Jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door amarilys, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

@Plurkie +1!!
    @Amarilys, wat ben jij ondankbaar zeg!!!!! Wees blij dat je iets krijgt..... In andere landen had je allang op straat gestaan!!! Dankzij de mensen die meer verdienen krijg jij je WAO uitkering!!!!!

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heb niet alles gelezen, maar ik vind het zo eerlijk als wat.. een overtreding is een overtreding.. of je nu arm of rijk bent.. het mag gewoon niet...basta.. dan moet je maar beter opletten..

3. Delta

Delta Niet meer actief

volgens mij durft ze niet meer en terecht. ga een baan zoeken ipv hier te lopen ********

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb maar een paar reactie's gelezen (meer dan genoeg pfff)
    Ben het niet eens met de stelling.
    Je weet wat de regels zijn en je kiest er zelf voor om die te overtreden.
    Even off topic.
    Wel jammer om weer zulke felle reactie's hier te lezen.
    En dan gelijk weer andere thema's erbij pakken die er nu helemaal niet hier over gaan.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, ik vind dat dit bedrag voor iedereen gelijk moet zijn.
    Jammer dan hoor. Dan moet je je maar aan je verkeersregels houden. Ik heb er geen medelijden mee als 'de arme' een hele hoge boete krijgt.

Ik zag laatst toevallig ook zoiets op tv, weet niet meer welk programma, maar in ieder geval was er een rechtzaak aan de gang over een man die al jaren zonder rijbewijs reed en zijn kinderen naar school bracht. Ze konden niet van veel geld rondkomen. Aangezien die man niet veel geld had, hebben ze het te betalen bedrag ver naar beneden gehaald. Ik was het er niet mee eens. Jammer voor die man, maar hij had de volle pond moeten betalen. Moet hij maar niet zo dom doen.

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik denk dat ik rustig kan stellen dat de rijker bedeelden onder ons kei en keihard werken voor hun centen... Waarom zouden zij gestraft (want zo zie ik dat) moeten worden omdat ze hard werken voor hun geld en meer verdienen dan een ander.. ik zie daar geen eerlijkheid in hoor.. Wij zijn niet rijk (ook niet arm), maar van mij hoeft mijn rijke overbuurman echt niet meer te betalen hoor.. hij betaald dan ook veul meer belasting dan wij..

7. amarilys

amarilys Niet meer actief

Daarom wordt nederland ook steeds oneerlijker door gasten als jullie zielige figuren die niemand iets gunnen.
    Plurkie van jou mentaliteit walg ik ook .
    En ondankbaar ben ik niet ik ben blij wat ik heb.
    Jullie kunnen niet eens een normale disscussie aan gaan.
    HAHAHAHA:D

8. Bri

Bri Niet meer actief

Niet alle rijken werken keihard, niet alle armen zijn lui.
    Of je veel geld hebt, en hoe je eraan bent gekomen hebben alleen niks te maken met hoe je je gedraagt, en met de hoogte van de boete die op verkeerd gedrag staat.

Van mij hoeft iemand die een uitkering heeft niet de hele dag dankbaar te gaan zitten wezen dat ze dat geld 'zomaar krijgt'. Ik vind het niet meer dan normaal dat je als samenleving zorgt voor mensen die zelf niet voor hun inkomen kunnen zorgen.
    Maar ik vind het gigantische onzin dat boetes als inkomensinstrument gebruikt zouden moeten worden. De administratieve rompslomp alleen al.... (hoeveel heeft u vorig jaar verdiend, wat voor vermogen heeft u, welke andere lasten heeft u, dan wordt de boete voor u .... zoveel.) Boetes zijn prima te vermijden. Het is een keuze om je niet aan de regels te houden.

9. tulip

tulip Niet meer actief

nou, even alles doorgelezen:

ts, even voor de duidelijkheid, ik heb wel sp gestemd. Maar daarbij ben ik niet voor de maatregel zoals die voorgestelt wordt.

Qua die verkeersboetes ben ik het helemaal met rozemarijke eens, dit lijkt mij de allereerlijkste strafmaatregel. En ik ben het wel met ts eens, dat het voornamelijk hele dure dikke bakken zijn die zo vreselijk hard rijden (en dan heb ik het niet over 10 km te hard, want ik ben er zelf ook niet vies van) maar dat zal dan blijken als ze idd per verkeersboete de boel omhoog gooien en dan een rijontzegging uiteindelijk. Dan blijkt meteen welk soort bestuurders dit voornamelijk doen.

maar dit zegt natuurlijk niet dat iedereen in een dure auto zo rijdt, dat moet ook gezegd worden. En ook dat niet elke sp stemmer walgelijk is en het land naar de afgrond helpt zoals hier gezegd wordt, ook erg flauw!

Ik ben het er idd mee eens dat je straf moet voelen en ik vind dat sommige boetes voor sommige mensen gewoon een lachertje is. Het voorstel van rozemarijke lijkt mij hier dus prima voor.

Ook vind ik sommige reacties naar ts toe wel erg hard.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Jij zegt zelf dat je MINDER bent dan een ander. of ANDERS behandeld moet worden.

Dit topic riekt naar je reinste jaloezie!

ik ben weg..

(zegt men wat over discriminatie.pffffff)
    (ik zie nog altijd als meeste de gordijn trekhaak imperial's me inhalen. oftewel de kleine golf******) maar dat houdt natuurlijk weer niet in dat als je een golf koopt hij gelijk duurder moet worden omdat je dan per defenitie een aso rijder bent:S
    net als dat je een dure bak zo hard rijd dat ze jouw kinderen dood rijden. wat net zo goed kan met de gewone snelheid als met 3km.. dus als ze zoo verschrikkelijk hard rijden ligt de bekeuring ook vele malen hoger.. maar goed erg kortzichtig allemaal.

o ja ik was weg...

11. amarilys

@diaantje
    Nee die wao heb ik gekregen omdat ik gewerkt heb jaren lang en er dus recht op heb.

12. Iefie

Iefie Niet meer actief

Je bent de enige die hier inhoudelijk nog een goed punt maakt. Zo'n regeling moet inderdaad wel te handhaven zijn. Als mensen door zwart werken een hoog inkomen genieten en bij de fiscus als werkloos te boek staan is het natuurlijk kansloos. Ben het eens met een hardere aanpak van recidivisten! Topic maar gewoon sluiten nu dan?

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hou oud ben jij zeg?

14. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja geweldig voer direct maar in!!!
    ook graag met terugwerkende kracht dan!!
    scheelt weer want mijn man heeft een aantal hoge boetes open staan en aangezien hij nu zonder werk zit zou dit toch wel heel erg handig zijn!!
    whahahahahaha , stelletje gekken! zou toch te belachelijk voor woorden zijn dat hij voor zijn overtredingen MINDER zou moeten betalen omdat wij minder geld hebben! !
    moet niet gekker worden hier zeg!

15. amarilys

VAN MIJ MAG DIT TOPIC OOK GESLOTEN WORDEN
    mensen voelen zich aan gevallen hebben geen enkel respect om andere mans meningen,das pas zielig.

16. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Nou jij bent juist degene die anderen aanvalt!

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Sommige reacties naar TS zijn idd hard maar TS is daar zelf ook niet vies van?:)

De discussie gaat iig nergens meer over.

18. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Vind je niet dat dat een beetje over en weer gaat? Als je de reacties van anderen niet kan begrijpen, kun je niet discusseren.

19. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    "jullie kunnen niet eens een normale discussie aan gaan HAHAHAHA:D"

en dit vind jij een "normale" reactie??

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, je hebt je gewoon aan de regels te houden, ik vind niet dat de rijkeren daar ook nog eens extra op gepakt moeten worden.
    Wij betalen al 52% aan belasting, krijgen bijna geen kdvtoeslag, geen zorgtoeslag, geen weet ik het wat voor toeslag, en dan zouden we ook nog eens meer voor boetes moeten betalen?

Moet niet gekker worden.

Deel Deze Pagina