet je meubels dan zo neer dat de 'looproute' gunstig is (en ze aan de goede kant uitkomen).

Succes! Wij hadden ons appartement binnen een week, na één bezichtiging verkocht!

Deel Deze Pagina